bm besök. magen har blivit mindre
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    bm besök. magen har blivit mindre

    hmmm men det var tydligen normalt när barnet fixerar sig, fast jag minns inte att den blev det sist.

    har varit uppe på 34 men låg nu på 31

    hb 113
    blodtr 100/60
    sf 31
    urin 0
  2. 1
    bm besök. magen har blivit mindre hmmm men det var tydligen normalt när barnet fixerar sig, fast jag minns inte att den blev det sist.

    har varit uppe på 34 men låg nu på 31

    hb 113
    blodtr 100/60
    sf 31
    urin 0
  3. Ida m Jennie & skruttis
    #2

    Sist

    Så sjönk aldrig mitt sf men det stannade av helt sista månaden och jag kom aldrig över 33. Nu är jag också på 31 och jag tvivlar på att det kommer öka mer än till 33 som sist, för här har jag ingen fixerad bebbe än.
  4. 2
    Sist Så sjönk aldrig mitt sf men det stannade av helt sista månaden och jag kom aldrig över 33. Nu är jag också på 31 och jag tvivlar på att det kommer öka mer än till 33 som sist, för här har jag ingen fixerad bebbe än.
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    Ok

    Visste inte att det kunde minska när de fixerar sig. Man lär sig nåt nytt varje dag ;)

    Annars hade du helt okej siffror :)
  6. 3
    Ok Visste inte att det kunde minska när de fixerar sig. Man lär sig nåt nytt varje dag ;)

    Annars hade du helt okej siffror :)
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4

    det verkar bara

    sjunka ibladn då med adnra ord.. jag ahde sf mått på 35 sist efter att ha gått över 16 dagar och Elvira vägde 3340g så jag kanske skulle ha fått en plutt om hag fått på utsatt tid, undrar ibland om det var anledningen till att jag gick över? att kroppen liksom kände på sig att hon behövde bli lite större..
  8. 4
    det verkar bara sjunka ibladn då med adnra ord.. jag ahde sf mått på 35 sist efter att ha gått över 16 dagar och Elvira vägde 3340g så jag kanske skulle ha fått en plutt om hag fått på utsatt tid, undrar ibland om det var anledningen till att jag gick över? att kroppen liksom kände på sig att hon behövde bli lite större..
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5

    har aldrig hört det

    förut heller men som sagt man är aldrig för gammal för att lära sig nåt nytt :o)

    Ja det känns bra att hb inte minskat så mycket, var nere på 103 när jag väntade Elvira och steg sedan väldigt dåligt så jag var konstant trött.
  10. 5
    har aldrig hört det förut heller men som sagt man är aldrig för gammal för att lära sig nåt nytt :o)

    Ja det känns bra att hb inte minskat så mycket, var nere på 103 när jag väntade Elvira och steg sedan väldigt dåligt så jag var konstant trött.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Min mage har också krympt.. ;-)

    Bebisen har sjunkit ner och jag tycker det syns tydligt att magen har krympt lite. Det var likadant förra gången vid denna tiden då mitt sf-mått låg på 30 cm under två-tre veckor innan det började öka igen.

  12. 6
    Min mage har också krympt.. ;-) Bebisen har sjunkit ner och jag tycker det syns tydligt att magen har krympt lite. Det var likadant förra gången vid denna tiden då mitt sf-mått låg på 30 cm under två-tre veckor innan det började öka igen.

  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7

    ja det ska bli

    intressan toch se vad som händer framöver. Hittade mina gamla papper och där steg det bara hela tiden :o)

  14. 7
    ja det ska bli intressan toch se vad som händer framöver. Hittade mina gamla papper och där steg det bara hela tiden :o)

  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8

    Samma här!

    Jag har legat två veckor \"före\" ända sedan min BM började mäta, men nu senast hade kurvan planat ut. Känns rätt skönt faktiskt! Minns inte alls hur det var förra gången, dock.
  16. 8
    Samma här! Jag har legat två veckor \"före\" ända sedan min BM började mäta, men nu senast hade kurvan planat ut. Känns rätt skönt faktiskt! Minns inte alls hur det var förra gången, dock.
  17. madde m casper & v 34+2
    #9

    lika för mig...

    var hos bm i går och jag har lekat på normal kurvan hela tiden och magen hade knappt växt en cm, sf låg nu på 31 och lite under normalkurvan, men fortfarande inom den streckade linjen. kotten inne i magen hade fixerat sig och magen har sjunkit och då kan magen bli liter mindre. Precis som din bm sa.
  18. 9
    lika för mig... var hos bm i går och jag har lekat på normal kurvan hela tiden och magen hade knappt växt en cm, sf låg nu på 31 och lite under normalkurvan, men fortfarande inom den streckade linjen. kotten inne i magen hade fixerat sig och magen har sjunkit och då kan magen bli liter mindre. Precis som din bm sa.

Liknande trådar

  1. Leon har blivit mindre!
    By Kristin med 8 barn in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 17:34
  2. Mina fötter har blivit mindre!
    By ~ullebulle~ in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 20:56
  3. Magen är mindre.....
    By pella in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 10:16
  4. Kan magen bli mindre?
    By jennnie in forum Förlossning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 21:56
  5. Magen är mindre nu?
    By jennnie in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 08:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar