Fredagskoll...
_01/02 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Fredagskoll...

    Vad ska ni göra i helgen?

    Här ska vi försöka ha 1-års kalaset som vi fick skippa förra helgen när vi låg i magsjuka... Nu e vi ju förkylda till max men...

    Annars lugnt!
  2. 1
    Fredagskoll... Vad ska ni göra i helgen?

    Här ska vi försöka ha 1-års kalaset som vi fick skippa förra helgen när vi låg i magsjuka... Nu e vi ju förkylda till max men...

    Annars lugnt!
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Lungt

    Jag och lillebror låg inlagda på sjukhus förra helgen med magsjuka och dessutom har jag jobbat mycket sista tiden. Så nu ihelgen ska vi försöka att göra igenting utan bara vara. Adam ska på ett kalas på lördag det är allt. Jag har avbokat en fika och tackat nej till middagen på jobbet. Känns skönt.
  4. 2
    Lungt Jag och lillebror låg inlagda på sjukhus förra helgen med magsjuka och dessutom har jag jobbat mycket sista tiden. Så nu ihelgen ska vi försöka att göra igenting utan bara vara. Adam ska på ett kalas på lördag det är allt. Jag har avbokat en fika och tackat nej till middagen på jobbet. Känns skönt.
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3

    Vi åker till Sälen!

    Ikväll åker jag, sambon och Noel till Sälen. Lillebror Elmer får stanna hemma; han gillar varken långa bilresor eller lek i snö. Han får vara hos farmor under 6 dagar - jag pendlar mellan dåligt samvete samt känslan av att han kommer tycker det är skönt att stanna hemma :o/
    Men det ska bli _underbart_ i Sälen. lek i snön, lite skidåkning, god mat, bad i poolariet mm.
    Krya på er!
  6. 3
    Vi åker till Sälen! Ikväll åker jag, sambon och Noel till Sälen. Lillebror Elmer får stanna hemma; han gillar varken långa bilresor eller lek i snö. Han får vara hos farmor under 6 dagar - jag pendlar mellan dåligt samvete samt känslan av att han kommer tycker det är skönt att stanna hemma :o/
    Men det ska bli _underbart_ i Sälen. lek i snön, lite skidåkning, god mat, bad i poolariet mm.
    Krya på er!
  7. Anonym
    #4

    ensam hemma med alla barnen

    J är på något slags möte i Malmö hela helgen så jag ska vara hemma och städa (mäklarbesök på måndag...)
    Imorgon ska Isadora på kalas på en inomhuslekplats så jag får väl ta med hela klanen dit.

    Hoppas 1-års kalaset går bra!
  8. 4
    ensam hemma med alla barnen J är på något slags möte i Malmö hela helgen så jag ska vara hemma och städa (mäklarbesök på måndag...)
    Imorgon ska Isadora på kalas på en inomhuslekplats så jag får väl ta med hela klanen dit.

    Hoppas 1-års kalaset går bra!
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Usch då!

    Vi låg ju åxå i magsjuka men slapp sjukhuset.

    Å Jonna måste ju få ha sitt 1-års kalas tycker storebror å storasyster annars kunde jag gärna lämnat det till nästa helg...
  10. 5
    Usch då! Vi låg ju åxå i magsjuka men slapp sjukhuset.

    Å Jonna måste ju få ha sitt 1-års kalas tycker storebror å storasyster annars kunde jag gärna lämnat det till nästa helg...
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Åhhh, så skönt!

    Lite semester skadar aldrig!

    Å lite dåligt samvete har nog jag åxå för om två veckor åker jag å sambon på \"shoppingkryssning\" till Stockholm å lämnar alla barnen hemma med mormor å morfar som barnvakt. Jonna är ju nyss fyllda 1 år så det känns väl sådär men tröstar mig med att det är en gladare mamma som orkar lite mer, som kommer hem sen. Har inte varit ifrån alla barnen sedan Rasmus föddes för 8 år sedan så tycker det kan vara min tur nu :O)
  12. 6
    Åhhh, så skönt! Lite semester skadar aldrig!

    Å lite dåligt samvete har nog jag åxå för om två veckor åker jag å sambon på \"shoppingkryssning\" till Stockholm å lämnar alla barnen hemma med mormor å morfar som barnvakt. Jonna är ju nyss fyllda 1 år så det känns väl sådär men tröstar mig med att det är en gladare mamma som orkar lite mer, som kommer hem sen. Har inte varit ifrån alla barnen sedan Rasmus föddes för 8 år sedan så tycker det kan vara min tur nu :O)
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    Städhelg

    låter väl inte sådär jättekul...

    Men lekplats är väl desto roligare, åtminstone för barnen :O)

    Försök nu överleva helgen som \"ensamstående\"!
  14. 7
    Städhelg låter väl inte sådär jättekul...

    Men lekplats är väl desto roligare, åtminstone för barnen :O)

    Försök nu överleva helgen som \"ensamstående\"!
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Vi ska pyssla...

    några tjejer och jag ska gör smycken och ha allmännt trevligt. Jag och maken ska åka och titta på pool på lördag förmiddag och dessutom försöka piggna till efter en förkylning som nu sitter i luftrören.
    Just det Helena, vi är inte friska! Adrian har haft feber i två dagar och är snorig idag och jag åker förstås genast på en bug jag med...

    Kram alla
  16. 8
    Vi ska pyssla... några tjejer och jag ska gör smycken och ha allmännt trevligt. Jag och maken ska åka och titta på pool på lördag förmiddag och dessutom försöka piggna till efter en förkylning som nu sitter i luftrören.
    Just det Helena, vi är inte friska! Adrian har haft feber i två dagar och är snorig idag och jag åker förstås genast på en bug jag med...

    Kram alla
  17. Karamella
    #9

    Abolut!!!

    Klart det är din tur nu! ha det så roligt i Stockholm!!!
  18. 9
    Abolut!!! Klart det är din tur nu! ha det så roligt i Stockholm!!!
  19. Medlem sedan
    Sep 1999
    #10

    Här ska vi ha...

    Bytardag. Ikväll är det inlämning, imorgon försäljning och allt som hör till efteråt... I vanliga fall är vi inte klar förrän fram på kvällen, men jag ska ju ha lilla Ellen med, så då får vi se hur länge hon orkar. Vi har bytardag varje vår och höst. Riktigt uppskattat här nu!
    Söndag får bli min vilodag...
  20. 10
    Här ska vi ha... Bytardag. Ikväll är det inlämning, imorgon försäljning och allt som hör till efteråt... I vanliga fall är vi inte klar förrän fram på kvällen, men jag ska ju ha lilla Ellen med, så då får vi se hur länge hon orkar. Vi har bytardag varje vår och höst. Riktigt uppskattat här nu!
    Söndag får bli min vilodag...
  21. Medlem sedan
    Nov 2004
    #11

    Min man och jag...

    lämnar alla barnen hemma med mormor och morfar .De kommer hit.För första gången på över 9 månader ska vi få 2 dagar + en natt bara vi.Det ska bli sååå skänt att få sova en hel natt.Annars går vi väl ut på restaurang på kvällen.Jag ska shoppa lite på fm och min man jobbar till kl 14 på lördagen.Åhh vad jag längtar tills i morgon.
  22. 11
    Min man och jag... lämnar alla barnen hemma med mormor och morfar .De kommer hit.För första gången på över 9 månader ska vi få 2 dagar + en natt bara vi.Det ska bli sååå skänt att få sova en hel natt.Annars går vi väl ut på restaurang på kvällen.Jag ska shoppa lite på fm och min man jobbar till kl 14 på lördagen.Åhh vad jag längtar tills i morgon.
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12

    Så är det

    det är visst meningen att vi ska vara sjuka förjämnan numera
  24. 12
    Så är det det är visst meningen att vi ska vara sjuka förjämnan numera
  25. Medlem sedan
    Feb 1999
    #13

    Vi ska...

    på 50-årsfest på lördag kväll sambon och jag. Barnen får vara hos morfar & bonusmormor. Dom ville ta barnen redan på förmiddagen, så jag vet inte vad Micke och jag ska hitta på under dagen. Skulle behöva städa men det är ju så tråkigt *s* och något roligare kan man kanske hitta på när man för en gång skull är barnfri, eller hur?!;-)
  26. 13
    Vi ska... på 50-årsfest på lördag kväll sambon och jag. Barnen får vara hos morfar & bonusmormor. Dom ville ta barnen redan på förmiddagen, så jag vet inte vad Micke och jag ska hitta på under dagen. Skulle behöva städa men det är ju så tråkigt *s* och något roligare kan man kanske hitta på när man för en gång skull är barnfri, eller hur?!;-)
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #14

    här

    har vi firat Felix som fyller 3 år idag, eller igår kanske jag ska skrive nu när klockan är över midnatt ;)
    imon, lördag, är det inget särskilt inplanerat. vi ska städa o förbereda kalaset på söndag :)
    ska se till att få egentid med Felix oxå då det ingår i min hemläxa (går en föräldrautb).
    ha en toppenhelg o grattis i efterskott till 1-åringen, hoppas kalaset blir av o att det blir skoj :)
    kramar från oss
  28. 14
    här har vi firat Felix som fyller 3 år idag, eller igår kanske jag ska skrive nu när klockan är över midnatt ;)
    imon, lördag, är det inget särskilt inplanerat. vi ska städa o förbereda kalaset på söndag :)
    ska se till att få egentid med Felix oxå då det ingår i min hemläxa (går en föräldrautb).
    ha en toppenhelg o grattis i efterskott till 1-åringen, hoppas kalaset blir av o att det blir skoj :)
    kramar från oss
  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #15

    vara ute i solen:)

    Vi bor ju skärgården och nu har vi så fina isar så kommer att försöka spendera tiden på isen. Vi kör skoter,fiskar och i morron söndag ska kusinerna med och så ska vi grilla. isen är ca 30-40 cm tjock och vädret är kanon, sol, vindstilla och någon plusgrad.
  30. 15
    vara ute i solen:) Vi bor ju skärgården och nu har vi så fina isar så kommer att försöka spendera tiden på isen. Vi kör skoter,fiskar och i morron söndag ska kusinerna med och så ska vi grilla. isen är ca 30-40 cm tjock och vädret är kanon, sol, vindstilla och någon plusgrad.
  31. Medlem sedan
    Nov 2001
    #16

    Blev det nåt byte? :O)

    Låter kul med bytardag, både socialt å ekonomiskt :O)
  32. 16
    Blev det nåt byte? :O) Låter kul med bytardag, både socialt å ekonomiskt :O)
  33. Medlem sedan
    Nov 2001
    #17

    Jag längtar åxå

    för 7-9 april ska sambon å jag på \"shoppingkryssning\" till Stockholm. För första gången på 8 år ska jag lämna bort alla 3 barnen på samma gång å få njuta av två ostörda nätter :O)
  34. 17
    Jag längtar åxå för 7-9 april ska sambon å jag på \"shoppingkryssning\" till Stockholm. För första gången på 8 år ska jag lämna bort alla 3 barnen på samma gång å få njuta av två ostörda nätter :O)
  35. Medlem sedan
    Nov 2001
    #18

    Absolut

    kan man ha det roligare än att städa!! Så vad blev det för kuligt?
  36. 18
    Absolut kan man ha det roligare än att städa!! Så vad blev det för kuligt?
  37. Medlem sedan
    Nov 2001
    #19

    Grattis Felix

    i efterskott åxå!!

    Egentid med vart å ett av barnen försöker jag åxå planera in nu å då men lätt är det inte...

    Å kalaset blev av. Var lite orolig för Jonna kräktes en gång på lördag morgon men tack å lov så var det bara av allt slem hon samlat på sig under förkylningen hon dras med. Skulle ha blivit knäpp om vi fått tillbringa en helg till med magsjuka :O(
  38. 19
    Grattis Felix i efterskott åxå!!

    Egentid med vart å ett av barnen försöker jag åxå planera in nu å då men lätt är det inte...

    Å kalaset blev av. Var lite orolig för Jonna kräktes en gång på lördag morgon men tack å lov så var det bara av allt slem hon samlat på sig under förkylningen hon dras med. Skulle ha blivit knäpp om vi fått tillbringa en helg till med magsjuka :O(
  39. Medlem sedan
    Nov 2001
    #20

    Låter härligt!

    Hoppas isfärden blev av i solskenet. Antar att barnen tycker det är skoj med skoterutfärder. Har ni \"släde\" att dra efter skotern åxå?
  40. 20
    Låter härligt! Hoppas isfärden blev av i solskenet. Antar att barnen tycker det är skoj med skoterutfärder. Har ni \"släde\" att dra efter skotern åxå?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Fredagskoll!!!
    By Åkervindan in forum Singelmingel
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 22:12
  2. Fredagskoll:)
    By loppatoppa in forum _98 Alla barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 14:45
  3. Kör en fredagskoll då
    By Ebba & kidsen in forum _98 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 19:35
  4. Fredagskoll!
    By Minimumsa in forum _98 Alla barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 21:05
  5. HA!! Fredagskoll!!
    By Ebba & kidsen in forum _98 Alla barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 20:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar