Nellie har tandbajs
_0409 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Nellie har tandbajs

    så det står härliga till. Usch vad bajset fråter sönder hennes rumpa och blygdläppar. Igår blödde hon till och med. Smörjer henne med Inotyol och det hjälper ju väldigt bra men hon har sår ändå.

    Längtar till alla tänder är framme så vi slipper detta onda. Varje tand reagerar hon så på. Stackars liten.
  2. 1
    Nellie har tandbajs så det står härliga till. Usch vad bajset fråter sönder hennes rumpa och blygdläppar. Igår blödde hon till och med. Smörjer henne med Inotyol och det hjälper ju väldigt bra men hon har sår ändå.

    Längtar till alla tänder är framme så vi slipper detta onda. Varje tand reagerar hon så på. Stackars liten.
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    Och så säger dom..

    på bvc (vissa i alla fall) att barnen inte påverkas i magen eller med feber eller snuva när de får tänder.
    Eller hur!
  4. 2
    Och så säger dom.. på bvc (vissa i alla fall) att barnen inte påverkas i magen eller med feber eller snuva när de får tänder.
    Eller hur!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Visst, sure...

    här är det oxå skinnflått så fort minsta tand är på G. Men tänderna påverkar INTE magen hör man ibland.
    Ok, då är hon periodvis allergisk mot nåt då :-)
    Längtar oxå efter de sista kindtänderna så det är över...
  6. 3
    Visst, sure... här är det oxå skinnflått så fort minsta tand är på G. Men tänderna påverkar INTE magen hör man ibland.
    Ok, då är hon periodvis allergisk mot nåt då :-)
    Längtar oxå efter de sista kindtänderna så det är över...
  7. Anna m Flipp & Vendela
    #4

    Stackaren!

    Det låter hemskt. Skönt att det hjälper med Inotyol, även om det inte är tillräckligt.
  8. 4
    Stackaren! Det låter hemskt. Skönt att det hjälper med Inotyol, även om det inte är tillräckligt.
  9. Nissa m R-02 och M-04
    #5

    Rebecka fick också så...

    ... när hon fick tänder. Aldrig så illa att det frätte hål, men riktigt irriterat. Manfred har sluppit.

    Har hon många tänder kvar? Är det bara precis när de bryter igenom, eller är det ända tills de kommit upp helt?

    Båda mina barn har matvägrat när kindtänderna kommer, Manfred värre än Rebecka. Kanske därför han klarat magen bättre?
  10. 5
    Rebecka fick också så... ... när hon fick tänder. Aldrig så illa att det frätte hål, men riktigt irriterat. Manfred har sluppit.

    Har hon många tänder kvar? Är det bara precis när de bryter igenom, eller är det ända tills de kommit upp helt?

    Båda mina barn har matvägrat när kindtänderna kommer, Manfred värre än Rebecka. Kanske därför han klarat magen bättre?
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6

    Usch fy tusan:(

    Lilla gumman, stackars gumsi din. Frances hade så för några veckor seda och jag förstod aldrig om det var tandbajs eller magsjuka... Men det var nog tandbajs. Usch ja, hon hade bajsorama och precis som Nellie så blev hon jätteröd.
    Hoppas att Nellie blir bättre snart, eller att hon redan är det :)
  12. 6
    Usch fy tusan:( Lilla gumman, stackars gumsi din. Frances hade så för några veckor seda och jag förstod aldrig om det var tandbajs eller magsjuka... Men det var nog tandbajs. Usch ja, hon hade bajsorama och precis som Nellie så blev hon jätteröd.
    Hoppas att Nellie blir bättre snart, eller att hon redan är det :)
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7

    Här säger de faktiskt

    att tänderna kan påverka magen. Annars hade de fått ta hand om Nellie under en sån här period så skulle de fått sett det \"IRL\" =)

  14. 7
    Här säger de faktiskt att tänderna kan påverka magen. Annars hade de fått ta hand om Nellie under en sån här period så skulle de fått sett det \"IRL\" =)

  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8

    Ja utan den

    hade vi haft en väldigt kinkig tjej. Helt klart! Efter att man smörjt med den salvan är hon som vanligt igen. Antar att hon inte känner nåt sen man smort in rumpan på henne.
  16. 8
    Ja utan den hade vi haft en väldigt kinkig tjej. Helt klart! Efter att man smörjt med den salvan är hon som vanligt igen. Antar att hon inte känner nåt sen man smort in rumpan på henne.
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9

    Ja tyvärr har

    hon bara åtta tänder så vi har alltså tolv hemska tänder kvar(= Hon har reagerat likadant på alla åtta tänder så hon verkar vara riktigt känslig min lilla tjej.

    Hon har dessutom ont i ett par veckor så jag antar att det är hela processen när tande ska upp. Usch och fy!
  18. 9
    Ja tyvärr har hon bara åtta tänder så vi har alltså tolv hemska tänder kvar(= Hon har reagerat likadant på alla åtta tänder så hon verkar vara riktigt känslig min lilla tjej.

    Hon har dessutom ont i ett par veckor så jag antar att det är hela processen när tande ska upp. Usch och fy!
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10

    Tyvärr är hon inte ett dugg bättre

    men vi räknar nog med nån vecka till också. Det brukar nämnligen hålla i sig ett par veckor. Tids nog blir hon väl bättre men jag tycker synd om gumsilumsan som har hela 12 tänder kvar.
  20. 10
    Tyvärr är hon inte ett dugg bättre men vi räknar nog med nån vecka till också. Det brukar nämnligen hålla i sig ett par veckor. Tids nog blir hon väl bättre men jag tycker synd om gumsilumsan som har hela 12 tänder kvar.
  21. Nissa m R-02 och M-04
    #11

    Stackarn!

    Är det bara några dagar kan man ju ge Alvdeon, men det kan man ju omöjligt ge i ett par veckor i sträck!
    Men Inotyol i rumpan för att skydda finns väl ingen direkt begränsing för?
  22. 11
    Stackarn! Är det bara några dagar kan man ju ge Alvdeon, men det kan man ju omöjligt ge i ett par veckor i sträck!
    Men Inotyol i rumpan för att skydda finns väl ingen direkt begränsing för?
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12

    Nä, precis

    Här smetar vi på för fulla muggar =)

    Skämt åsido, jag har inte hört att man inte får använda det för ofta. Skulle inte tro att det gör nåt om man använder det i ett par veckor. Hoppa inte det i alla fall =)
  24. 12
    Nä, precis Här smetar vi på för fulla muggar =)

    Skämt åsido, jag har inte hört att man inte får använda det för ofta. Skulle inte tro att det gör nåt om man använder det i ett par veckor. Hoppa inte det i alla fall =)
  25. Nissa m R-02 och M-04
    #13

    SJälvklart...

    .. ska man inte använda det jämt, men man får väl väga fördelarna mot nackdelarna. Ha det så länge det behövs!
  26. 13
    SJälvklart... .. ska man inte använda det jämt, men man får väl väga fördelarna mot nackdelarna. Ha det så länge det behövs!

Liknande trådar

  1. Nellie 1 år!
    By viola77 in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 22:05
  2. Nu är Nellie
    By miixs in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-10-28, 17:24
  3. nellie kom den 24/6
    By chagall_3 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-07-03, 11:43
  4. Nellie!
    By Naturelle bf 5/4 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 09:47
  5. Nellie är här :-D
    By Marica in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 17:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar