ingen höjdare
_0609 Septemberbarn
  1. ok att va anonym nu?
    #1

    ingen höjdare

    gjorde mitt FVP idag, det första jag nånsin gjort och det känns rejält läskigt nu.. Både för risken jag utsätter mitt barn för, men även den där känslan när de gick in med en vass nål i det mjuka varma runt min bebis. Känner en lätt värk i livmodern, och att bebisen sparkar oxå.
    Hoppas så att allt kommer att gå bra o att allt är bra!!!
  2. 1
    ingen höjdare gjorde mitt FVP idag, det första jag nånsin gjort och det känns rejält läskigt nu.. Både för risken jag utsätter mitt barn för, men även den där känslan när de gick in med en vass nål i det mjuka varma runt min bebis. Känner en lätt värk i livmodern, och att bebisen sparkar oxå.
    Hoppas så att allt kommer att gå bra o att allt är bra!!!
  3. Vimse bf 4/9
    #2

    Kan tänka mig att det

    kändes lite olustigt. Men du, riskerna är trots allt väldigt väldigt små, annars skulle man aldrig genomföra fvp. Självklart får du vara anonym, men att ta fvp är absolut inget att känna sig dum över.
    Du ska se att du blir lättad när du sen får resultaten. Jag tror det kommer visa att allt är precis som det ska!
  4. 2
    Kan tänka mig att det kändes lite olustigt. Men du, riskerna är trots allt väldigt väldigt små, annars skulle man aldrig genomföra fvp. Självklart får du vara anonym, men att ta fvp är absolut inget att känna sig dum över.
    Du ska se att du blir lättad när du sen får resultaten. Jag tror det kommer visa att allt är precis som det ska!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    kan förstå att du oroar dig

    inget att säga till!
    Vi hoppas ju såklart att allt ska gå bra.
    Vet du när risken för MF e borta efter FVP?
  6. 3
    kan förstå att du oroar dig inget att säga till!
    Vi hoppas ju såklart att allt ska gå bra.
    Vet du när risken för MF e borta efter FVP?
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4

    Hej vännen!

    Det är inget kul att göra FVP!!! Även om man valt att göra det oavsett anledning. De allra flesta fvp går bra och molvärk är helt normalt (jag har gjort två fvp så jag är rent av rutinerad ;o) första dagen. Men jag håller med om att det känns superläskigt med den lilla men ändå befintliga risk man utsätter sig och bebisen för. Sparkar bebisen så är säkert allt som det ska! Till mig sa dom att OM det händer något så händer det oftast första timmarna efter att provet är gjort, och det kan mycket väl gå bra även om det händer något. Håller tummarna för att du får ett bra svar inom en inte allt för lång tid (det är hemskt att gå och vänta) - jag kan tänka mig lite vilka funderingar du har just nu. Stora kramen!
  8. 4
    Hej vännen! Det är inget kul att göra FVP!!! Även om man valt att göra det oavsett anledning. De allra flesta fvp går bra och molvärk är helt normalt (jag har gjort två fvp så jag är rent av rutinerad ;o) första dagen. Men jag håller med om att det känns superläskigt med den lilla men ändå befintliga risk man utsätter sig och bebisen för. Sparkar bebisen så är säkert allt som det ska! Till mig sa dom att OM det händer något så händer det oftast första timmarna efter att provet är gjort, och det kan mycket väl gå bra även om det händer något. Håller tummarna för att du får ett bra svar inom en inte allt för lång tid (det är hemskt att gå och vänta) - jag kan tänka mig lite vilka funderingar du har just nu. Stora kramen!
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5

    Förstår

    att du tycker att det är jobbigt.
    Du ska se att allt är normalt och att det går bra.

    Håller tummarna för dig!
  10. 5
    Förstår att du tycker att det är jobbigt.
    Du ska se att allt är normalt och att det går bra.

    Håller tummarna för dig!

Liknande trådar

  1. Örontermometer är ju ingen höjdare.
    By blå fågeln in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2018-03-02, 07:59
  2. ingen höjdare här
    By Lin-nea in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 17:56
  3. Kex var ingen höjdare!
    By Syskondags in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 22:30
  4. Päron var ingen höjdare...
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 15:51
  5. Ingen höjdare med magsjuka
    By Luringen bf 8 okt? in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 18:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar