Vi väntar barn!
Adoption
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Vi väntar barn!

    Idag gick våra handlingar äntligen iväg till Kina!

    Det känns precis lika stort som att få ett streck på den där lilla vita stickan :-)
  2. 1
    Vi väntar barn! Idag gick våra handlingar äntligen iväg till Kina!

    Det känns precis lika stort som att få ett streck på den där lilla vita stickan :-)
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2

    Grattis!

    Haha, när våra handlingar gick iväg kände jag mig redan så höggravid att hälften hade räckt *s*

    När beräknas det bli barnbesked då? Det är knappa året för Kina eller? Vi fick barnbesked nästan på dagen 3 månader efter att våra papper landat i Etiopien, och sen var det 2 månader tills vi fick resa ner och hämta prinsessan.

    Prinsessan som idag för övrigt tagit hela 14 steg i följd, helt utan stöd. Igår var det 3 steg (första försöket). Gissa om hon tycker det är coolt...?! Och om vi tycker det... *s*
  4. 2
    Grattis! Haha, när våra handlingar gick iväg kände jag mig redan så höggravid att hälften hade räckt *s*

    När beräknas det bli barnbesked då? Det är knappa året för Kina eller? Vi fick barnbesked nästan på dagen 3 månader efter att våra papper landat i Etiopien, och sen var det 2 månader tills vi fick resa ner och hämta prinsessan.

    Prinsessan som idag för övrigt tagit hela 14 steg i följd, helt utan stöd. Igår var det 3 steg (första försöket). Gissa om hon tycker det är coolt...?! Och om vi tycker det... *s*
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Grattis!

    Åh så härligt! Hoppas de loggar in dem snart, och att ni får ert önskebarn snabbare än kvickt!

    Vi själva väntar på att få i ordning våra papper, sen ska dom skickas till Sydafrika, antagligen i slutet av april. Spännande tider!
  6. 3
    Grattis! Åh så härligt! Hoppas de loggar in dem snart, och att ni får ert önskebarn snabbare än kvickt!

    Vi själva väntar på att få i ordning våra papper, sen ska dom skickas till Sydafrika, antagligen i slutet av april. Spännande tider!
  7. Gobitta
    #4

    Härligt....

    Det är en härlig känsla att veta att nu blir det... Den här gången kommer det att bli ett barn. :-)
    Våra papper gick till Kina för 7,5 månader sedan... och väntetiden har förlängts mycket under den tiden.

    Mitt råd till er är att känna glädjen i att det kommer ett barn - men försök att inte räkna dagar och veckor... Det är en graviditet, Ja, men den är låååång.
    Ha roligt, må bra, planera andra saker under det här året.. eller närmare 18 månaderna.
    Glöm inte att leva - det är lätt att bara pausa allt och bara vänta och vänta på att äntligen få bli föräldrar.

    Oj, jag skulle bara säga grattis.. och så blev det så många ord.
    Som det ser ut nu kommer vi att få vårt barnbesked i Augusti/September... och just nu käns det jättelänge dit. Längtan är stor vilket gör att tiden går sakta.

    Må så gott
    // Gobitta
  8. 4
    Härligt.... Det är en härlig känsla att veta att nu blir det... Den här gången kommer det att bli ett barn. :-)
    Våra papper gick till Kina för 7,5 månader sedan... och väntetiden har förlängts mycket under den tiden.

    Mitt råd till er är att känna glädjen i att det kommer ett barn - men försök att inte räkna dagar och veckor... Det är en graviditet, Ja, men den är låååång.
    Ha roligt, må bra, planera andra saker under det här året.. eller närmare 18 månaderna.
    Glöm inte att leva - det är lätt att bara pausa allt och bara vänta och vänta på att äntligen få bli föräldrar.

    Oj, jag skulle bara säga grattis.. och så blev det så många ord.
    Som det ser ut nu kommer vi att få vårt barnbesked i Augusti/September... och just nu käns det jättelänge dit. Längtan är stor vilket gör att tiden går sakta.

    Må så gott
    // Gobitta
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5

    Härligt!

    Tack för råden!

    Hoppas på en kort väntetid för er och att Kina inte fortsätter att bara släppa BB för halva LID-månader (eller ännu färre dagar) för då får vi vänta lääänge.
  10. 5
    Härligt! Tack för råden!

    Hoppas på en kort väntetid för er och att Kina inte fortsätter att bara släppa BB för halva LID-månader (eller ännu färre dagar) för då får vi vänta lääänge.
  11. applecore
    #6

    Vad roligt!

    Sydafrika kan väl gå riktigt snabbt om jag inte missminner mig! Ni kanske har ett barn hos er innan hösten...
  12. 6
    Vad roligt! Sydafrika kan väl gå riktigt snabbt om jag inte missminner mig! Ni kanske har ett barn hos er innan hösten...
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7

    Heja!

    Snart springer hon runt för fullt :-)
  14. 7
    Heja! Snart springer hon runt för fullt :-)
  15. Medlem sedan
    Nov 2005
    #8

    Vad är det egentligen som hänt...

    ...i Kina? Jag har inte fått klart för mig vad det är som blivit problematiskt och lett till att väntetider alltså förlängts?

    Har nån tid att berätta?
  16. 8
    Vad är det egentligen som hänt... ...i Kina? Jag har inte fått klart för mig vad det är som blivit problematiskt och lett till att väntetider alltså förlängts?

    Har nån tid att berätta?
  17. Medlem sedan
    Feb 2000
    #9

    Inget konstigt tror jag...

    ...uatn det är helt enkelt ett populärt land som har en viss kvot av barn som de lämnar för internationell adoption per år och nu har antalet sökande överstigit kvoten vilket gör att väntetiderna förlängs. det är förstås tråkigt, men vi har ändå valt Kina för att vi känner att vårt barn finns där (skulle kännas mysko att byta land) och eftersom det ändå är ett ganska \"säkert\" land med en bra process.

    Många vill sen tolka in allt möjligt i de ökade väntetiderna vilket jag förstår - man vill ha en förklaring. Det måste kännas värst för de som skickade handlingarna och trodde på en väntetid på 6 mån och som nu får vänta över året. Vi som skickar nu är ändå medvetna och beredda på låång väntan (inte helt ovanligt adoptionsvärlden förstås :-)

    Jag räknar kallt med 1 ½-2 år och går det fortare får det bli en glad överraskning!
  18. 9
    Inget konstigt tror jag... ...uatn det är helt enkelt ett populärt land som har en viss kvot av barn som de lämnar för internationell adoption per år och nu har antalet sökande överstigit kvoten vilket gör att väntetiderna förlängs. det är förstås tråkigt, men vi har ändå valt Kina för att vi känner att vårt barn finns där (skulle kännas mysko att byta land) och eftersom det ändå är ett ganska \"säkert\" land med en bra process.

    Många vill sen tolka in allt möjligt i de ökade väntetiderna vilket jag förstår - man vill ha en förklaring. Det måste kännas värst för de som skickade handlingarna och trodde på en väntetid på 6 mån och som nu får vänta över året. Vi som skickar nu är ändå medvetna och beredda på låång väntan (inte helt ovanligt adoptionsvärlden förstås :-)

    Jag räknar kallt med 1 ½-2 år och går det fortare får det bli en glad överraskning!
  19. Medlem sedan
    Nov 2005
    #10

    Tack,

    jag hade inte fattat att de hade en sådan kvot i Kina. Å andra sidan är jag inte så påläst om landet :) Har i varje fall förstått att många \"bytt land\" pga det, och jag vet att det har blivit kö för Etiopien nu (som jag är mer påläst om *s*).

    Ha det bra!
  20. 10
    Tack, jag hade inte fattat att de hade en sådan kvot i Kina. Å andra sidan är jag inte så påläst om landet :) Har i varje fall förstått att många \"bytt land\" pga det, och jag vet att det har blivit kö för Etiopien nu (som jag är mer påläst om *s*).

    Ha det bra!
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11

    ja det kan vi!

    Hoppas på det, men man vet aldrig, det kan gå längre tid också... Men hoppas hoppas hoppas på BB på sommaren! (jag är trött på pluggandet och vill vara mammaledig nästa år!)
  22. 11
    ja det kan vi! Hoppas på det, men man vet aldrig, det kan gå längre tid också... Men hoppas hoppas hoppas på BB på sommaren! (jag är trött på pluggandet och vill vara mammaledig nästa år!)
  23. Medlem sedan
    Dec 2001
    #12

    Helt underbart är det! :-)

    Jag säger GRATTIS igen!
    Hoppas ni inte behöver vänta så länge på BB nu!

    Spännande tider!

    KRAM
  24. 12
    Helt underbart är det! :-) Jag säger GRATTIS igen!
    Hoppas ni inte behöver vänta så länge på BB nu!

    Spännande tider!

    KRAM
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Och jag grattar...

    ...även här inne!

    GRATTIS till barnväntandet! Underbar känsla!
    Hoppas hoppas hoppas på snabbare väntan än vad ni tror.

    kram
  26. 13
    Och jag grattar... ...även här inne!

    GRATTIS till barnväntandet! Underbar känsla!
    Hoppas hoppas hoppas på snabbare väntan än vad ni tror.

    kram
  27. Helena m Y
    #14

    Härligt!

    Åh, vad underbart att läsa!! Jag blir riktigt rörd. Tänk, nu väntar ni barn! Äntligen!

    Trist bara att det trögat ned i Kina så förbaskat... Men det kanske är meningen? Kanske er lilla klimp föds precis nu eller om någon vecka eller så? Vilken tanke...

    Kram
  28. 14
    Härligt! Åh, vad underbart att läsa!! Jag blir riktigt rörd. Tänk, nu väntar ni barn! Äntligen!

    Trist bara att det trögat ned i Kina så förbaskat... Men det kanske är meningen? Kanske er lilla klimp föds precis nu eller om någon vecka eller så? Vilken tanke...

    Kram
  29. Helena m Y
    #15

    Kanske jag träffade dina föräldrar

    i veckan som gick? I alla fall om de var på hälsohem :). Paret jag tänker på väntade barnbarn från Kina och förväntad bb-tid var i maj men nu hade de fått reda på att det inte skulle bli förrän i augusti/september. Fy så hemskt att få det uppskjutet så, för det är en så otålig väntan...
  30. 15
    Kanske jag träffade dina föräldrar i veckan som gick? I alla fall om de var på hälsohem :). Paret jag tänker på väntade barnbarn från Kina och förväntad bb-tid var i maj men nu hade de fått reda på att det inte skulle bli förrän i augusti/september. Fy så hemskt att få det uppskjutet så, för det är en så otålig väntan...

Liknande trådar

  1. 41, väntar barn nr 5 :)
    By sladdmamma in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-03, 05:18
  2. Jag väntar barn!
    By Carro N in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 19:39
  3. Väntar barn
    By GerInteUpp in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 09:33
  4. Jag väntar barn!
    By vero09 in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 08:53
  5. Vi väntar barn!
    By applecore in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 10:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar