Semesterplaner?
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Semesterplaner?

    Har börjat fundera på vad vi ska göra på semestern. Vi bor iofs i Halmstad ett par kilometer ifrån Tylösand, Sveriges riviera*s*. Så blir det fint väder så är det ju inte helt fel att semestra här.

    Fast lite vill man ju komma iväg också. Är inte så sugen på att åka på charter mitt i sommaren med liten bebis, känns för varmt. Och bila för långt vill vi inte heller. Nu lutar det åt Jylland eller kanske Öland. Men inget av det känns sådär hemskt upphetsande. Har ni andra börjat fundera på vad ni ska hitta på?
  2. 1
    Semesterplaner? Har börjat fundera på vad vi ska göra på semestern. Vi bor iofs i Halmstad ett par kilometer ifrån Tylösand, Sveriges riviera*s*. Så blir det fint väder så är det ju inte helt fel att semestra här.

    Fast lite vill man ju komma iväg också. Är inte så sugen på att åka på charter mitt i sommaren med liten bebis, känns för varmt. Och bila för långt vill vi inte heller. Nu lutar det åt Jylland eller kanske Öland. Men inget av det känns sådär hemskt upphetsande. Har ni andra börjat fundera på vad ni ska hitta på?
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Ja redan i maj

    åker vi till Rhodos en vecka, lääääängtar så till solen.
    Men sen i sommar blir det mest att fixa med huset eftersom vi kommer börja bygga vilken dag som helst.
    Kommer kanske hyra en stuga i skärgården till mig o barnen då mannen kommer ha mycket att göra.
  4. 2
    Ja redan i maj åker vi till Rhodos en vecka, lääääängtar så till solen.
    Men sen i sommar blir det mest att fixa med huset eftersom vi kommer börja bygga vilken dag som helst.
    Kommer kanske hyra en stuga i skärgården till mig o barnen då mannen kommer ha mycket att göra.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3

    avis

    Vad härligt det låter att komma iväg sådär lite på försäsongen. Tyvärr hinns det inte med här, annars hade vi nog också kunnat tänka oss att åka utomlands under våren istället. Stuga i skärgården låter ju inte heller helt fel.
  6. 3
    avis Vad härligt det låter att komma iväg sådär lite på försäsongen. Tyvärr hinns det inte med här, annars hade vi nog också kunnat tänka oss att åka utomlands under våren istället. Stuga i skärgården låter ju inte heller helt fel.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Inga större planer...

    Ska till Gotland i slutet på augusti...annars blir det väl bara landstället i Öregrund som lockar...
    Längtar mig galen till sommaren nu...*s*
  8. 4
    Inga större planer... Ska till Gotland i slutet på augusti...annars blir det väl bara landstället i Öregrund som lockar...
    Längtar mig galen till sommaren nu...*s*
  9. Frida med A-04,Elsa-06
    #5

    Har börjat fundera lite,

    men inget är bestämt...
    Lutar åt en tur till Kålmården, ev åker vi och hälsar på barnens kusiner i dalarna oxå.
    Sen lär det bli några turer till mitt bardomshem ute på landet...
  10. 5
    Har börjat fundera lite, men inget är bestämt...
    Lutar åt en tur till Kålmården, ev åker vi och hälsar på barnens kusiner i dalarna oxå.
    Sen lär det bli några turer till mitt bardomshem ute på landet...
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6

    Planer!

    Det låter härligt Sandra att åka utomlands på våren och få lite försmak på sommaren.Men hur är det med pass till små barn?
    Själv ska vi nog ta en tur till småland och till tyskland blir det nog en sväng också:-)
  12. 6
    Planer! Det låter härligt Sandra att åka utomlands på våren och få lite försmak på sommaren.Men hur är det med pass till små barn?
    Själv ska vi nog ta en tur till småland och till tyskland blir det nog en sväng också:-)
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7

    ja, längtar gör man!

    Gotland låter mysigt. Jag är nog en av få i Sverige som aldrig varit på Gotland men det har aldrig blivit av!

    Jag tror jag ska ta och kolla upp det lite. Men det är väl så att det är superdyrt att hyra boende där i juli-aug och det känns lite sådär att lägga så mycket på att \"bara\" åka till Gotland.
  14. 7
    ja, längtar gör man! Gotland låter mysigt. Jag är nog en av få i Sverige som aldrig varit på Gotland men det har aldrig blivit av!

    Jag tror jag ska ta och kolla upp det lite. Men det är väl så att det är superdyrt att hyra boende där i juli-aug och det känns lite sådär att lägga så mycket på att \"bara\" åka till Gotland.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Det blir gratis för mig...

    Sa till Sagas pappa, då han undrade om vi ville följa med, att jag har då inte råd med någon hushyra så det skulle han betala...
    Tur som en tok kan man ha ibland...*ler*

    Har varit där förr men det är säkert 15 år sen sist, så det ska bli trevligt att se det igen, med nya ögon...
  16. 8
    Det blir gratis för mig... Sa till Sagas pappa, då han undrade om vi ville följa med, att jag har då inte råd med någon hushyra så det skulle han betala...
    Tur som en tok kan man ha ibland...*ler*

    Har varit där förr men det är säkert 15 år sen sist, så det ska bli trevligt att se det igen, med nya ögon...
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Landstället!!!!

    ...blir där vi kommer att spendera sommaren. Igentligen e det inte vårt utan mina svärföräldrars ställe på Blidö. Men vi får vara där så mkt vi vill. Sen måste vi dessvärre jobba mkt på tomten här hemma. Vi har ju flyttat in iett nybyggt hus och tomten ser ut som hej kom o hjälp mig. Lite småtrippar med barnen blir det dock. Vi tänkte ev åka till Mumindalen i Nådendahl.
  18. 9
    Landstället!!!! ...blir där vi kommer att spendera sommaren. Igentligen e det inte vårt utan mina svärföräldrars ställe på Blidö. Men vi får vara där så mkt vi vill. Sen måste vi dessvärre jobba mkt på tomten här hemma. Vi har ju flyttat in iett nybyggt hus och tomten ser ut som hej kom o hjälp mig. Lite småtrippar med barnen blir det dock. Vi tänkte ev åka till Mumindalen i Nådendahl.
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10

    nixpix

    vi lär inte ha råd med någon semester de närmaste åren! *s* förhoppningsvis blir det inflyttning i nya huset runt första augusti, så vår semester blir att flytta! men mina föräldrar har en husvagn ståendes hos vänner i Åsa där vi kan hälsa på om vi vill, och svärfar har en båt, så det blir kanske några turer ut i skärgården om vädret blir oemotståndligt.
    fast just idag kände jag att det sög till i semestertarmen, hade inte tackat nej till en chartersväng... fast Sanna får nog bli lite större först...
  20. 10
    nixpix vi lär inte ha råd med någon semester de närmaste åren! *s* förhoppningsvis blir det inflyttning i nya huset runt första augusti, så vår semester blir att flytta! men mina föräldrar har en husvagn ståendes hos vänner i Åsa där vi kan hälsa på om vi vill, och svärfar har en båt, så det blir kanske några turer ut i skärgården om vädret blir oemotståndligt.
    fast just idag kände jag att det sög till i semestertarmen, hade inte tackat nej till en chartersväng... fast Sanna får nog bli lite större först...
  21. Medlem sedan
    Jul 2005
    #11

    Skärgården!

    För oss bli det Stockholms skärgård! Vi har landställe där och kommer nog spendera massor av tid där om vädret är bra!

    Sen blir det nog en tripp till New York också för att hälsa på släktingar, men vi har inte bestämt när ännu. Det känns som en sååå lång flygtur nu när Jacob är så liten.
  22. 11
    Skärgården! För oss bli det Stockholms skärgård! Vi har landställe där och kommer nog spendera massor av tid där om vädret är bra!

    Sen blir det nog en tripp till New York också för att hälsa på släktingar, men vi har inte bestämt när ännu. Det känns som en sååå lång flygtur nu när Jacob är så liten.
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Det blir lugnt


    Nu när vi båda är föräldrarlediga så har vi inte mycket över att spara till någon semester. Vi skall iaf försöka komma iväg till Kolmården och stanna någon natt. Sen så skall vi åka iväg norrut och hälsa på ett par vänner över en helg.
    Hade varit trevligt om man hade något lantställe någonstans. Det som jag tycker är skönt med att åka iväg är att kunna koppla bort alla måsten som alltid finns här hemma. Annars är det rätt så skönt att vara hemma i huset nu när man har 3 barn. Vi får sitta och njuta på vår nybyggda veranda och njuta av kvällssolen.

    Om några år så har jag lovat äldsta sonen att vi skall åka till Dinseyland, Paris. Var själv där på skolresa för många år sedan och gillade det skarpt!! Men det kostar nog en del så det blir väl när jag har börjat jobba.
  24. 12
    Det blir lugnt
    Nu när vi båda är föräldrarlediga så har vi inte mycket över att spara till någon semester. Vi skall iaf försöka komma iväg till Kolmården och stanna någon natt. Sen så skall vi åka iväg norrut och hälsa på ett par vänner över en helg.
    Hade varit trevligt om man hade något lantställe någonstans. Det som jag tycker är skönt med att åka iväg är att kunna koppla bort alla måsten som alltid finns här hemma. Annars är det rätt så skönt att vara hemma i huset nu när man har 3 barn. Vi får sitta och njuta på vår nybyggda veranda och njuta av kvällssolen.

    Om några år så har jag lovat äldsta sonen att vi skall åka till Dinseyland, Paris. Var själv där på skolresa för många år sedan och gillade det skarpt!! Men det kostar nog en del så det blir väl när jag har börjat jobba.
  25. Medlem sedan
    Mar 2000
    #13

    Vi har inga...

    större planer inför sommaren. Bonusen kommer vara hos sin mamma hela sommaren så vi ska bara njuta av våra pojkar. Blir nog någon tripp till Danmark kanske, Tivoli i Köpenhamn och så och lite andra småutflykter. Vi var iväg till Madeira förra sommaren då vår \"stora\" pojke var 7 månader. Funkade bra, men i år stannar vi nog hemma. Vi har mycket att fixa i trädgården så det blir nog semesterprojektet!
  26. 13
    Vi har inga... större planer inför sommaren. Bonusen kommer vara hos sin mamma hela sommaren så vi ska bara njuta av våra pojkar. Blir nog någon tripp till Danmark kanske, Tivoli i Köpenhamn och så och lite andra småutflykter. Vi var iväg till Madeira förra sommaren då vår \"stora\" pojke var 7 månader. Funkade bra, men i år stannar vi nog hemma. Vi har mycket att fixa i trädgården så det blir nog semesterprojektet!
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14

    Turkiet

    Vi har faktiskt planerat turkiet i en vecka i sep-okt-skiftet så vi stannar nog hemma o bara är under semestern i juli... fick lägga utlandssemestern senare så seth är lite större o det inte är så varmt där nere.
  28. 14
    Turkiet Vi har faktiskt planerat turkiet i en vecka i sep-okt-skiftet så vi stannar nog hemma o bara är under semestern i juli... fick lägga utlandssemestern senare så seth är lite större o det inte är så varmt där nere.
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15

    japp

    vill inte heller sitta i bil för länge så här blir det gotland.
  30. 15
    japp vill inte heller sitta i bil för länge så här blir det gotland.
  31. Medlem sedan
    Jul 2003
    #16

    Va bra!

    Härligt med någon som betalar! Men jag antar att han gärna gör det så han får träffa sin lilla dotter.
  32. 16
    Va bra! Härligt med någon som betalar! Men jag antar att han gärna gör det så han får träffa sin lilla dotter.
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17

    Ja

    Kålmården är mysigt, var där ett par dgr för några år sedan.
  34. 17
    Ja Kålmården är mysigt, var där ett par dgr för några år sedan.
  35. Medlem sedan
    Jul 2003
    #18

    Härligt..

    med lantställe! Speciellt när man får vara där så mycket man vill men slipper äga det själv!

    Ja, att anlägga ny trädgård tar ju sin lilla tid. Jag tycker vi har fullt sjå med att ta hand om den färdig tomt vi har *L*
  36. 18
    Härligt.. med lantställe! Speciellt när man får vara där så mycket man vill men slipper äga det själv!

    Ja, att anlägga ny trädgård tar ju sin lilla tid. Jag tycker vi har fullt sjå med att ta hand om den färdig tomt vi har *L*
  37. Medlem sedan
    Jul 2003
    #19

    Ja, men det är ju inte helt fel...

    ...att ha tillgång till både husvagn och båt. Då kan ni ju komma ut en del om ni känner för det.

    Men det är väl så att för de flesta de här småbarnsåren så har man ofta fullt upp med hus mm och man är ganska nöjd med att göra småutflykter.
  38. 19
    Ja, men det är ju inte helt fel... ...att ha tillgång till både husvagn och båt. Då kan ni ju komma ut en del om ni känner för det.

    Men det är väl så att för de flesta de här småbarnsåren så har man ofta fullt upp med hus mm och man är ganska nöjd med att göra småutflykter.
  39. Medlem sedan
    Jul 2003
    #20

    Wow!

    Jag är jättesugen på att åka till New York. Vi kom aldrig iväg innan barnen föddes fast vi hade lite planer på det, och nu känns det inte som om det blir av på lääänge. Är lite mesig vad gäller att resa med barn så jag skulle nog inte våga/orka åka med barn till New York.

    Om ni åker kan du ju berätta om det sen och säga hur det funkade med barn!
  40. 20
    Wow! Jag är jättesugen på att åka till New York. Vi kom aldrig iväg innan barnen föddes fast vi hade lite planer på det, och nu känns det inte som om det blir av på lääänge. Är lite mesig vad gäller att resa med barn så jag skulle nog inte våga/orka åka med barn till New York.

    Om ni åker kan du ju berätta om det sen och säga hur det funkade med barn!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Semesterplaner?
    By Fia med 4 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-30, 10:51
  2. Semesterplaner?
    By Karamella in forum Vikt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 08:25
  3. Vad har ni för semesterplaner?
    By ms_chili in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 11:41
  4. Semesterplaner?
    By Mackan in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 19:01
  5. Vad har ni för semesterplaner?
    By Beckis m 2 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 16:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar