Fredagskoll!!
_98 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Fredagskoll!!

    Vad händer i helgen alla darlings?

    Lugnt här ikväll förutom M som ska spela träningsmatch om han kommer över bråket med Astrid imorse som slutade med att A öppnade bildörren i farten på väg till skolan o pappan fick raseriutbrott o fixade barnlåset igen varpå Astrid fick tokskrikargpanik! Imorron tänkte vi åka på dop *blink blink Marre* å söndagen ser tom o skön ut!
  2. 1
    Fredagskoll!! Vad händer i helgen alla darlings?

    Lugnt här ikväll förutom M som ska spela träningsmatch om han kommer över bråket med Astrid imorse som slutade med att A öppnade bildörren i farten på väg till skolan o pappan fick raseriutbrott o fixade barnlåset igen varpå Astrid fick tokskrikargpanik! Imorron tänkte vi åka på dop *blink blink Marre* å söndagen ser tom o skön ut!
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2

    Bara slappa!

    Blir det här efter en intensiv vecka på neurokirurgiska operationsavdelningen, gud så jobbigt det är och bara stå och titta hela dagarna! Micke jobbar, får se om jag och flickorna hittar på något!
  4. 2
    Bara slappa! Blir det här efter en intensiv vecka på neurokirurgiska operationsavdelningen, gud så jobbigt det är och bara stå och titta hela dagarna! Micke jobbar, får se om jag och flickorna hittar på något!
  5. Linda, Oscar & Saga
    #3

    Plugga och plugga

    är inte jättemotiverad idag. Har tenta på torsdag och ska väl egentligen tokplugga, men jag har ingen motivation som helst just nu. På söndag ska jag träffa gruppen jag skriver ett 3-poängsarbete med och idag ska jag, Oscar och Saga göra nåt på egen hand. Nickes jobbhelg den här helgen :o(.
    Lite ledsen är jag för Oscar vill inte gå till skolan alls. Han hittar på tokmånga anledningar till att inte gå för han tycker det är skitjobbigt just nu med klasskompisar som är taskiga. Imorse slog han sönder en parfymflaska som jag fått från Egypten och jag kunde inte låta bli att bli ledsen, så hans start på fredagen var inget vidare. Jag blev inte arg på honom, utan jag förklarade bara medan jag kramade om honom att jag inte kunde hjälpa att jag blev ledsen, men att det inte var hans fel, det var en olycka och sånt händer. Bläkstart på vår helg också mao.
  6. 3
    Plugga och plugga är inte jättemotiverad idag. Har tenta på torsdag och ska väl egentligen tokplugga, men jag har ingen motivation som helst just nu. På söndag ska jag träffa gruppen jag skriver ett 3-poängsarbete med och idag ska jag, Oscar och Saga göra nåt på egen hand. Nickes jobbhelg den här helgen :o(.
    Lite ledsen är jag för Oscar vill inte gå till skolan alls. Han hittar på tokmånga anledningar till att inte gå för han tycker det är skitjobbigt just nu med klasskompisar som är taskiga. Imorse slog han sönder en parfymflaska som jag fått från Egypten och jag kunde inte låta bli att bli ledsen, så hans start på fredagen var inget vidare. Jag blev inte arg på honom, utan jag förklarade bara medan jag kramade om honom att jag inte kunde hjälpa att jag blev ledsen, men att det inte var hans fel, det var en olycka och sånt händer. Bläkstart på vår helg också mao.
  7. Lappis m A, A & F
    #4

    äta god middag

    ska vi göra pottigratäng oxfile och berbaisesås (stavas det så?) sen ska vi väl kanske tapetsera i köket om vi får tag på ett tapetbord.
  8. 4
    äta god middag ska vi göra pottigratäng oxfile och berbaisesås (stavas det så?) sen ska vi väl kanske tapetsera i köket om vi får tag på ett tapetbord.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    inget speciellt...

    maken jobbar hela helgen, så vi tar oss ingen stans utan bil...Men imorgon eftermiddag ska vi till barnens tremänning som har flyttat in i ett helt nytt hus på landet *nyfiken*, de ska ha en kombinerad inflyttning och födelsekalas...
    Annars lugnt...:-)

    Ha en fortsatt trevlig helg!
  10. 5
    inget speciellt... maken jobbar hela helgen, så vi tar oss ingen stans utan bil...Men imorgon eftermiddag ska vi till barnens tremänning som har flyttat in i ett helt nytt hus på landet *nyfiken*, de ska ha en kombinerad inflyttning och födelsekalas...
    Annars lugnt...:-)

    Ha en fortsatt trevlig helg!
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6

    Kalas o kafferep...

    I morron ska vi på 2 års kalas-om nu Jonathan är lite bättre.Han är lite bättre än i går faktiskt så förhoppningsvis så.
    På söndag ska vi hem till ett par vänner o mysa mot eftermiddan o bara prata strunt.

    Men planerna kan ju bli ändrade-vem vet vi kanske ligger på bb istället.
  12. 6
    Kalas o kafferep... I morron ska vi på 2 års kalas-om nu Jonathan är lite bättre.Han är lite bättre än i går faktiskt så förhoppningsvis så.
    På söndag ska vi hem till ett par vänner o mysa mot eftermiddan o bara prata strunt.

    Men planerna kan ju bli ändrade-vem vet vi kanske ligger på bb istället.
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    Sjukstuga

    Två av barnen ligger med 40 graders feber å snuva å den tredje är på god väg mot sängen åxå så här blir det nog för lilla mig att springa i ilfart mellen tre sängar.

    Om vi mot förmodan är på benen tills söndag så ska vi på min morfars 79-års kalas :O)
  14. 7
    Sjukstuga Två av barnen ligger med 40 graders feber å snuva å den tredje är på god väg mot sängen åxå så här blir det nog för lilla mig att springa i ilfart mellen tre sängar.

    Om vi mot förmodan är på benen tills söndag så ska vi på min morfars 79-års kalas :O)
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    Oj, oj

    Hoppas du å Oscar orkar kämpa på en tid till.

    Det är ju sommarlov \"snart\" så då har ni tid att fundera på vad göra till nästa år!
  16. 8
    Oj, oj Hoppas du å Oscar orkar kämpa på en tid till.

    Det är ju sommarlov \"snart\" så då har ni tid att fundera på vad göra till nästa år!
  17. Medlem sedan
    Dec 1998
    #9

    Ja här är det full rulle

    med dop imorgon lördag (och om vi överlever)..... Söndag premiär allsvenskan så då sticker sambon till Råsunda medans jag och Johanna nog ska gå o se Iceage 2! (August får vara hos mormor!)
  18. 9
    Ja här är det full rulle med dop imorgon lördag (och om vi överlever)..... Söndag premiär allsvenskan så då sticker sambon till Råsunda medans jag och Johanna nog ska gå o se Iceage 2! (August får vara hos mormor!)
  19. Medlem sedan
    Sep 2004
    #10

    Jag har

    haft tenta i farmakologi idag, den gick nog bra tror jag. I kväll ska jag hjälpa till i cafeterian i kyrkan och imorgon kväll kommer några kompisar på middag. På söndag har jag söndagsskolan och Tomas sköter ljudet på gudstjänsten så halva söndagen går ju åt till det. Sen ska vi väl bara ta det lugnt på em och kväll på söndag... *Puh*
  20. 10
    Jag har haft tenta i farmakologi idag, den gick nog bra tror jag. I kväll ska jag hjälpa till i cafeterian i kyrkan och imorgon kväll kommer några kompisar på middag. På söndag har jag söndagsskolan och Tomas sköter ljudet på gudstjänsten så halva söndagen går ju åt till det. Sen ska vi väl bara ta det lugnt på em och kväll på söndag... *Puh*
  21. Medlem sedan
    Jun 1998
    #11

    Joo

    men skolan har varit en pina för honom sedan förra hösten och vi har sagt att händer det inget nu, då får vi nog ryta i lite. Hittills har skolan gjort föga för att förändra hans situation. De har mer inriktat sig på att förändra honom, inte ta tag i de problem som gör att han beter sig som han gör. Jag ska ta ett snack till med specialpedagogen och kräva lite mer tag.

    Kram och tack för de uppmuntrande orden :o)
  22. 11
    Joo men skolan har varit en pina för honom sedan förra hösten och vi har sagt att händer det inget nu, då får vi nog ryta i lite. Hittills har skolan gjort föga för att förändra hans situation. De har mer inriktat sig på att förändra honom, inte ta tag i de problem som gör att han beter sig som han gör. Jag ska ta ett snack till med specialpedagogen och kräva lite mer tag.

    Kram och tack för de uppmuntrande orden :o)
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Inget särskilt

    Har inga planer för helgen. Det blir bara jag och hunden så vi får väl försöka underhålla varandra. *s*
  24. 12
    Inget särskilt Har inga planer för helgen. Det blir bara jag och hunden så vi får väl försöka underhålla varandra. *s*
  25. Jessica & Hanna
    #13

    Vi åker

    till Blekinge imorgon och tillbringar helgen där tillsammans med släktingar :)
    Hoppas på lite fint vår-väder så vi kan njuta av solen vid havet !!
  26. 13
    Vi åker till Blekinge imorgon och tillbringar helgen där tillsammans med släktingar :)
    Hoppas på lite fint vår-väder så vi kan njuta av solen vid havet !!
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #14

    Stå på er!

    Inte värt att ge sig för lätt, kanske även skolpersonalen fattar så småningom :O)

    Synd bara att det är Oscar som får lida! Jag tycker gott han kan få vara hemma nån dag extra så han får vila upp sig mellan ronderna med personal å klasskompisar!

    Styrkekramar åt er allihop!

    P.S. Ni hade visst funderat på att byta skola, vad blev det av det?
  28. 14
    Stå på er! Inte värt att ge sig för lätt, kanske även skolpersonalen fattar så småningom :O)

    Synd bara att det är Oscar som får lida! Jag tycker gott han kan få vara hemma nån dag extra så han får vila upp sig mellan ronderna med personal å klasskompisar!

    Styrkekramar åt er allihop!

    P.S. Ni hade visst funderat på att byta skola, vad blev det av det?
  29. Åsa & Alexander
    #15

    Här blir det

    dop för mig, eller rättare sagt - jag ska bevisat ett dop! Augusts närmare bestämt!

    Maken ska stå 07.00 4-5 mil härifrån med hockeyspelande Alexander! :) INTE så glad, maken alltså, kan jag säga! Storebror spelar innebandy, moster har lovat ta hand om den matchen!

    Söndag - jobb för maken. Jag och Alexander ska titta på när storebror har innebandycup - min tur med en tidig morgon!

    Ikväll blir det lugn och ro så snart maken kommit hem med storebror från innebandyn. Pjuh!
  30. 15
    Här blir det dop för mig, eller rättare sagt - jag ska bevisat ett dop! Augusts närmare bestämt!

    Maken ska stå 07.00 4-5 mil härifrån med hockeyspelande Alexander! :) INTE så glad, maken alltså, kan jag säga! Storebror spelar innebandy, moster har lovat ta hand om den matchen!

    Söndag - jobb för maken. Jag och Alexander ska titta på när storebror har innebandycup - min tur med en tidig morgon!

    Ikväll blir det lugn och ro så snart maken kommit hem med storebror från innebandyn. Pjuh!
  31. Åsa & Alexander
    #16

    Ja och så ska jag och Alexander

    försöka få tid på söndag em (när storebror har fotbollsträning för övrigt!) till att röja hans rum mer ordentligt, gå igenom skåp, lådor etc och SLÄNGA sånt som inte används... Kan bli skoj.. Alexander vill spara ALLT!
  32. 16
    Ja och så ska jag och Alexander försöka få tid på söndag em (när storebror har fotbollsträning för övrigt!) till att röja hans rum mer ordentligt, gå igenom skåp, lådor etc och SLÄNGA sånt som inte används... Kan bli skoj.. Alexander vill spara ALLT!
  33. Medlem sedan
    Oct 1998
    #17

    jobba...

    Jag ska jobba både lördag och söndag. Men OM jag hinner så ska jag gå på tvilling/trillingsklubbens bytardag en kort sväng med Kalle för att kolla om dom har nått lego.
    Och efter jobbet kanske vi går på en utställning som invigs i morgon och heter \"Tingens teater\". Jag var på pressvisning idag och tänkte att dit måste jag gå med Kalle. Handlar om relationer mellan ord och ting, och är en lek med ord och bokstäver, jättekul!
    I helgen ska vi också fixa två åttaårspresenter, Kalle ska gå på dubbelkalas på söndag.
  34. 17
    jobba... Jag ska jobba både lördag och söndag. Men OM jag hinner så ska jag gå på tvilling/trillingsklubbens bytardag en kort sväng med Kalle för att kolla om dom har nått lego.
    Och efter jobbet kanske vi går på en utställning som invigs i morgon och heter \"Tingens teater\". Jag var på pressvisning idag och tänkte att dit måste jag gå med Kalle. Handlar om relationer mellan ord och ting, och är en lek med ord och bokstäver, jättekul!
    I helgen ska vi också fixa två åttaårspresenter, Kalle ska gå på dubbelkalas på söndag.
  35. Medlem sedan
    Jun 1998
    #18

    Tankarna är inte övergivna

    men det känns inte rätt att han som blir utsatt ska behöva byta, utan jag tycker faktiskt att skolan ska agera mot mobbarna inte den som blir mobbad. Den här följetongen börjar bli rätt trist, men nä vi ger oss inte på någon punkt. SKolan har en sk antimobbingplan och den ska de förbaske mig följa om jag så ska köra ner den i halsen på lärarkåren där uppe :o).
  36. 18
    Tankarna är inte övergivna men det känns inte rätt att han som blir utsatt ska behöva byta, utan jag tycker faktiskt att skolan ska agera mot mobbarna inte den som blir mobbad. Den här följetongen börjar bli rätt trist, men nä vi ger oss inte på någon punkt. SKolan har en sk antimobbingplan och den ska de förbaske mig följa om jag så ska köra ner den i halsen på lärarkåren där uppe :o).
  37. Medlem sedan
    Feb 2003
    #19

    Idag har varit en bra dag *LER*

    Började m att köra de 3 stora till skolan. Sedan hem o drack en kopp te o läste tidningen i lugn o ro innan Oskar vaknade!!! Därefter iväg o helghandlade m John o Oskar. Hämtade de 2 i skolan 11.30. Hem o packade upp varorna. Iväg o åt lunch:) Sedan kom det bästa!!!
    Vi åkte o hämtade vår nya 9-sitsiga VW Caravelle (begagnad) m enormt bagage! + att jag åkte o köpte 3 kjolar o 5 par jeans o lite annat TILL MIG för 810 kr!!
    Nu i kväll är Jonna på disco, Sebbe hos mormor o Benjamin hos en kompis.
    Imorgon fm ska vi på loppis, på em ska jag ev träna hund, annars vet jag inte vad som händer i helgen:)
  38. 19
    Idag har varit en bra dag *LER* Började m att köra de 3 stora till skolan. Sedan hem o drack en kopp te o läste tidningen i lugn o ro innan Oskar vaknade!!! Därefter iväg o helghandlade m John o Oskar. Hämtade de 2 i skolan 11.30. Hem o packade upp varorna. Iväg o åt lunch:) Sedan kom det bästa!!!
    Vi åkte o hämtade vår nya 9-sitsiga VW Caravelle (begagnad) m enormt bagage! + att jag åkte o köpte 3 kjolar o 5 par jeans o lite annat TILL MIG för 810 kr!!
    Nu i kväll är Jonna på disco, Sebbe hos mormor o Benjamin hos en kompis.
    Imorgon fm ska vi på loppis, på em ska jag ev träna hund, annars vet jag inte vad som händer i helgen:)
  39. Åsa & Alexander
    #20

    Jag postar

    grejerna till Kalle på måndag!!! De ligger nu packade och klara i en låda, med adress och allt på. Men jag måste lämna in på posten så det tar jag måndag förmiddag!!!!
  40. 20
    Jag postar grejerna till Kalle på måndag!!! De ligger nu packade och klara i en låda, med adress och allt på. Men jag måste lämna in på posten så det tar jag måndag förmiddag!!!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Fredagskoll!!!
    By Åkervindan in forum Singelmingel
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 22:12
  2. Fredagskoll:)
    By loppatoppa in forum _98 Alla barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 14:45
  3. Kör en fredagskoll då
    By Ebba & kidsen in forum _98 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 19:35
  4. Fredagskoll!
    By Minimumsa in forum _98 Alla barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 21:05
  5. HA!! Fredagskoll!!
    By Ebba & kidsen in forum _98 Alla barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 20:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar