ge mig tips ert bästa tips
Mat & dryck
  1. mathilda
    #1

    ge mig tips ert bästa tips

    om man ska bjuda många (10) på mat?? Något enkelt som går att förbereda hellst! Och gärna med kyckling! Inte sallad utan någon mat som är ganska festlig ändå. Ska bjuda släkten på middag på lördag!
  2. 1
    ge mig tips ert bästa tips om man ska bjuda många (10) på mat?? Något enkelt som går att förbereda hellst! Och gärna med kyckling! Inte sallad utan någon mat som är ganska festlig ändå. Ska bjuda släkten på middag på lördag!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Couscous..

    och kyckling, gott och nyttigt =)
  4. 2
    Couscous.. och kyckling, gott och nyttigt =)
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Grillspett med god sås

    som t ex jordnötssås eller kanske tzatziki.
  6. 3
    Grillspett med god sås som t ex jordnötssås eller kanske tzatziki.
  7. mathilda
    #4

    hur ?

    Hur tillagar man grillspetten bäst? Kan man steka dem enbart i ugnen? Har du något recept på jordnötssås??
  8. 4
    hur ? Hur tillagar man grillspetten bäst? Kan man steka dem enbart i ugnen? Har du något recept på jordnötssås??
  9. lillaEgo
    #5

    Jag tycker det är smidigt...

    med olika spett. Typ kycklingspett, köttfärsspett eller/och fläskfiléspett. Dessa kan Du krydda o marinera på olika sätt och sedan grilla i ugnen. Till det kan Du servera olika tillbehör (ju fler desto festligare). Potatisklyftor, ris, couscous, tzatsiki, beasås, jordnötssås, grönsaker, brytbröd.
  10. 5
    Jag tycker det är smidigt... med olika spett. Typ kycklingspett, köttfärsspett eller/och fläskfiléspett. Dessa kan Du krydda o marinera på olika sätt och sedan grilla i ugnen. Till det kan Du servera olika tillbehör (ju fler desto festligare). Potatisklyftor, ris, couscous, tzatsiki, beasås, jordnötssås, grönsaker, brytbröd.
  11. lillaEgo
    #6

    HaHaHa....

    att läsa innan jag skriver är ett tips jag har fått förr.
    :)
  12. 6
    HaHaHa.... att läsa innan jag skriver är ett tips jag har fått förr.
    :)
  13. mathilda
    #7

    ja det lät gott

    och festligt. Det får nog bli nått sånt! Men måste man \"grilla\" dem i ugnen? Har ingen spis med finesser...
  14. 7
    ja det lät gott och festligt. Det får nog bli nått sånt! Men måste man \"grilla\" dem i ugnen? Har ingen spis med finesser...
  15. lillaEgo
    #8

    Nej, det går att steka dem också...

    Att göra det i ugnen är helt klart smidigast men det går lika bra på spisen. Grillfiness kan Du ju få lite av genom att sätta plåten nära elementet (i ugnen) strax innan de ska ut.
  16. 8
    Nej, det går att steka dem också... Att göra det i ugnen är helt klart smidigast men det går lika bra på spisen. Grillfiness kan Du ju få lite av genom att sätta plåten nära elementet (i ugnen) strax innan de ska ut.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Jag brukar skära

    kycklingfiléerna i ganska små bitar, inte större än 3 centimeter, sedan marinerar jag dem. Om du ska äta jordnötssås så kan du marinera i röd currypasta, ljus soja och farinsocker. Det går bra att steka dem i ugnen. Du kan ju grilla dem där också. Det blir ju inte som med vanlig grill (i alla fall inte i vanlig ugn), men det blir bra ändå.

    Om du vill göra det enkelt för dig så finns det ett märke som heter \"Exotic food\" som gör jordnötssås. Säljs bl a på Willys. Den är lite för söt i smaken, men annars supergod och jag brukar piffa till den lite med extra soja, fisksås och röd currypasta.

    Jag vet ju inte hur matlagningsvan du är, men ta inte för mycket av ingredienserna utan smaka dig fram. Lycka till!
  18. 9
    Jag brukar skära kycklingfiléerna i ganska små bitar, inte större än 3 centimeter, sedan marinerar jag dem. Om du ska äta jordnötssås så kan du marinera i röd currypasta, ljus soja och farinsocker. Det går bra att steka dem i ugnen. Du kan ju grilla dem där också. Det blir ju inte som med vanlig grill (i alla fall inte i vanlig ugn), men det blir bra ändå.

    Om du vill göra det enkelt för dig så finns det ett märke som heter \"Exotic food\" som gör jordnötssås. Säljs bl a på Willys. Den är lite för söt i smaken, men annars supergod och jag brukar piffa till den lite med extra soja, fisksås och röd currypasta.

    Jag vet ju inte hur matlagningsvan du är, men ta inte för mycket av ingredienserna utan smaka dig fram. Lycka till!
  19. Elisha
    #10

    Jasså? imt

  20. 10
    Jasså? imt

Liknande trådar

  1. Ert bästa tips?
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 14:58
  2. Ert bästa må bra tips
    By 87,9kg in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 06:58
  3. Era bästa tips!
    By LottaL_ in forum Bebissnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 12:11
  4. Era bästa tips
    By Terese A in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 10:23
  5. Era bästa tips
    By Maria in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 10:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar