Ammar jämt, men bara skriker
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Ammar jämt, men bara skriker

    Hej på er. Jag hinner/orkar knappt titta på denna sida längre - lillan tar all min tid och kraft. Hon är nu två veckor (igår) och de senaste 2-3 dagarna bara skriker hon - inget duger. Hon kan dia i flera timmar i sträck (igår satt jag från 19.30 till midnatt) utan att ändå verka nöjd. Jag vet att jag har mjölk, så det kan inte vara det. Ibland blir hon helt \"galen\" och hackar och slår med huvudet för att söka bröstet, men tar ändå inte tag. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan ju inte sitta och amma henne 22 timmar om dygnet.
    Kan det vara kolik? Det är värst på eftermiddagarna och kvällarna, men även inatt sökte hon som en tok efter bröstet utan att ta tag. Detta sker efter att hon ätit en lång stund, så det kan inte vara att hon är så hungrig att hon är för ivrig.
    Någon som har något bra tips?
  2. 1
    Ammar jämt, men bara skriker Hej på er. Jag hinner/orkar knappt titta på denna sida längre - lillan tar all min tid och kraft. Hon är nu två veckor (igår) och de senaste 2-3 dagarna bara skriker hon - inget duger. Hon kan dia i flera timmar i sträck (igår satt jag från 19.30 till midnatt) utan att ändå verka nöjd. Jag vet att jag har mjölk, så det kan inte vara det. Ibland blir hon helt \"galen\" och hackar och slår med huvudet för att söka bröstet, men tar ändå inte tag. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan ju inte sitta och amma henne 22 timmar om dygnet.
    Kan det vara kolik? Det är värst på eftermiddagarna och kvällarna, men även inatt sökte hon som en tok efter bröstet utan att ta tag. Detta sker efter att hon ätit en lång stund, så det kan inte vara att hon är så hungrig att hon är för ivrig.
    Någon som har något bra tips?
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2

    precis så gör min

    hon hackar på bröstet även om precis ätit. värst e de på kvällen här. de enda som hjälper här e och gå gå gå samt låta bröstet vara famme
  4. 2
    precis så gör min hon hackar på bröstet även om precis ätit. värst e de på kvällen här. de enda som hjälper här e och gå gå gå samt låta bröstet vara famme
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Så är det här med

    vi får inget gjort. Han verkar dessutom ha ont i magen. Vi hjälper honom att prutta genom att trycka knäna mot magen och ge magmassage.

    Idag köpte vi napp, den älskade han dirket, men jag är inte så säker på att vi ska använda den. Man ska ju inte börja med napp för tidigt.
  6. 3
    Så är det här med vi får inget gjort. Han verkar dessutom ha ont i magen. Vi hjälper honom att prutta genom att trycka knäna mot magen och ge magmassage.

    Idag köpte vi napp, den älskade han dirket, men jag är inte så säker på att vi ska använda den. Man ska ju inte börja med napp för tidigt.
  7. bli_mamma
    #4

    Hej Bubblan!

    Jag hinner inte heller mycket i dags läget men medan jag ammar (ca 20 timmar per dygn)hinner jag läsa på AFF och kan skriva ibland med en hand.
    Grattis till din lilla dotter. Vi fick också en tjej.
    Hon är ganska lugn hittintills men inatt var hon helt galen och skrek som bara den. Jag fick ligga och amma i princip hela natten. Hon ville inte släppa tutten inte en sekund. Sen kräktes hon, bajsade och vi börjar från början igen. Amma-kräks-byta blöja-amma. Det var en rätt så jobbig natt. Jag vet inte varför men de beter sig lite konstigt ibland.
    Hoppas att det blir bra med din tjej.
    Kram
  8. 4
    Hej Bubblan! Jag hinner inte heller mycket i dags läget men medan jag ammar (ca 20 timmar per dygn)hinner jag läsa på AFF och kan skriva ibland med en hand.
    Grattis till din lilla dotter. Vi fick också en tjej.
    Hon är ganska lugn hittintills men inatt var hon helt galen och skrek som bara den. Jag fick ligga och amma i princip hela natten. Hon ville inte släppa tutten inte en sekund. Sen kräktes hon, bajsade och vi börjar från början igen. Amma-kräks-byta blöja-amma. Det var en rätt så jobbig natt. Jag vet inte varför men de beter sig lite konstigt ibland.
    Hoppas att det blir bra med din tjej.
    Kram
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5

    Normalt... =(

    Visst är det jobbigt, men ändå heöt normalt... många bebisar beter sig just som du beskriver och behöver ligga vid bröstet 22 timmar/dygn i början, och i perioder. Det brukar gå över efter några dygn, det bästa är ändå att gilla läget, sätta sig bekvämt tillrätta, amma liggande på natten med bra stöd för ryggen etc så man kan slumra samtidigt...
  10. 5
    Normalt... =( Visst är det jobbigt, men ändå heöt normalt... många bebisar beter sig just som du beskriver och behöver ligga vid bröstet 22 timmar/dygn i början, och i perioder. Det brukar gå över efter några dygn, det bästa är ändå att gilla läget, sätta sig bekvämt tillrätta, amma liggande på natten med bra stöd för ryggen etc så man kan slumra samtidigt...
  11. Bubblan
    #6

    Tack alla!

    Allt stöd och uppmuntran är guld värt!
  12. 6
    Tack alla! Allt stöd och uppmuntran är guld värt!
  13. Anonym
    #7

    Tips..

    Jag vill verkligen inte komma in här som nån besserwisser, men tänkte att jag kunde dela med mig av mina erfarenheter. Jag är bara på besök i gruppen.. men det är kanske okej..? :)

    När barnen är så små som din dotter så kan dom ha svårt att skilja på hunger och \"vanligt magont\", och då är det där beteendet inte helt ovanligt. Dom vet inte riktigt vad dom vill helt enkelt..

    Jag har varit med om liknande med mina små, och jag rekomenderar napp. Jag vet att en del är helt emot, men om du kan tänka dig napp till din lilla, så prova. Det kräver dock en viss envishet, men det funkar. Lägg henne i \"amningsposition\" och stoppa nappen i munnen. Sen får du gå runt och vagga och vyssja tills hon lugnar sig. Det kan också funka bra i en bärsele eller sjal.

    Efter ett tag kommer hon lugna sig, och kanske tom somna gott. Det kommer kännas jobbigt, men det är verkligen värt den tiden man lägger på det.

    En mätt bebis behöver inte äta, och det eviga letandet, hackandet och skrikandet gör att en massa luft sväljs ner i magen och det i sin tur gör magen spänd och \"ond\".

    Lycka till!!
  14. 7
    Tips.. Jag vill verkligen inte komma in här som nån besserwisser, men tänkte att jag kunde dela med mig av mina erfarenheter. Jag är bara på besök i gruppen.. men det är kanske okej..? :)

    När barnen är så små som din dotter så kan dom ha svårt att skilja på hunger och \"vanligt magont\", och då är det där beteendet inte helt ovanligt. Dom vet inte riktigt vad dom vill helt enkelt..

    Jag har varit med om liknande med mina små, och jag rekomenderar napp. Jag vet att en del är helt emot, men om du kan tänka dig napp till din lilla, så prova. Det kräver dock en viss envishet, men det funkar. Lägg henne i \"amningsposition\" och stoppa nappen i munnen. Sen får du gå runt och vagga och vyssja tills hon lugnar sig. Det kan också funka bra i en bärsele eller sjal.

    Efter ett tag kommer hon lugna sig, och kanske tom somna gott. Det kommer kännas jobbigt, men det är verkligen värt den tiden man lägger på det.

    En mätt bebis behöver inte äta, och det eviga letandet, hackandet och skrikandet gör att en massa luft sväljs ner i magen och det i sin tur gör magen spänd och \"ond\".

    Lycka till!!
  15. Bubblan
    #8

    Ok..

    ..det låter inte alldeles osannolikt! Jag har ju egentligen inte tänkt använda napp om jag inte absolut måste, men det är kanske en bra idé ändå...
  16. 8
    Ok.. ..det låter inte alldeles osannolikt! Jag har ju egentligen inte tänkt använda napp om jag inte absolut måste, men det är kanske en bra idé ändå...

Liknande trådar

  1. Bara sur och vresig jämt
    By Så less in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 07:06
  2. Är det bara vi som är sjuka jämt?
    By belgo in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 13:25
  3. Skriker jämt!!
    By mysan_x in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 18:48
  4. Bara skriker och skriker på natten...
    By Fru Kanin in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 08:33
  5. Ammar jämt!!!
    By Milka in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 23:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar