Är januari en trevlig månad
_0701 Januaribarn
  1. Hoppy
    #1

    Är januari en trevlig månad

    för barnafödande? För- och nackdelar? *s*
  2. 1
    Är januari en trevlig månad för barnafödande? För- och nackdelar? *s*
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2

    Kan det vara

    annat än fördelar.... vilken månad det än är ;o) Har min prinsessa född den 28:2 förra året och det var underbart! Har mina i nov, dec, jag o februari så jag vet ju inte så mycket om dom ljusare årstiderna men har tyckt det varit jättebra med vinterbarn. Mysigt och helt legalt at bara ta det lugnt i början. Ända nackdelen är väl alla kläder som ska på ev syskon.

    Lycka till!
  4. 2
    Kan det vara annat än fördelar.... vilken månad det än är ;o) Har min prinsessa född den 28:2 förra året och det var underbart! Har mina i nov, dec, jag o februari så jag vet ju inte så mycket om dom ljusare årstiderna men har tyckt det varit jättebra med vinterbarn. Mysigt och helt legalt at bara ta det lugnt i början. Ända nackdelen är väl alla kläder som ska på ev syskon.

    Lycka till!
  5. Sugen på bebis :)
    #3

    Både och...

    Har ju inga barn ännu, men har ju läst på här på de olika forumen :)
    Som jag ser det är fördelen att man slipper vara höggravid under de varma sommarmånaderna, dessutom har bebisen blivit lite större till den varma perioden. Nackdelen är nog att risken för RS-virus är större under vinterhalvåret.
  6. 3
    Både och... Har ju inga barn ännu, men har ju läst på här på de olika forumen :)
    Som jag ser det är fördelen att man slipper vara höggravid under de varma sommarmånaderna, dessutom har bebisen blivit lite större till den varma perioden. Nackdelen är nog att risken för RS-virus är större under vinterhalvåret.
  7. Medlem sedan
    Mar 2006
    #4

    kikar in

    här!! :)
    Mitt första barn är född i Januari..Tyckte det var helt ok att få barn då,tidigt på året och så,lite kallt men det finns ju både overall och åkpåsar :)
    Väntar nu i nov..lite sent på året men det går lika bra det!!
    *****kram kram Och Ett Stort Lycka Till Till Alla!!!****
  8. 4
    kikar in här!! :)
    Mitt första barn är född i Januari..Tyckte det var helt ok att få barn då,tidigt på året och så,lite kallt men det finns ju både overall och åkpåsar :)
    Väntar nu i nov..lite sent på året men det går lika bra det!!
    *****kram kram Och Ett Stort Lycka Till Till Alla!!!****
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    har en som är född i dec.

    det jag har tyckt varit tråkigt är att man efter den första officiella isoleringsmånaden (dvs den första tiden när man bara sitter hemma o gullar o får dagarna att gå me att ligga i sängen o amma) så blir man uttråkad o vill ut o träffa folk, o ja önskar att de hade varit sommar så man hade kunnat sätta sig i en park o läsa en bok under ett träd eller bara titta på allt folk som går förbi medan min lillkråka ligger o sover i vagnen, men nu sitter vi inne mycket eller är på öppnis, det är ganska tråkigt, och så alla kläder som ska på är inte uppskattat för min lilla på 4 månader... men det borde ju vara varmt vid detta laget, och det är den mest långdragna vinter detta... nästa gång, om vi kan planera så vill jag försöka till våren april/maj....
  10. 5
    har en som är född i dec. det jag har tyckt varit tråkigt är att man efter den första officiella isoleringsmånaden (dvs den första tiden när man bara sitter hemma o gullar o får dagarna att gå me att ligga i sängen o amma) så blir man uttråkad o vill ut o träffa folk, o ja önskar att de hade varit sommar så man hade kunnat sätta sig i en park o läsa en bok under ett träd eller bara titta på allt folk som går förbi medan min lillkråka ligger o sover i vagnen, men nu sitter vi inne mycket eller är på öppnis, det är ganska tråkigt, och så alla kläder som ska på är inte uppskattat för min lilla på 4 månader... men det borde ju vara varmt vid detta laget, och det är den mest långdragna vinter detta... nästa gång, om vi kan planera så vill jag försöka till våren april/maj....
  11. Medlem sedan
    Aug 2001
    #6

    Jaaaa

    Egentligen vet jag inte för jag gick 15 dagar över tiden med min son så kan kom först i februari =)
    Men bf var den 29/1 och jag tycker allmänt att det har varit kanon att få barn på vintern!

    Eftersom det är rätt kallt och ruggigt så är det ingen som tycker att man är konstig om man väljer att mest vara hemma och softa i början. Det är ju det man vill också, bara ligga i sängen och mysa med sitt lilla gryn! Och det är ju inte så livat ute i alla fall liksom. Plus att man har tid att få in lite rutiner och bebisen hinner bli lite större lagom till våren och sommaren.

    Nackdelen är väl som Karolina skriver att det är jobbigt med alla kläder. Speciellt mössor har jag märkt är INTE poppis!

    Annars kan jag bara säga lycka till!!
  12. 6
    Jaaaa Egentligen vet jag inte för jag gick 15 dagar över tiden med min son så kan kom först i februari =)
    Men bf var den 29/1 och jag tycker allmänt att det har varit kanon att få barn på vintern!

    Eftersom det är rätt kallt och ruggigt så är det ingen som tycker att man är konstig om man väljer att mest vara hemma och softa i början. Det är ju det man vill också, bara ligga i sängen och mysa med sitt lilla gryn! Och det är ju inte så livat ute i alla fall liksom. Plus att man har tid att få in lite rutiner och bebisen hinner bli lite större lagom till våren och sommaren.

    Nackdelen är väl som Karolina skriver att det är jobbigt med alla kläder. Speciellt mössor har jag märkt är INTE poppis!

    Annars kan jag bara säga lycka till!!
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    Klart det är!!!

    Min lilla Lovisa kom 1/1-06 och det känns alldeles utmmärkt :-), Dock måste jag erkänna att Maj var en härligare månad att få barn i, har en son som är född då. Och en är född i februari. Enda nackdelen är väl alla kläder man måste pylsa på dom små när dom blir vinterbarn.
  14. 7
    Klart det är!!! Min lilla Lovisa kom 1/1-06 och det känns alldeles utmmärkt :-), Dock måste jag erkänna att Maj var en härligare månad att få barn i, har en son som är född då. Och en är född i februari. Enda nackdelen är väl alla kläder man måste pylsa på dom små när dom blir vinterbarn.

Liknande trådar

  1. Är januari en tung månad för er?
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2012-01-18, 19:43
  2. Nästa månad är det våran månad
    By annahpo in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 18:00
  3. sol i januari
    By monson in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-24, 20:46
  4. 1½ månad före och 1½ månad efter...
    By -miapia- in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 11:00
  5. 17. Januari Tors månad
    By PsPuma in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 01:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar