Har ni börjat handla åt bebisen?
_0610 Oktoberbarn
  1. Morran m.tre + bf 4/10
    #1

    Har ni börjat handla åt bebisen?

    Jag tänkte faktiskt börja handla några små plagg nu när jag varit på Nupp och allt såg bra ut.
  2. 1
    Har ni börjat handla åt bebisen? Jag tänkte faktiskt börja handla några små plagg nu när jag varit på Nupp och allt såg bra ut.
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    Nej

    jag ska vänta, åtminstone tills vi varit på Nupp (nästa vecka). Om allt se bra ut då så kanske jag vågar köpa lite, det vore ju praktiskt att kunna börja lite smått:-)
  4. 2
    Nej jag ska vänta, åtminstone tills vi varit på Nupp (nästa vecka). Om allt se bra ut då så kanske jag vågar köpa lite, det vore ju praktiskt att kunna börja lite smått:-)
  5. Drutten72 bf 27/10 m 2:an
    #3

    nej...

    vet inte vad jag skall handla än. Har kollat lite på vagn eftersom att vi bhöver en ny som båda ryms i. Skall nog kolla vem som bor i magen, och är det en liten kille skall jag nog handla lite. Annars har jag ganska mycket tjejkläder.
  6. 3
    nej... vet inte vad jag skall handla än. Har kollat lite på vagn eftersom att vi bhöver en ny som båda ryms i. Skall nog kolla vem som bor i magen, och är det en liten kille skall jag nog handla lite. Annars har jag ganska mycket tjejkläder.
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4

    nej

    det känns inte så verkligt ännu. Vågar heller inte riktigt, men börjar kanske försiktigt om några veckor.
  8. 4
    nej det känns inte så verkligt ännu. Vågar heller inte riktigt, men börjar kanske försiktigt om några veckor.
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5

    Väntar

    Jag tänkte vänta till sommaren ungefär. Vill ha varit på UL, vilket jag ska i slutet av april och sen vill jag att bröllopet ska vara avklarat och så har jag lite nojjor att handla för tidigt. Tror att om jag gör det kommer det säkert gå galet. Allt blir väl i sista minuten. September nån gång ;)

    Fick veta av sambon idag att hans vän och fru har massa bebiskläder som vi kommer få. Supersnällt tycker jag!
  10. 5
    Väntar Jag tänkte vänta till sommaren ungefär. Vill ha varit på UL, vilket jag ska i slutet av april och sen vill jag att bröllopet ska vara avklarat och så har jag lite nojjor att handla för tidigt. Tror att om jag gör det kommer det säkert gå galet. Allt blir väl i sista minuten. September nån gång ;)

    Fick veta av sambon idag att hans vän och fru har massa bebiskläder som vi kommer få. Supersnällt tycker jag!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    *erkänner*

    jag har faktiskt köpt polarn och pyrets baby overall ifleece brun/vit randig, en vit omlottbody som det står Lycka på i brun och bruna byxor. Allt i 50/56. Ska inte handla mer nu förrens könsul. 7 juni. Har ju beställt vagnen med=))
  12. 6
    *erkänner* jag har faktiskt köpt polarn och pyrets baby overall ifleece brun/vit randig, en vit omlottbody som det står Lycka på i brun och bruna byxor. Allt i 50/56. Ska inte handla mer nu förrens könsul. 7 juni. Har ju beställt vagnen med=))
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7

    har så mycket kvar från sonen

    som inte ens är ett fyllda.
    Men vi vill ju gärna veta vem som huserar i magen o skulle det vara en tjej så har jag ju plötsligt inget alls (förutom några få neutrala kläder) o då får det ju shoppas igen...

    *kramen*
    jenny
  14. 7
    har så mycket kvar från sonen som inte ens är ett fyllda.
    Men vi vill ju gärna veta vem som huserar i magen o skulle det vara en tjej så har jag ju plötsligt inget alls (förutom några få neutrala kläder) o då får det ju shoppas igen...

    *kramen*
    jenny
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Samma sak för mig

    fast jag har bara tjejkläder. Inte mycket neutralt heller, förär det vitt lr beige så nog är det en liten blomma lr hjärta pålr något. Bor det en liten \"man\" i magen så måste jag handla=)
    Kram
  16. 8
    Samma sak för mig fast jag har bara tjejkläder. Inte mycket neutralt heller, förär det vitt lr beige så nog är det en liten blomma lr hjärta pålr något. Bor det en liten \"man\" i magen så måste jag handla=)
    Kram
  17. Lina me Ebba bf 5/10
    #9

    Inte...

    jag heller, väntar tills UL i maj nojjig som man är. Blir det dock en tjej så har vi ju en hel del, har även ganska gott om neutrala kläder i stl.50-62. Fast det är ju alltid kul att handla lite nytt.
  18. 9
    Inte... jag heller, väntar tills UL i maj nojjig som man är. Blir det dock en tjej så har vi ju en hel del, har även ganska gott om neutrala kläder i stl.50-62. Fast det är ju alltid kul att handla lite nytt.
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10

    hihihi

    fast jag tror bara att vi kan göra pojkar ;-)
    men hoppas innerligt på en liten tös då mannen inte vill ha flera barn o jag gärna vill testa det också liksom...
    o dessutom lär ju mormor o farmor handla järnet om det skulle bli en liten tös....
    speciellt svärmor som bara fick pojkar själv...

    *kramen*
  20. 10
    hihihi fast jag tror bara att vi kan göra pojkar ;-)
    men hoppas innerligt på en liten tös då mannen inte vill ha flera barn o jag gärna vill testa det också liksom...
    o dessutom lär ju mormor o farmor handla järnet om det skulle bli en liten tös....
    speciellt svärmor som bara fick pojkar själv...

    *kramen*
  21. Cathycat bf 20/10
    #11

    Bara kikat...

    ...litegrann och blev förvånad att det är så tydligt uppdelat tjej och killkläder. Lite trist tycker jag. Men jag är himla sugen på shoppa pyttesmå söta addidassneakers, fast jag vågar inte. Det vore att utmana ödet. Kanske efter NUPP.
  22. 11
    Bara kikat... ...litegrann och blev förvånad att det är så tydligt uppdelat tjej och killkläder. Lite trist tycker jag. Men jag är himla sugen på shoppa pyttesmå söta addidassneakers, fast jag vågar inte. Det vore att utmana ödet. Kanske efter NUPP.
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Visst kan jag erkänna

    att det vore kul med en tös till. Min dotter vill ju ha en syster och INGEN bror, men jag sa till henne att det kan man inte bestämma. Det blir lika roligt med en pojk som en tjej. Då sa hon - ok, e d en pojk, då tar jag väl honom då. Visst vore det kul med en tjej till, men det spelar ingen roll. Vet bara inte hur man ska byta blöja på en snopp=)

    kram
  24. 12
    Visst kan jag erkänna att det vore kul med en tös till. Min dotter vill ju ha en syster och INGEN bror, men jag sa till henne att det kan man inte bestämma. Det blir lika roligt med en pojk som en tjej. Då sa hon - ok, e d en pojk, då tar jag väl honom då. Visst vore det kul med en tjej till, men det spelar ingen roll. Vet bara inte hur man ska byta blöja på en snopp=)

    kram
  25. L m M+bf oktober
    #13

    Nej

    Vi ska inte handla så mycket, Har det mesta kvar och kan låna mycket av min syster som har en son som är född i nov förra året dvs nästan exakt ett år innan vilket stämmer bra med storlekar och så... Men en vagn ska vi köpa och det gör vi kanske i sommar eller så?
  26. 13
    Nej Vi ska inte handla så mycket, Har det mesta kvar och kan låna mycket av min syster som har en son som är född i nov förra året dvs nästan exakt ett år innan vilket stämmer bra med storlekar och så... Men en vagn ska vi köpa och det gör vi kanske i sommar eller så?
  27. Alldeles överväldigad
    #14

    Nix *imt*

    :)
  28. 14
    Nix *imt* :)
  29. Medlem sedan
    Aug 2000
    #15

    :-)

    och jag kan inte byta på en snippa :-)
    men min gosse (den store för den lille är för liten för att förstå) vill ju absolut ha en syster... men det ville han när adrian låg i magen med ....
    men nu vill han ha två systrar för han har två bröder (hans pappa o hans sambo fick en pojk unjefär samtidigt som vi fick) o då måååååste man ha två lillsystrar med ...

    *kramen*
  30. 15
    :-) och jag kan inte byta på en snippa :-)
    men min gosse (den store för den lille är för liten för att förstå) vill ju absolut ha en syster... men det ville han när adrian låg i magen med ....
    men nu vill han ha två systrar för han har två bröder (hans pappa o hans sambo fick en pojk unjefär samtidigt som vi fick) o då måååååste man ha två lillsystrar med ...

    *kramen*
  31. H med 2 + bf 28/10
    #16

    Nej...

    Just nu är jag mer inne i mitt illamående, så jag orkar inte tänka på förlossningar och bebiskläder och sånt riktigt än. Gissar att det blir efter stora UL kanske...
  32. 16
    Nej... Just nu är jag mer inne i mitt illamående, så jag orkar inte tänka på förlossningar och bebiskläder och sånt riktigt än. Gissar att det blir efter stora UL kanske...
  33. SaoR
    #17

    Småtittat

    Har småtittat en del men inte velat köa ngt ännu.. Ligger gärna lågt ett tag till så att jag känner mig lite säkrare på att allt e som det ska!
  34. 17
    Småtittat Har småtittat en del men inte velat köa ngt ännu.. Ligger gärna lågt ett tag till så att jag känner mig lite säkrare på att allt e som det ska!
  35. Medlem sedan
    Feb 2006
    #18

    Nej

    det får vänta till stora UL
  36. 18
    Nej det får vänta till stora UL
  37. Christina med nr.2
    #19

    Inte än

    Jag har fått för mig att det betyder otur att köpa något för tidigt.Vi får väl se framåt sommaren:-)
  38. 19
    Inte än Jag har fått för mig att det betyder otur att köpa något för tidigt.Vi får väl se framåt sommaren:-)
  39. Medlem sedan
    Mar 2006
    #20

    Stickar!

    Håller faktiskt på att sticka en mössa till min Samuel Vicente. Är så säker på att det blir en pojke.
    Har kollat lite på barnvagnar och så.
  40. 20
    Stickar! Håller faktiskt på att sticka en mössa till min Samuel Vicente. Är så säker på att det blir en pojke.
    Har kollat lite på barnvagnar och så.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Har ni börjat handla än?
    By Lilla gumman in forum _1005 Majbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-01-05, 09:29
  2. Sonen ska få handla kläder till bebisen
    By *Lottiz* in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 22:56
  3. Har ni börjat handla?
    By Mijo in forum _0705 Majbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 15:23
  4. har du börjat handla?
    By AL in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 07:47
  5. Har ni börjat att handla
    By Camilla m Henrik o Philip in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 20:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar