Vi ska ha barn!
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Vi ska ha barn!

    Nu är det officiellt, vi ska ha barn! om ni vill läsa mer om det, kolla på vår hemsida www.familjenbahne.com
  2. 1
    Vi ska ha barn! Nu är det officiellt, vi ska ha barn! om ni vill läsa mer om det, kolla på vår hemsida www.familjenbahne.com
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Men jag ser inget där!!!

    Eler är jag blind? Står att den är under ombyggnad. Nåja, grattis i alla fall, hur det än står till;=)
  4. 2
    Men jag ser inget där!!! Eler är jag blind? Står att den är under ombyggnad. Nåja, grattis i alla fall, hur det än står till;=)
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3

    Åh vad härligt!!!

    Stort grattis!!!!!!!!!!
    Nu glömde jag i den allmäna yran att kika på vad det skulle bli för ngt men det vet väl inte ni då heller :-)
    Vilken underbar nyhet Nette!
  6. 3
    Åh vad härligt!!! Stort grattis!!!!!!!!!!
    Nu glömde jag i den allmäna yran att kika på vad det skulle bli för ngt men det vet väl inte ni då heller :-)
    Vilken underbar nyhet Nette!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    men å!

    grattis till bebisen med bruna ögon!! *ryser*

    STORT grattis - följer er med spänning!
    KRAM!
  8. 4
    men å! grattis till bebisen med bruna ögon!! *ryser*

    STORT grattis - följer er med spänning!
    KRAM!
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    du får lite leta! :-)

    Kolla under Ninette o niklas eller under lillesyskonsidan! och tack!
  10. 5
    du får lite leta! :-) Kolla under Ninette o niklas eller under lillesyskonsidan! och tack!
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    tack tack!

    Och nä, det vet vi ju inte!
    Här ser du nu orsaken till varför jag inte hunnit svara på ditt mail - har haft fullt upp med att 1. plugga 2. göra om hela hemsidan 2. vara nervös för att berätta för föräldrarna!
  12. 6
    tack tack! Och nä, det vet vi ju inte!
    Här ser du nu orsaken till varför jag inte hunnit svara på ditt mail - har haft fullt upp med att 1. plugga 2. göra om hela hemsidan 2. vara nervös för att berätta för föräldrarna!
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Tack!

    Ja, den här gången tar vi inte några chanser när det gäller just brunögdheten! Vi missade ju totalt med Noel, så...! *garvar*
    (Sade det så åt mamma också igår, hon väntade nämligen hela tiden på att Noel skulle få bruna ögon, på skoj såklart, så den här gången tar vi som sagt inga risker!)
  14. 7
    Tack! Ja, den här gången tar vi inte några chanser när det gäller just brunögdheten! Vi missade ju totalt med Noel, så...! *garvar*
    (Sade det så åt mamma också igår, hon väntade nämligen hela tiden på att Noel skulle få bruna ögon, på skoj såklart, så den här gången tar vi som sagt inga risker!)
  15. Cissi med Gustav
    #8

    Stooort grattis!

    Vad glad jag är för er skull!!! Kram.
  16. 8
    Stooort grattis! Vad glad jag är för er skull!!! Kram.
  17. sarah m maxen o julia
    #9

    roligt!!!!!!!!!!!!! :)

    grattis!!!!!!!!!!!!
  18. 9
    roligt!!!!!!!!!!!!! :) grattis!!!!!!!!!!!!
  19. Linda m. Linus
    #10

    Grattis!!

    Vad roligt med ett syskon!

    Hoppas du berättar mer om denna upplevelse som troligtvis väldigt få av oss andra kommer vara med om. Hur många finns det före i kön? Får man barnbesked när barnet är fött eller när kommer det? och hur lång tid brukar det gå från barnbesked tills att ni får åka dit???

  20. 10
    Grattis!! Vad roligt med ett syskon!

    Hoppas du berättar mer om denna upplevelse som troligtvis väldigt få av oss andra kommer vara med om. Hur många finns det före i kön? Får man barnbesked när barnet är fött eller när kommer det? och hur lång tid brukar det gå från barnbesked tills att ni får åka dit???

  21. Karin med Maja
    #11

    GRATTIS!!!

    Åh vad kul! Men, vad FORT det har gått! Eller, det kanske inte ni tycker? Underbart skoj. Hoppas att väntan inte blir alltför lång. Kram!
  22. 11
    GRATTIS!!! Åh vad kul! Men, vad FORT det har gått! Eller, det kanske inte ni tycker? Underbart skoj. Hoppas att väntan inte blir alltför lång. Kram!
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12

    Tack!

    Kram tillbaks!
  24. 12
    Tack! Kram tillbaks!
  25. Medlem sedan
    Aug 2003
    #13

    tack!

    och det är superroligt! :-D
  26. 13
    tack! och det är superroligt! :-D
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14

    Tack!

    Nu när vi är officiella ska jag nog ta och berätta lite mer om hela processen osv. Vi är nummer 28 i kön just nu. Dom har lovat att det kommer 30 barn i år och det har redan kommit två så det borde betyda att vi får barn i år. Men man vet aldrig med Sydafrika för dom matchar för det mesta inte barnen enligt vilken nummer man är i kön, utan försöker få rätt barn till rätt familj så att säga, så om vi har tur kan vi få barn redan på sommaren.

    Vi får barnbesked sen när barnet är satt till adoption, dvs först ska biomammans \"ångerrätt\" gå ut, dvs när barnet är två månader, o så ska barnet vara friskförklarat och fritt till adoption av organisationen där. Det går så fort som möjligt, men betyder att ibland är barnet några månader gammalt o ibland äldre. O är det ett hittebarn kan det tom vara upp till 1½ år eller mer gammalt, men dom flesta är ca 6 mån.

    Man kan bli matchad till ett barn redan när biomamman är gravid, om hon valt ut en själv alltså. Då får man ändå vänta dom där många månaderna innan barnet är fritt till adoption. (I Colombia kan man få barn direkt när dom är nyfödda)

    Från barnbesked tills vi reser ut tar det två veckor!! På två veckor ska man alltså fixa hela resan, biljetter o hotell osv, o sen är man två veckor i sydafrika så det går fort. Kan jämföras med Indien där man väntar 4-7 månader innan man får hämta barnet eller ibland t o m över ett år... Tänk vad hemskt, att veta att man har ett barn i ett annat land och inte kunna åka dit och hämta det.

    Fråga på bara om det är nåt jag förklarat dåligt!
  28. 14
    Tack! Nu när vi är officiella ska jag nog ta och berätta lite mer om hela processen osv. Vi är nummer 28 i kön just nu. Dom har lovat att det kommer 30 barn i år och det har redan kommit två så det borde betyda att vi får barn i år. Men man vet aldrig med Sydafrika för dom matchar för det mesta inte barnen enligt vilken nummer man är i kön, utan försöker få rätt barn till rätt familj så att säga, så om vi har tur kan vi få barn redan på sommaren.

    Vi får barnbesked sen när barnet är satt till adoption, dvs först ska biomammans \"ångerrätt\" gå ut, dvs när barnet är två månader, o så ska barnet vara friskförklarat och fritt till adoption av organisationen där. Det går så fort som möjligt, men betyder att ibland är barnet några månader gammalt o ibland äldre. O är det ett hittebarn kan det tom vara upp till 1½ år eller mer gammalt, men dom flesta är ca 6 mån.

    Man kan bli matchad till ett barn redan när biomamman är gravid, om hon valt ut en själv alltså. Då får man ändå vänta dom där många månaderna innan barnet är fritt till adoption. (I Colombia kan man få barn direkt när dom är nyfödda)

    Från barnbesked tills vi reser ut tar det två veckor!! På två veckor ska man alltså fixa hela resan, biljetter o hotell osv, o sen är man två veckor i sydafrika så det går fort. Kan jämföras med Indien där man väntar 4-7 månader innan man får hämta barnet eller ibland t o m över ett år... Tänk vad hemskt, att veta att man har ett barn i ett annat land och inte kunna åka dit och hämta det.

    Fråga på bara om det är nåt jag förklarat dåligt!
  29. Medlem sedan
    Jul 2004
    #15

    Förväntar mig ett lååångt mail *s*

    Hoppas alla blev glada för er skull!
    Hinner inte skriva har en gnällig K i knät!
  30. 15
    Förväntar mig ett lååångt mail *s* Hoppas alla blev glada för er skull!
    Hinner inte skriva har en gnällig K i knät!
  31. Medlem sedan
    Aug 2003
    #16

    jättekul!

    och tack! Fort och fort :-D Vi började ju i fjol i januari så vi har hållit på över ett år nu, så jag själv har inte tyckt det gått speciellt fort. Men nu när vi är godkända känns det plöstligt ändå som om det gått fort, så allting är relativt!

    Vi har ändå det så bra när vi redan har Noel, så för oss blir väntan inte lika lång som för dom som adopterar och inte har några barn innan. För dom blir det evighetslångt, för oss bara halv-evighetslångt ;-) Men vi hoppas att det inte blir så länge, att vi får barn redan i sommar ungefär. kram tillbaks!
  32. 16
    jättekul! och tack! Fort och fort :-D Vi började ju i fjol i januari så vi har hållit på över ett år nu, så jag själv har inte tyckt det gått speciellt fort. Men nu när vi är godkända känns det plöstligt ändå som om det gått fort, så allting är relativt!

    Vi har ändå det så bra när vi redan har Noel, så för oss blir väntan inte lika lång som för dom som adopterar och inte har några barn innan. För dom blir det evighetslångt, för oss bara halv-evighetslångt ;-) Men vi hoppas att det inte blir så länge, att vi får barn redan i sommar ungefär. kram tillbaks!
  33. Medlem sedan
    Aug 2003
    #17

    :-D

    Alla blev jätteglada! och det kommer ett mail så fort jag får chansen, har skrivit mail på lördagarna den senaste tiden, så jag tror det blir så imorgon igen.
    kram!
  34. 17
    :-D Alla blev jätteglada! och det kommer ett mail så fort jag får chansen, har skrivit mail på lördagarna den senaste tiden, så jag tror det blir så imorgon igen.
    kram!
  35. Jane
    #18

    Grattis, grattis !!! imt.

    .
  36. 18
    Grattis, grattis !!! imt. .
  37. Medlem sedan
    Oct 2002
    #19

    Jättestort grattis!

    Jag ska läsa på er hemsida vid tillfälle, är på jobbet nu. Härligt med ett syskon till Noel!
  38. 19
    Jättestort grattis! Jag ska läsa på er hemsida vid tillfälle, är på jobbet nu. Härligt med ett syskon till Noel!
  39. Linda m. Linus
    #20

    Låter jättespännande

    Jag har alltid drömt om att adoptera, men det kommer väl inte bli så.

    När jag väntade Linus var jag i sydafrika så här dags och jag tyckte det var ett otroligt fint land! Fin natur, väldigt god mat (vilket förvånade mig), och mycket mer I-land än vad jag hade förväntat mig.

    en fråga till bara; det är ju väldigt många barn som föds med HIV i sydafrika. Kan barnen som adopteras ha HIV eller adopteras bara \"friska\" barn??
  40. 20
    Låter jättespännande Jag har alltid drömt om att adoptera, men det kommer väl inte bli så.

    När jag väntade Linus var jag i sydafrika så här dags och jag tyckte det var ett otroligt fint land! Fin natur, väldigt god mat (vilket förvånade mig), och mycket mer I-land än vad jag hade förväntat mig.

    en fråga till bara; det är ju väldigt många barn som föds med HIV i sydafrika. Kan barnen som adopteras ha HIV eller adopteras bara \"friska\" barn??
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Barn per vuxen/små barn/stora barn
    By Piilla in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 10:06
  2. Små barn små bekymmer, stora barn-Hjälp
    By adora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 13:18
  3. Försörja barn ungdomar myndiga barn
    By Sharingan in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 20:36
  4. Två barn har frågat efter mitt barn.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 17:07
  5. Stort steg från 3 barn till 4 barn??
    By TJ in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar