JAAAA!!!
Adoption
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    JAAAA!!!

    Alltså.. jag smäller av!?!? *positivt sätt alltså*

    Telefonen ringde nyss.. mitt i allt kaos på jobbet och jag svarade stressat. En kvinna från Familjerätten ringde och hon presenterade sig och vi träffade ju henne på informationsmöte i höstas.
    Hon meddelade att de hade fått ÅTERBUD på Föräldrautbildningen... I APRIL... och frågade om vi var intresserade?!?!?! :-D

    Efter mycket om och men och frustration så fick jag äntligen tag i maken. Egentligen har han jägarutbildning en av de dagarna (utbildningen kommer gå 2 helger, 8-9 + 22-23 april istället för 7-10 veckor i höst!) men nu är INGET viktigare än adoption, så vi har tackat JA!!!

    Åh, jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ LYCKLIG!!!

    Hurra!!

    Alltså bara 2 veckor sen vi ställde oss i kö.. och redan?!?! Jag fattar ingenting... *skakar*
  2. 1
    JAAAA!!! Alltså.. jag smäller av!?!? *positivt sätt alltså*

    Telefonen ringde nyss.. mitt i allt kaos på jobbet och jag svarade stressat. En kvinna från Familjerätten ringde och hon presenterade sig och vi träffade ju henne på informationsmöte i höstas.
    Hon meddelade att de hade fått ÅTERBUD på Föräldrautbildningen... I APRIL... och frågade om vi var intresserade?!?!?! :-D

    Efter mycket om och men och frustration så fick jag äntligen tag i maken. Egentligen har han jägarutbildning en av de dagarna (utbildningen kommer gå 2 helger, 8-9 + 22-23 april istället för 7-10 veckor i höst!) men nu är INGET viktigare än adoption, så vi har tackat JA!!!

    Åh, jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ LYCKLIG!!!

    Hurra!!

    Alltså bara 2 veckor sen vi ställde oss i kö.. och redan?!?! Jag fattar ingenting... *skakar*
  3. plotta
    #2

    grattis till det!

    Kul att det kan bli på det hållet också, att väntetider kan bli kortare menar jag. Förstår att ni ser fram emot det. Vilket äventyr det är att bli förälder!


  4. 2
    grattis till det! Kul att det kan bli på det hållet också, att väntetider kan bli kortare menar jag. Förstår att ni ser fram emot det. Vilket äventyr det är att bli förälder!


  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3

    Hej grodan

    förlåt jag är inne och kikar runt:-)

    Detta var det roligaste meddelande jag kunde tänka mig, låter ju som en dröm!

    Grattis vännen!!
  6. 3
    Hej grodan förlåt jag är inne och kikar runt:-)

    Detta var det roligaste meddelande jag kunde tänka mig, låter ju som en dröm!

    Grattis vännen!!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Grattis!

    Vad härligt att ni snart får komma igång!
  8. 4
    Grattis! Vad härligt att ni snart får komma igång!
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5

    Häftigt!

    Grattis, hoppas det fortsätter gå er väg nu!
    Kram!
  10. 5
    Häftigt! Grattis, hoppas det fortsätter gå er väg nu!
    Kram!
  11. Helena m Y
    #6

    Åh!

    Äntligen har ni fått medvind! Vad roligt! Vad innebär det i förlängningen? Kan ni komma att få starta med hemutredningen tidigare också? *nyfiken* Fast även om det inte blir så så är det ändå underbart att få börja med kursen tidigare. Då blir det verkligt på ett helt annat sätt. Jag minns när vi gick vår och det sakta började gå upp för oss att vi kanske skulle få barn vi med... *nostalgisk*
  12. 6
    Åh! Äntligen har ni fått medvind! Vad roligt! Vad innebär det i förlängningen? Kan ni komma att få starta med hemutredningen tidigare också? *nyfiken* Fast även om det inte blir så så är det ändå underbart att få börja med kursen tidigare. Då blir det verkligt på ett helt annat sätt. Jag minns när vi gick vår och det sakta började gå upp för oss att vi kanske skulle få barn vi med... *nostalgisk*
  13. mathilda
    #7

    kul

    med positiva besked!!
    Lycka till nu!
  14. 7
    kul med positiva besked!!
    Lycka till nu!
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8

    Jättegrattis!

    Vad roligt! Jag tyckte jättemycket om vår föräldrarutbildning så jag hoppas att er blir en lika positiv upplevelse!
  16. 8
    Jättegrattis! Vad roligt! Jag tyckte jättemycket om vår föräldrarutbildning så jag hoppas att er blir en lika positiv upplevelse!
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9

    Hej!

    grattis till ett efterlängtat framhopp i barnkön! Är det några som ska ha ett sånt här brejk så är det ju ni, eller hur:)

    Håller tummarna att ni får en jätteinspirerande och rolig kurs!
  18. 9
    Hej! grattis till ett efterlängtat framhopp i barnkön! Är det några som ska ha ett sånt här brejk så är det ju ni, eller hur:)

    Håller tummarna att ni får en jätteinspirerande och rolig kurs!
  19. Medlem sedan
    Dec 2001
    #10

    TACK allihop!

    Tidsbrist och stress i livet just nu gör att jag inte hinner svara er alla var och en, sorry!

    Imorgon är det dags och det är knappt så jag fattat det än faktiskt... Livet rullar på i 180! ;-O

    KRAM och tusen tack!
  20. 10
    TACK allihop! Tidsbrist och stress i livet just nu gör att jag inte hinner svara er alla var och en, sorry!

    Imorgon är det dags och det är knappt så jag fattat det än faktiskt... Livet rullar på i 180! ;-O

    KRAM och tusen tack!
  21. E40 *på besök*
    #11

    Fantastiskt!

    Vad roligt att det rullar på så bra!

    Vi var kallade till 23 mars och 7 torsdagar frammåt men tackade till slut nej. Kanske var det vi som gav plats, i så fall känns det väldigt rättvist!

    Många kramar och lycka till!!!
  22. 11
    Fantastiskt! Vad roligt att det rullar på så bra!

    Vi var kallade till 23 mars och 7 torsdagar frammåt men tackade till slut nej. Kanske var det vi som gav plats, i så fall känns det väldigt rättvist!

    Många kramar och lycka till!!!

Liknande trådar

  1. JAAAA (OT)
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 19:30
  2. Jaaaa!
    By Zinita in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 11:32
  3. Jaaaa
    By Pia. in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 09:41
  4. Jaaaa!
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 08:20
  5. JAAAA!!
    By _Busmamman_ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 18:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar