Förbaskade j-vla HP
Arbete, ekonomi & juridik
  1. knäppgöken
    #1

    Förbaskade j-vla HP

    Jag har nog IQ-noll, för jag tycker högskoleproven är jättesvåra, lyckas aldrig komma över 1,0. Nu sitter jag och förbereder mig för lördag med orddelen (som borde vara en av de lättaste bitarna), men lyckas alltid bara få runt hälften rätt.
    Om det är ord ni aldrig har hört, har ni någon bra strategi ni brukar \"gissa\" efter som brukar funka hyfsat bra?
  2. 1
    Förbaskade j-vla HP Jag har nog IQ-noll, för jag tycker högskoleproven är jättesvåra, lyckas aldrig komma över 1,0. Nu sitter jag och förbereder mig för lördag med orddelen (som borde vara en av de lättaste bitarna), men lyckas alltid bara få runt hälften rätt.
    Om det är ord ni aldrig har hört, har ni någon bra strategi ni brukar \"gissa\" efter som brukar funka hyfsat bra?
  3. vovv
    #2

    Latin

    Många svåra ord har sitt ursprung ur latin eller ur engelskan som är likt latin ibland. (anglosaxiska)

    Om man sedan pluggar inte lite latin/engelska så tycker jag att det går att \"räkna ut\" vad vissa ord betyder. Sedan läsa en massa \"svår\" litteratur och slå upp svåra ord.

    Lycka till!

    vovv
  4. 2
    Latin Många svåra ord har sitt ursprung ur latin eller ur engelskan som är likt latin ibland. (anglosaxiska)

    Om man sedan pluggar inte lite latin/engelska så tycker jag att det går att \"räkna ut\" vad vissa ord betyder. Sedan läsa en massa \"svår\" litteratur och slå upp svåra ord.

    Lycka till!

    vovv
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    håller med om latin...

    jag läste det på gymnasiet och jag har igen det så mycket med all ordkunskap. Spikade den delen tom ;)
  6. 3
    håller med om latin... jag läste det på gymnasiet och jag har igen det så mycket med all ordkunskap. Spikade den delen tom ;)

Liknande trådar

  1. Förbaskade FK!
    By Jessica~4barnsmamma in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 11:46
  2. Förbaskade snö!
    By ango in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 21:08
  3. Förbaskade försäkringskassan!!!!
    By Dina_KL in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 10:37
  4. Dom förbaskade
    By tiva in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 13:39
  5. Förbaskade FK!
    By ciaf in forum _05 Vårbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 21:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar