Vi har fått en bäbis! :-)
_0207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Vi har fått en bäbis! :-)

    En månad för tidigt föddes hon, vår lilla dotter.

    Hon föddes den 18 mars kl. 10.19 efter att jag blivit igångsatt på grund av att havandeskapsförgiftningen gått helt överstyr - jag blev jättedålig jättesnabbt.
    Förlossningen gick jättebra men väldigt snabbt denna gången också och ut tittade en liten flicka på 2490 gram och 46 cm som var hur pigg som helst. Vi fick dock tillbringa några dygn på neo eftersom hon fick gulsot samt stannade av lite i vikten men idag fick vi komma hem!
    Hon väger nu bara 2325 gram men hade växt 2 cm på längden. Amningen funkar superbra.


    Brorsorna är superstolta och kivas om vem som skall hålla henne. :-)

    Och just det ja, hon ska heta Ingrid! :-)

    Jag återkommer med mer info när tid ges.

    Kram på er alla!
  2. 1
    Vi har fått en bäbis! :-) En månad för tidigt föddes hon, vår lilla dotter.

    Hon föddes den 18 mars kl. 10.19 efter att jag blivit igångsatt på grund av att havandeskapsförgiftningen gått helt överstyr - jag blev jättedålig jättesnabbt.
    Förlossningen gick jättebra men väldigt snabbt denna gången också och ut tittade en liten flicka på 2490 gram och 46 cm som var hur pigg som helst. Vi fick dock tillbringa några dygn på neo eftersom hon fick gulsot samt stannade av lite i vikten men idag fick vi komma hem!
    Hon väger nu bara 2325 gram men hade växt 2 cm på längden. Amningen funkar superbra.


    Brorsorna är superstolta och kivas om vem som skall hålla henne. :-)

    Och just det ja, hon ska heta Ingrid! :-)

    Jag återkommer med mer info när tid ges.

    Kram på er alla!
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    grattis grattis

    till lilla tjejen, vad kul :o), skönt att allt gick bra fast hon kom lite för tidigt, sköt om er
    kram
  4. 2
    grattis grattis till lilla tjejen, vad kul :o), skönt att allt gick bra fast hon kom lite för tidigt, sköt om er
    kram
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3

    GRATTIS!

    Vad kul med en lillasyster till killarna. Oj, vad hon kommer att bli omhändertagen *ler*.
    Vad skönt att förlossningen gick bra, trots att den gick snabbt och att du hade havandeskapsförgiftning!

    massa kramar till hela familjen!
  6. 3
    GRATTIS! Vad kul med en lillasyster till killarna. Oj, vad hon kommer att bli omhändertagen *ler*.
    Vad skönt att förlossningen gick bra, trots att den gick snabbt och att du hade havandeskapsförgiftning!

    massa kramar till hela familjen!
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Stort grattis!

    Skönt att allt har gått bra när det blev så bråttom till världen!
    Kram
  8. 4
    Stort grattis! Skönt att allt har gått bra när det blev så bråttom till världen!
    Kram
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5

    Grattis!

    Vad skönt att allt gick bra! Upplevde ju samma själv med havandeskapsförgiftning när Vanja föddes, blev igångsatt i v.36+3. Underbart namn ni valt till den lilla! Tycker Ingrid är jättevackert!

    Grattis igen!
  10. 5
    Grattis! Vad skönt att allt gick bra! Upplevde ju samma själv med havandeskapsförgiftning när Vanja föddes, blev igångsatt i v.36+3. Underbart namn ni valt till den lilla! Tycker Ingrid är jättevackert!

    Grattis igen!
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Massor av grattis

    här med!

    Vad roligt med en tjej. Jag hoppas att du inte är lika galen i shopping som jag i flickkläder. *ler*
  12. 6
    Massor av grattis här med!

    Vad roligt med en tjej. Jag hoppas att du inte är lika galen i shopping som jag i flickkläder. *ler*
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7

    Grattis!

    Ett jättegrattis till lilla Ingrid! Vilket vackert namn hon har fått!

    Hoppas nu att hon fortsätter på den inslagna vägen och växer som hon ska.

    Massor av kramar till dig och hela familjen!
  14. 7
    Grattis! Ett jättegrattis till lilla Ingrid! Vilket vackert namn hon har fått!

    Hoppas nu att hon fortsätter på den inslagna vägen och växer som hon ska.

    Massor av kramar till dig och hela familjen!
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8

    Grattis!

    Åh så mysigt det låter, jag längtar massor själv nu. har max 1 vecka kvar till snittet. men har lyckats bli superförkyld så min tjej får gärna vänta några dagar till
  16. 8
    Grattis! Åh så mysigt det låter, jag längtar massor själv nu. har max 1 vecka kvar till snittet. men har lyckats bli superförkyld så min tjej får gärna vänta några dagar till
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9

    Men oj!

    Är det så snart! Ja, just det, det är ju visst april snart. Man glömmer lätt det när man tittar ut genom fönstret...

    Oj, vad spännande att få veta vad det är för en liten tjej som gömmer sig där inne. Har ni bestämt namn än? Blir det en Amy, för visst var det det ni/du funderade på?
  18. 9
    Men oj! Är det så snart! Ja, just det, det är ju visst april snart. Man glömmer lätt det när man tittar ut genom fönstret...

    Oj, vad spännande att få veta vad det är för en liten tjej som gömmer sig där inne. Har ni bestämt namn än? Blir det en Amy, för visst var det det ni/du funderade på?
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10

    Åh, Grattis :)

    Vad härligt att det gick bra trots havandeskapsförgiftning och igångsättning o alltihop!

    Supergrattis till lilla tjejen!
    Uj, vad jag längtar efter min egen lilla bebis nu :)
  20. 10
    Åh, Grattis :) Vad härligt att det gick bra trots havandeskapsförgiftning och igångsättning o alltihop!

    Supergrattis till lilla tjejen!
    Uj, vad jag längtar efter min egen lilla bebis nu :)
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11

    Stort grattis!!!


    Men tänk, nu är lilla Ingrid redan ute! = D Jag tycker tiden har gått så fort fram tills nu och det är helt otroligt att du har fött och att det snart är Annikas tur! Men jag kan nog tänka mig att din tid inte har gått lika fort med all denna väntan på sjukhus osv...

    STORT GRATTIS till lilla tjejen!! = D

    Kram,
    Anna
  22. 11
    Stort grattis!!!
    Men tänk, nu är lilla Ingrid redan ute! = D Jag tycker tiden har gått så fort fram tills nu och det är helt otroligt att du har fött och att det snart är Annikas tur! Men jag kan nog tänka mig att din tid inte har gått lika fort med all denna väntan på sjukhus osv...

    STORT GRATTIS till lilla tjejen!! = D

    Kram,
    Anna
  23. Medlem sedan
    Dec 1999
    #12

    Härligt

    att hon är här nu även om det blev lite tidigt.
    Stort grattis till er!!
    Kramar
  24. 12
    Härligt att hon är här nu även om det blev lite tidigt.
    Stort grattis till er!!
    Kramar
  25. Jullan m Olle o Judith
    #13

    grattis grattis!!

    Vad kul för er! Och ingrid, vilket fint namn! All lycka till er!!
  26. 13
    grattis grattis!! Vad kul för er! Och ingrid, vilket fint namn! All lycka till er!!
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14

    Grattis!

    Stort grattis till lilltjejen med det vackra namnet. :-)
  28. 14
    Grattis! Stort grattis till lilltjejen med det vackra namnet. :-)
  29. Medlem sedan
    Nov 2001
    #15

    Hej!

    GRATTIS!!
    Skönt att ni fick komma hem så pass snabbt ändå och härligt att hon äter som hon ska. Då tar hon nog snabbt igen födelsevikten.
  30. 15
    Hej! GRATTIS!!
    Skönt att ni fick komma hem så pass snabbt ändå och härligt att hon äter som hon ska. Då tar hon nog snabbt igen födelsevikten.
  31. m00n
    #16

    Ååååå, GRATTIS!!!!

    Skulle ge mycket för att få komma och snusa på bebisdoften:) Grattis till hela familjen till prinsessan

    Kram Monika
  32. 16
    Ååååå, GRATTIS!!!! Skulle ge mycket för att få komma och snusa på bebisdoften:) Grattis till hela familjen till prinsessan

    Kram Monika
  33. Liz m M&S+bebis
    #17

    Roligt!

    stort grattis til er lilla tjej!!
  34. 17
    Roligt! stort grattis til er lilla tjej!!
  35. Medlem sedan
    Oct 2001
    #18

    TACK för alla grattis!

    Vi mår bara bra här hemma och igår var vi på BVC. Ingrids idoga ätande med exakt tre timmars intervall har gett resultat och igår vägde hon 2455 gram. Det går uppåt och det är så skönt.

    Tittar in igen så snart jag har tid.

    Sköt om er allihopa!

    Kram Helena
  36. 18
    TACK för alla grattis! Vi mår bara bra här hemma och igår var vi på BVC. Ingrids idoga ätande med exakt tre timmars intervall har gett resultat och igår vägde hon 2455 gram. Det går uppåt och det är så skönt.

    Tittar in igen så snart jag har tid.

    Sköt om er allihopa!

    Kram Helena
  37. Medlem sedan
    Oct 2001
    #19

    He he...

    Galen är bara förnamnet (när det gäller flickkläder alltså)! ;-)
    Hon kan ju ff inte ha så mycket kläder av de vi har köpt innan eftersom hon är ganska liten fortfarande men snart så... Och jag kan ju inte sluta varken titta på eller handla flickkläder trots det. :-D

  38. 19
    He he... Galen är bara förnamnet (när det gäller flickkläder alltså)! ;-)
    Hon kan ju ff inte ha så mycket kläder av de vi har köpt innan eftersom hon är ganska liten fortfarande men snart så... Och jag kan ju inte sluta varken titta på eller handla flickkläder trots det. :-D

  39. Medlem sedan
    Oct 2001
    #20

    Förstår att du längtar!

    Men nu är det ju inte långt kvar alls!
    Ser fram emot att höra från er här när det är klart.

    Kram Helena
  40. 20
    Förstår att du längtar! Men nu är det ju inte långt kvar alls!
    Ser fram emot att höra från er här när det är klart.

    Kram Helena
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Fått bäbis MMS från ADE!
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0505 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 13:01
  2. fått bäbis
    By Mama Chaka in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 07:59
  3. Min bästis har fått en bäbis!!
    By Nyssan in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 10:28
  4. Jag har fått en bäbis.........
    By Veronica in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 13:46
  5. Nog måste Miot fått bäbis nu?
    By Elin/FruC in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 11:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar