Paraplyvagn vs. ga-sjalv?
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Paraplyvagn vs. ga-sjalv?

    Hej hej!

    Vi aker en snabbsvang ner till NYC, det kommer bli en valdig massa promenerande.

    Till er som har 4,5aringar. Paraplyvagn vs. ga-sjalv?
    Hur hade ni gjort?

    Nina har ju inte akt vagn sen 1 ar tillbaka, men nu nar vi ska strossa omkring i en massa butiker och gator hela dagarna... ser det lojligt ut med en san stor \"baby\" i en vagn?

    Hon vill sjalvklart sitta iden, mest for att det var sa lange sen... men ja... hur hade ni gjort, ni som har 4,5aringar...

    ?

    Paraplyvagnen vager ju ingenting iforsig, och gar ju bra som vask-vagn, om man nu handlar en hel del...

  2. 1
    Paraplyvagn vs. ga-sjalv? Hej hej!

    Vi aker en snabbsvang ner till NYC, det kommer bli en valdig massa promenerande.

    Till er som har 4,5aringar. Paraplyvagn vs. ga-sjalv?
    Hur hade ni gjort?

    Nina har ju inte akt vagn sen 1 ar tillbaka, men nu nar vi ska strossa omkring i en massa butiker och gator hela dagarna... ser det lojligt ut med en san stor \"baby\" i en vagn?

    Hon vill sjalvklart sitta iden, mest for att det var sa lange sen... men ja... hur hade ni gjort, ni som har 4,5aringar...

    ?

    Paraplyvagnen vager ju ingenting iforsig, och gar ju bra som vask-vagn, om man nu handlar en hel del...

  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2

    Jag har en ganska lat

    5-àring, har ingen vagn sen minst 1,5 àr tillbaka. Nâr han är trött sà tar vi en paus eller sà sätter han sig i ett hörn under tiden jag tittar pà saker.
    Skulle nog struntat i vagnen utom om du planerar att handla massor och tänker ha den som kundvagn. *s*
  4. 2
    Jag har en ganska lat 5-àring, har ingen vagn sen minst 1,5 àr tillbaka. Nâr han är trött sà tar vi en paus eller sà sätter han sig i ett hörn under tiden jag tittar pà saker.
    Skulle nog struntat i vagnen utom om du planerar att handla massor och tänker ha den som kundvagn. *s*
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    Både ock...

    NYC är ju inte direkt gjort för varken korta ben, eller vagn, men det kanske kan vara skönt att ha en iallafall, såvida ni inte ska åka tunelbana, för de där svänggrindarna är knöliga... Fast då kan du ju fälla ihop den. Tror inte att folk kommer tycka att du är konstig som har en 4,5 åring i vagn. Alternativet är ju att stanna ofta.
    MEd min äldsta hade jag inte tagit vagnen, för hon är bra på att gå och har alltid varit det, medan mellantjejen är en liten latmask, så för att inte få spader på snigelfarten, hade jag tagit vagnen, för att komma framåt!
  6. 3
    Både ock... NYC är ju inte direkt gjort för varken korta ben, eller vagn, men det kanske kan vara skönt att ha en iallafall, såvida ni inte ska åka tunelbana, för de där svänggrindarna är knöliga... Fast då kan du ju fälla ihop den. Tror inte att folk kommer tycka att du är konstig som har en 4,5 åring i vagn. Alternativet är ju att stanna ofta.
    MEd min äldsta hade jag inte tagit vagnen, för hon är bra på att gå och har alltid varit det, medan mellantjejen är en liten latmask, så för att inte få spader på snigelfarten, hade jag tagit vagnen, för att komma framåt!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    hihi, kundvagn...

    ja, det ocksa...

    den har tjejen ar inte lat, men lite sadar, blir hon trott sa blir hon trrrroooott, och da ska alla veta det...

  8. 4
    hihi, kundvagn... ja, det ocksa...

    den har tjejen ar inte lat, men lite sadar, blir hon trott sa blir hon trrrroooott, och da ska alla veta det...

  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    ok...

    ja, men jag kankar med den, sa far vi se.

    Hon vager ju \"bara\" 34lbs, sa det blir ju inte sa tungt. Sen ska vi pa brollop, och hon kommer ju inte ha nanstans att somna, det kommer halla pa seeeeent.

    takcar tackar, behovde bara bolla lite, en struntsak eg, men ah, ni vet...

  10. 5
    ok... ja, men jag kankar med den, sa far vi se.

    Hon vager ju \"bara\" 34lbs, sa det blir ju inte sa tungt. Sen ska vi pa brollop, och hon kommer ju inte ha nanstans att somna, det kommer halla pa seeeeent.

    takcar tackar, behovde bara bolla lite, en struntsak eg, men ah, ni vet...

  11. amnai, USA
    #6

    Paraplyvagn

    absolut.
  12. 6
    Paraplyvagn absolut.
  13. daisy
    #7

    För att slippa nervsammanbrott

    på gnäll och långsamma barn så hade jag tagit vagn. H är ju i samma ålder, och just i så stor stad hade det känts rätt skönt om man vill fara omkring i mycket affärer och slippa bära, vänta, lyssna på gnäll mm.
  14. 7
    För att slippa nervsammanbrott på gnäll och långsamma barn så hade jag tagit vagn. H är ju i samma ålder, och just i så stor stad hade det känts rätt skönt om man vill fara omkring i mycket affärer och slippa bära, vänta, lyssna på gnäll mm.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    kanon-- da ar det inte bara jag som

    ... tycker vagn verkar basta losningen

    ;-)
  16. 8
    kanon-- da ar det inte bara jag som ... tycker vagn verkar basta losningen

    ;-)
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    blev det grammatikfel dar?

    ...?

    ja, for trott idag, vet inte vad jag skriver...
  18. 9
    blev det grammatikfel dar? ...?

    ja, for trott idag, vet inte vad jag skriver...
  19. Medlem sedan
    Feb 2002
    #10

    Dessutom

    kan du använda vagnen till att bära kassar och väskor om nu inte dottern vill åka.

    Vi var i NYC för nån månad sen och det gick bra med barnen. Min dotter är 4.5 år, fyller 5 i maj. Men det var mycket gående och det är lite frustrerande som förälder att behöva gå i barnens takt, även om de går ganska snabbt. Dessutom är det bra att veta var barnet är i folksamlingar!
  20. 10
    Dessutom kan du använda vagnen till att bära kassar och väskor om nu inte dottern vill åka.

    Vi var i NYC för nån månad sen och det gick bra med barnen. Min dotter är 4.5 år, fyller 5 i maj. Men det var mycket gående och det är lite frustrerande som förälder att behöva gå i barnens takt, även om de går ganska snabbt. Dessutom är det bra att veta var barnet är i folksamlingar!
  21. malin2
    #11

    Paraplyvagn

    om inte annat är den bra att hänga saker på.
  22. 11
    Paraplyvagn om inte annat är den bra att hänga saker på.

Liknande trådar

  1. Klippa sig sjalv
    By malin2 in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 16:57
  2. Stolt over mig sjalv!
    By malin2 in forum Träning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 22:53
  3. Jag AR verkligen sjalv....
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 08:55
  4. Sjalv forsoker jag
    By London katten in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 07:01
  5. Vad less jag blir pa mig sjalv....
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 21:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar