6 månader...
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    6 månader...

    Idag har vi firat Gustavs 6-månadersdag med att knäppa kort hos fotograf tillsammans med storasyster. Hon knäppte med digitalkamera så det ska bli så spännande att få komma dit och välja ut vilka foton vi vill ha sen. Hoppas att dom blev jättefina :-) . Hur gör ni, fotar ni också era 6-månaders eller kanske när dom fyller 1 år?

    6-månaders sprutan har vi också klarat av. Och han väger nu 8 kg och är 70 cm lång.

    Annars har vi också firat storasysters 4-årsdag den här veckan. Natten och dan efter klarade hon av årets första magsjuka genom att ha feber och kräkas en gång. Tack o lov att det inte var fler gånger! Och än så länge har vi andra klarat oss, peppar, peppar!!

    Tjohej! Sov gott alla små bebbar och trötta mammor med för den delen!
  2. 1
    6 månader... Idag har vi firat Gustavs 6-månadersdag med att knäppa kort hos fotograf tillsammans med storasyster. Hon knäppte med digitalkamera så det ska bli så spännande att få komma dit och välja ut vilka foton vi vill ha sen. Hoppas att dom blev jättefina :-) . Hur gör ni, fotar ni också era 6-månaders eller kanske när dom fyller 1 år?

    6-månaders sprutan har vi också klarat av. Och han väger nu 8 kg och är 70 cm lång.

    Annars har vi också firat storasysters 4-årsdag den här veckan. Natten och dan efter klarade hon av årets första magsjuka genom att ha feber och kräkas en gång. Tack o lov att det inte var fler gånger! Och än så länge har vi andra klarat oss, peppar, peppar!!

    Tjohej! Sov gott alla små bebbar och trötta mammor med för den delen!
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Det är lite kul

    hur det blir när man får barn, att de inte kommer när de \"ska\". Vi hörde till samma ankomstgrupp, men ändå skiljer det 1,5 månader på våra barn!

    Din Gustav är nu 6 månader, min Måns är bara 4,5 månader ;o)

    Hoppas i alla fall att ni slipper magsjuka!
  4. 2
    Det är lite kul hur det blir när man får barn, att de inte kommer när de \"ska\". Vi hörde till samma ankomstgrupp, men ändå skiljer det 1,5 månader på våra barn!

    Din Gustav är nu 6 månader, min Måns är bara 4,5 månader ;o)

    Hoppas i alla fall att ni slipper magsjuka!
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Jag fotograferar själv ..

    ... med digicam och beställer sen hem kopior via nätet. Har inte råd att gå till nån fotograf för att ta bilder, tyvärr. Men i sommar ska vi öksa oss en syskonbild i present .. Linus blir ju 3 i augusti och Ida 1 i oktober så då kanske vi kan få en bild mittemellen i september :)

    Magsjuka .. usch. Det har vi hunnit med två omgångar det här året .. första omgången var det jag som blev drabbad värst, andra gången sonen .. Ida har som tur är klarat sig båda gångerna! :)
  6. 3
    Jag fotograferar själv .. ... med digicam och beställer sen hem kopior via nätet. Har inte råd att gå till nån fotograf för att ta bilder, tyvärr. Men i sommar ska vi öksa oss en syskonbild i present .. Linus blir ju 3 i augusti och Ida 1 i oktober så då kanske vi kan få en bild mittemellen i september :)

    Magsjuka .. usch. Det har vi hunnit med två omgångar det här året .. första omgången var det jag som blev drabbad värst, andra gången sonen .. Ida har som tur är klarat sig båda gångerna! :)
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Var på visning igår...

    hos fotografen där vi tog 6-månadersbilder och är faktiskt lite besviken. Av alla ca 30 bilder hon tog var det endast 5 st som var riktigt bra. Nästan så att jag själv tagit bättre bilder, det tyckte sambon också. Beställde i alla fall de fem bilderna och ska sätta i en ram.
    Tänkte också göra en förstoring i formatet 20x30 cm av det allra bästa kortet och det skulle de nästan ha 900:- för, helt sjukt dyrt ju! Beställde en förstoring på 13x18 cm på internet för ett tag sedan och då betalade jag 24:-. Hur 17 kan det vara sådan skillnad????
    Vi ska ta 1-årsbilder också, har gjort det med Wilma och Ludvig så det kommer vi göra med Alva också.

    Skönt att ni andra klarat er från kräksjukan. Det har vi också gjort *peppar, peppar*
  8. 4
    Var på visning igår... hos fotografen där vi tog 6-månadersbilder och är faktiskt lite besviken. Av alla ca 30 bilder hon tog var det endast 5 st som var riktigt bra. Nästan så att jag själv tagit bättre bilder, det tyckte sambon också. Beställde i alla fall de fem bilderna och ska sätta i en ram.
    Tänkte också göra en förstoring i formatet 20x30 cm av det allra bästa kortet och det skulle de nästan ha 900:- för, helt sjukt dyrt ju! Beställde en förstoring på 13x18 cm på internet för ett tag sedan och då betalade jag 24:-. Hur 17 kan det vara sådan skillnad????
    Vi ska ta 1-årsbilder också, har gjort det med Wilma och Ludvig så det kommer vi göra med Alva också.

    Skönt att ni andra klarat er från kräksjukan. Det har vi också gjort *peppar, peppar*
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Fotar på varuhus :)

    Snåljåp som jag är så brukar jag passa på att gå på sån där fotografering på varuhus då det kommer en fotograf. Det är betydligt billigare och hittills har jag varit nöjd med bilderna som tagits på de stora tjejerna. Sen brukar jag skicka in kortet till \"Önskefoto\" - heter det så? - och göra en sån där jätteförstoring för typ 50 kronor :) !
    Har 2 jättebilder på tjejerna i vardagsrummet och väntar nu bara på att få till det med lillprinsen.
  10. 5
    Fotar på varuhus :) Snåljåp som jag är så brukar jag passa på att gå på sån där fotografering på varuhus då det kommer en fotograf. Det är betydligt billigare och hittills har jag varit nöjd med bilderna som tagits på de stora tjejerna. Sen brukar jag skicka in kortet till \"Önskefoto\" - heter det så? - och göra en sån där jätteförstoring för typ 50 kronor :) !
    Har 2 jättebilder på tjejerna i vardagsrummet och väntar nu bara på att få till det med lillprinsen.
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6

    samma här

    Har tagit 2 gånger på Love. Sist blev de jättebra, lite svårt att välja, slutade med att vi behöll alla.
    Hela släkten vill ju ha......
    Jag har varit mycket nöjd båda gångerna, och så kostar det knappt något att ta bilderna.
  12. 6
    samma här Har tagit 2 gånger på Love. Sist blev de jättebra, lite svårt att välja, slutade med att vi behöll alla.
    Hela släkten vill ju ha......
    Jag har varit mycket nöjd båda gångerna, och så kostar det knappt något att ta bilderna.
  13. Cia & Isak 16/10
    #7

    Många fotografbesök här...

    Vi var iväg för ca 3 veckor sedan och tog svartvita kort på alla barnen (tillsammans och var för sig, fotografen tog även kort på Isaks fötter och våra händer). Ska hämta dom imorgon, ska bli SÅ spännande!!

    Om 3 veckor är det dags för 6-månadersfotografering! Den gör vi mest för att den är gratis, men då förbinder vi oss att göra en 1-årsfotografering vilket vi tänkt göra ändå.
  14. 7
    Många fotografbesök här... Vi var iväg för ca 3 veckor sedan och tog svartvita kort på alla barnen (tillsammans och var för sig, fotografen tog även kort på Isaks fötter och våra händer). Ska hämta dom imorgon, ska bli SÅ spännande!!

    Om 3 veckor är det dags för 6-månadersfotografering! Den gör vi mest för att den är gratis, men då förbinder vi oss att göra en 1-årsfotografering vilket vi tänkt göra ändå.
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8

    En fotografpappa...

    har vi så vi riggar upp blixtarna och sånt hemma. Kanonbra men tror ni att det blir gjort speciellt ofta?

    Det blir oftast när det är andra som ska fotograferas så tar vi på våra samtidigt. Men nu var det ett tag sen det var nån här.

    Hoppas att ni slipper magsjuka!
    Kram!
  16. 8
    En fotografpappa... har vi så vi riggar upp blixtarna och sånt hemma. Kanonbra men tror ni att det blir gjort speciellt ofta?

    Det blir oftast när det är andra som ska fotograferas så tar vi på våra samtidigt. Men nu var det ett tag sen det var nån här.

    Hoppas att ni slipper magsjuka!
    Kram!

Liknande trådar

  1. 8 månader
    By M-Irre in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 13:54
  2. 8 månader
    By mimiototte in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 19:43
  3. 8 månader
    By mimiototte in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 11:34
  4. 7 månader
    By Smila in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 14:12
  5. 9 månader
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 09:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar