2010..?
Planera för barn
  1. K m 2
    #1

    2010..?

    Helt otroligt, trodde INTE jag skulle känna så här. Födde mitt andra barn i augusti 2005 och börjar redan längta efter en till! Saken är den att jag ska återuppta mina studier efter sommaren och plugga 3 år till. Ett TILL studieuppehåll är ju inte att tänka på, och sedan vill man ju ut på arbetsmarknaden också när man väl är klar.
    Allt detta gör ju att ett tredje barn känns vääääldigt avlägset. Funderar på om det är just därför jag börjar känna längtan och ett visst vemod - för att jag vet att det inte \"går\"?
    Hur som helst känns det lite tungt. Någon som är/har varit i samma situation?
    Hoppas att det känns bättre när man väl kommit igång med studierna igen. Just nu känner jag mig mest \"låst\" av att tänka på det, ja som att jag är fast på något sätt i det jag gett mig in i.. *svammel,svammel*
    Tänkte förut att \"OM vi vill ha ett tredje barn sedan så blir det nog mysigt att skaffa en sladdis\" - men nu börjar jag vackla. Tänker på glädjen mina två nuvarande barn (hyfsat tätt emellan) har av varandra, detta kommer då inte tredje barnet få uppleva på samma sätt.
    Är det ngn annan som har detta tidsperspektiv på nästa barn - men längtar redan nu..?
  2. 1
    2010..? Helt otroligt, trodde INTE jag skulle känna så här. Födde mitt andra barn i augusti 2005 och börjar redan längta efter en till! Saken är den att jag ska återuppta mina studier efter sommaren och plugga 3 år till. Ett TILL studieuppehåll är ju inte att tänka på, och sedan vill man ju ut på arbetsmarknaden också när man väl är klar.
    Allt detta gör ju att ett tredje barn känns vääääldigt avlägset. Funderar på om det är just därför jag börjar känna längtan och ett visst vemod - för att jag vet att det inte \"går\"?
    Hur som helst känns det lite tungt. Någon som är/har varit i samma situation?
    Hoppas att det känns bättre när man väl kommit igång med studierna igen. Just nu känner jag mig mest \"låst\" av att tänka på det, ja som att jag är fast på något sätt i det jag gett mig in i.. *svammel,svammel*
    Tänkte förut att \"OM vi vill ha ett tredje barn sedan så blir det nog mysigt att skaffa en sladdis\" - men nu börjar jag vackla. Tänker på glädjen mina två nuvarande barn (hyfsat tätt emellan) har av varandra, detta kommer då inte tredje barnet få uppleva på samma sätt.
    Är det ngn annan som har detta tidsperspektiv på nästa barn - men längtar redan nu..?
  3. Anonym idag
    #2

    Känner igen mig...

    Känner igen mig... Jag har två barn men skulle gärna vilja ha ett till sen. Men precis som du så håller jag på att utbilda mig och har väl en sådär 3-4år kvar innan jag är färdig och sen vill man ju jobba lite.
    Har funderat i ungefär samma banor som du för det blir ju en sladdis sen isf och hur blir det? Vissa dagar känner jag att jag är nöjd med de två jag har men andra dagar längtar jag så efter att få ett barn till.
    Ja det är inte lätt. Antar att jag kommer och se vad som händer bara.
    Men just nu känns det avlägset ja!
  4. 2
    Känner igen mig... Känner igen mig... Jag har två barn men skulle gärna vilja ha ett till sen. Men precis som du så håller jag på att utbilda mig och har väl en sådär 3-4år kvar innan jag är färdig och sen vill man ju jobba lite.
    Har funderat i ungefär samma banor som du för det blir ju en sladdis sen isf och hur blir det? Vissa dagar känner jag att jag är nöjd med de två jag har men andra dagar längtar jag så efter att få ett barn till.
    Ja det är inte lätt. Antar att jag kommer och se vad som händer bara.
    Men just nu känns det avlägset ja!
  5. K m 2
    #3

    Jo..

    det är väl bara att vänta och se hur man känner sedan när det kan bli aktuellt. Tänk om man blivit helt \"bekväm\" och känner att det räcker med 2 barn? Men jag TROR nog på en liten sladdis här ändå. Den som lever får se...
  6. 3
    Jo.. det är väl bara att vänta och se hur man känner sedan när det kan bli aktuellt. Tänk om man blivit helt \"bekväm\" och känner att det räcker med 2 barn? Men jag TROR nog på en liten sladdis här ändå. Den som lever får se...

Liknande trådar

  1. Val 2010
    By Fredde_ in forum Politik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 14:00
  2. 2010
    By Pärlan67 in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-28, 01:15
  3. Mål för 2010?
    By MrsHyde in forum Träning
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-01-08, 10:37
  4. Ankomst 2010/02 här!! 2010 !!
    By Zasa in forum _0907 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 10:33
  5. Ok, 2010 here vi come!!
    By -Helena m AoM- in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 11:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar