Maxålder för en ståbräda???
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Maxålder för en ståbräda???

    Vet ni hur länge man kan använda en ståbräda? Min son är 4,5 år gammal idag. Bebisen kommer i juli. I oktober fyller sonen fem. Han har iofs inget problem med att gå själv men ibland, speciellt om han är trött, blir det gnäll och en promenad som egentligen ska ta en kvart, tar en timme. Nu har jag ju bara honom att släpa på (även om det absolut inte går att bära längre), men sen har man ju även en bebis i vagnen att tänka på. Kan ju vara jätteskönt att kunna ställa honom på brädan och åka iväg när det går för långsamt. Men håller den för ett såpass stort barn? Och i så fall hur länge? Finns det kanske något märke som är bättre än andra?
    Jättetacksam för svar!
  2. 1
    Maxålder för en ståbräda??? Vet ni hur länge man kan använda en ståbräda? Min son är 4,5 år gammal idag. Bebisen kommer i juli. I oktober fyller sonen fem. Han har iofs inget problem med att gå själv men ibland, speciellt om han är trött, blir det gnäll och en promenad som egentligen ska ta en kvart, tar en timme. Nu har jag ju bara honom att släpa på (även om det absolut inte går att bära längre), men sen har man ju även en bebis i vagnen att tänka på. Kan ju vara jätteskönt att kunna ställa honom på brädan och åka iväg när det går för långsamt. Men håller den för ett såpass stort barn? Och i så fall hur länge? Finns det kanske något märke som är bättre än andra?
    Jättetacksam för svar!
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Åldern kvittar nog

    Men vikten spelar säkert större roll.
    20kg borde väl inte vara några problem iaf, men kolla med olika tillverkare.
    Vi har buggyboard till Rebecka(21kg) och det funkar bra de få ggr vi använder den.
    Både buggyboard & kiddyboard är ganska smidiga att knäppa av & på tycker jag.
  4. 2
    Åldern kvittar nog Men vikten spelar säkert större roll.
    20kg borde väl inte vara några problem iaf, men kolla med olika tillverkare.
    Vi har buggyboard till Rebecka(21kg) och det funkar bra de få ggr vi använder den.
    Både buggyboard & kiddyboard är ganska smidiga att knäppa av & på tycker jag.
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Ja...

    den håller nog, men kolla upp det om/när du köper en!

    Själv skulle jag vägra att transportera runt ett så pass stort barn! Ida är 3½ och hon får vackert gå själv! Det har hon gjort sen hon var 1½, och visst blir det gnälligt ibland, men hon är så pass stor nu att det inte är något att disskutera!Räknar iskallt med att Wilma som fyller 2 i sommar ska gå själv oxå, för jag kommer inte ha någon vagn alls! :)
    Men det är ju helt upp till var och en och efter tycke och smak! :)
  6. 3
    Ja... den håller nog, men kolla upp det om/när du köper en!

    Själv skulle jag vägra att transportera runt ett så pass stort barn! Ida är 3½ och hon får vackert gå själv! Det har hon gjort sen hon var 1½, och visst blir det gnälligt ibland, men hon är så pass stor nu att det inte är något att disskutera!Räknar iskallt med att Wilma som fyller 2 i sommar ska gå själv oxå, för jag kommer inte ha någon vagn alls! :)
    Men det är ju helt upp till var och en och efter tycke och smak! :)
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    OJ

    väger Rebecka 21kg, Nelly väger ju bara 14kg
  8. 4
    OJ väger Rebecka 21kg, Nelly väger ju bara 14kg
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Japp

    Men så är hon över 110cm lång också.
    En stor kicka :)
  10. 5
    Japp Men så är hon över 110cm lång också.
    En stor kicka :)
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6

    Fast Nelly

    e 108 (men som sagt inte mycket mer än ben på den kroppen)
  12. 6
    Fast Nelly e 108 (men som sagt inte mycket mer än ben på den kroppen)
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7

    Visst är det bra...

    ...att man lär barnen att gå i så stor utsträckning som möjligt. Det jag vill åstadkomma när jag fått bebben är att kunna \"motionsgå\" i rask takt och kunna ha med mig båda barnen vid dessa tillfällen, det går inte när vår treåring går så långsamt och inte orkar lika mycket som mig. Så jag tycker att ståbräda är en bra lösning om man inte vill skaffa syskonvagn.

  14. 7
    Visst är det bra... ...att man lär barnen att gå i så stor utsträckning som möjligt. Det jag vill åstadkomma när jag fått bebben är att kunna \"motionsgå\" i rask takt och kunna ha med mig båda barnen vid dessa tillfällen, det går inte när vår treåring går så långsamt och inte orkar lika mycket som mig. Så jag tycker att ståbräda är en bra lösning om man inte vill skaffa syskonvagn.

  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8

    Samma här

    Jag brukar promenera till stan och det tar en timme ungefär, kan inte begära att Elvira ska gå så långt, och känner inte heller för att bara ta korta promenader till affären (dit orkar hon gå, hon är 16 månader)
  16. 8
    Samma här Jag brukar promenera till stan och det tar en timme ungefär, kan inte begära att Elvira ska gå så långt, och känner inte heller för att bara ta korta promenader till affären (dit orkar hon gå, hon är 16 månader)

Liknande trådar

  1. Maxålder för adoption?
    By NånAnnan in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 11:10
  2. Maxålder vid adoption?
    By Anonym in forum Adoption
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 22:44
  3. Ivf å maxålder
    By Anonym in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 17:18
  4. har ni någon maxålder på
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 91
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 19:58
  5. Maxålder för en ståbräda???
    By Viktoria & pojkarna in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar