Ida har blivit storasyster!
_02 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Ida har blivit storasyster!

    I onsdags, den 22 mars föddes vår lilla Elsa. Hon vägde 3955 gram och var 50 cm lång.

    Vi åkte in till förlossningen lite för tidigt, blev hemskickade, och sedan blev det lite VÄL bråttom istället.

    Andra turen till förlossningen var inte kul, jag fick krystvärkar bara 20 minuter efter ankomsten till förlossningen, och en halvtimme senare var hon född! Hann inte få epiduralen trots att jag bönade och bad.

    Storasyster är världens stoltaste. Kommer aldrig att glömma första mötet dem emellan, Idas leende och varma, stolta blick, och de första försiktiga strykningarna på Elsas kind...*tårar i ögonen*

    Nu är vi hemma alla fyra och håller på att vänja oss vid vår nya vardag. Allt har gått över förväntan. Tur att Johan är hemma så att vi kan hjälpas åt. Amningen strular litegrann men det går framåt (Elsa är en tungsugare!)

    Kram Åsa
  2. 1
    Ida har blivit storasyster! I onsdags, den 22 mars föddes vår lilla Elsa. Hon vägde 3955 gram och var 50 cm lång.

    Vi åkte in till förlossningen lite för tidigt, blev hemskickade, och sedan blev det lite VÄL bråttom istället.

    Andra turen till förlossningen var inte kul, jag fick krystvärkar bara 20 minuter efter ankomsten till förlossningen, och en halvtimme senare var hon född! Hann inte få epiduralen trots att jag bönade och bad.

    Storasyster är världens stoltaste. Kommer aldrig att glömma första mötet dem emellan, Idas leende och varma, stolta blick, och de första försiktiga strykningarna på Elsas kind...*tårar i ögonen*

    Nu är vi hemma alla fyra och håller på att vänja oss vid vår nya vardag. Allt har gått över förväntan. Tur att Johan är hemma så att vi kan hjälpas åt. Amningen strular litegrann men det går framåt (Elsa är en tungsugare!)

    Kram Åsa
  3. Monica med Tintin-02
    #2

    Grattis!

    Va härligt det låter, njut och ha det så bra!
  4. 2
    Grattis! Va härligt det låter, njut och ha det så bra!
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3

    Grattis

    till hela familjen

  6. 3
    Grattis till hela familjen

  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4

    Myys!Stort grattis till er!!

    Visst är det härligt att se syskonkärleken!? Det är fortfarande såå gulligt.
    Grattis hela familjen!
  8. 4
    Myys!Stort grattis till er!! Visst är det härligt att se syskonkärleken!? Det är fortfarande såå gulligt.
    Grattis hela familjen!
  9. Kristina S
    #5

    Grattis!

    Och vilken bra dag att bli född, min födelsedag! Du kommer att bli en härlig unge ;-)
  10. 5
    Grattis! Och vilken bra dag att bli född, min födelsedag! Du kommer att bli en härlig unge ;-)
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Grattis här med!

    Gud så underbart :)
  12. 6
    Grattis här med! Gud så underbart :)
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7

    Tack för alla grattis!

    *glad*
  14. 7
    Tack för alla grattis! *glad*

Liknande trådar

  1. Liv har blivit storasyster
    By Nina med 3 busar in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 16:06
  2. Ida har blivit storasyster!
    By Av-längtan-till-dig in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 09:12
  3. Milla har blivit storasyster!!
    By Lotta m Milla & Elis in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 16:38
  4. Iza har blivit storasyster!
    By J.M76 in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 18:29
  5. Maya har blivit storasyster
    By IkaPika in forum _0405 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 16:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar