MAT
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    MAT

    Är det någon mer än jag som har ett besvärligt förhållande till mat just nu fast ni inte mår så värst illa?

    Jag tycker maten är superbesvärlig. Morgonen är supersvår, jag vaknar superhungrig eftersom jag antagligen äter för lite. Men jag kommer inte på något jag är sugen på, illamåendet är mer en matkant olustkänsla. Juice och frukt kan jag äta hur mkt som helt av.
    Lunchen är OK, helst kokt potatis vill jag ha till.

    Jag råder av grav matleda! Men trots att jag är hungrig så har jag svårt att äta något.
  2. 1
    MAT Är det någon mer än jag som har ett besvärligt förhållande till mat just nu fast ni inte mår så värst illa?

    Jag tycker maten är superbesvärlig. Morgonen är supersvår, jag vaknar superhungrig eftersom jag antagligen äter för lite. Men jag kommer inte på något jag är sugen på, illamåendet är mer en matkant olustkänsla. Juice och frukt kan jag äta hur mkt som helt av.
    Lunchen är OK, helst kokt potatis vill jag ha till.

    Jag råder av grav matleda! Men trots att jag är hungrig så har jag svårt att äta något.
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2

    måste äta

    jag måste äta för att inte spy men faktiskt så känner jag igen det där främst på morgonen. vill inte ha någonting, eller ibland kan jag vara sugen på riktig husmanskost (mest hela tiden) men känner att det kan jag ju inte riktigt äta till frukost.

    Jag vill gärna ha potatismos.

    Trodde förresten att illamåendet var på väg att gå över. Gick upp imorse och spydde inte, åt frukost och sen slog illamåendet ner som en blixt från klar himmel. Men igår hade jag en bra dag utan illamående!
  4. 2
    måste äta jag måste äta för att inte spy men faktiskt så känner jag igen det där främst på morgonen. vill inte ha någonting, eller ibland kan jag vara sugen på riktig husmanskost (mest hela tiden) men känner att det kan jag ju inte riktigt äta till frukost.

    Jag vill gärna ha potatismos.

    Trodde förresten att illamåendet var på väg att gå över. Gick upp imorse och spydde inte, åt frukost och sen slog illamåendet ner som en blixt från klar himmel. Men igår hade jag en bra dag utan illamående!
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3

    Jaa

    känner igen det, åtminstone delvis.
    Jag har väldigt svårt att äta lagad mat, särskilt då det är dags för lunch, middag för resten av familjen!

    Jag äter däremellan, frukt, macka, filmjölk, keso mm.Ibland blir jag sugen på något \"konstigt\" och vill had et precis, just DÅ! Men sällan sammanfaller det med \"normala\" mattider eller det familjen äter.

    Lite jobbigt för jag vill bara fly när det är middagstid här hemma :-)
  6. 3
    Jaa känner igen det, åtminstone delvis.
    Jag har väldigt svårt att äta lagad mat, särskilt då det är dags för lunch, middag för resten av familjen!

    Jag äter däremellan, frukt, macka, filmjölk, keso mm.Ibland blir jag sugen på något \"konstigt\" och vill had et precis, just DÅ! Men sällan sammanfaller det med \"normala\" mattider eller det familjen äter.

    Lite jobbigt för jag vill bara fly när det är middagstid här hemma :-)
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4

    definitivt

    är förhållandet till mat stört ;-)
    Innan ajg blev gravid nu så åt jag mest låg kolhydrat kost, mycket för att min mage o jag måde väldigt bra av det ( har colon irritabele) men när jag vrt gravid fick jag introducera mera kolhydrter o det har gjort min mage mera lynnig o ilsken. Jag måste äta ofta vartannan vart tredje timme för att må bra o äter jag nått för sött så mår jag urkas ( inte som gravillamående utan bara mår som man förtjänar helt enektl) det är svårt att riktigt säga vad kroppen min vill ha nu för den talar inte om det så tydligt...
    men den vill helst ha nyttigheter :-)

    *kramen*
    jenny
  8. 4
    definitivt är förhållandet till mat stört ;-)
    Innan ajg blev gravid nu så åt jag mest låg kolhydrat kost, mycket för att min mage o jag måde väldigt bra av det ( har colon irritabele) men när jag vrt gravid fick jag introducera mera kolhydrter o det har gjort min mage mera lynnig o ilsken. Jag måste äta ofta vartannan vart tredje timme för att må bra o äter jag nått för sött så mår jag urkas ( inte som gravillamående utan bara mår som man förtjänar helt enektl) det är svårt att riktigt säga vad kroppen min vill ha nu för den talar inte om det så tydligt...
    men den vill helst ha nyttigheter :-)

    *kramen*
    jenny
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5

    Besvärligt!

    Speciellt om du varit low carbare innan!

    Jag klarar inget sött eller fet mat längre! Åt några bitar godis förra helgen och låg och kalvade hela kvällen!
  10. 5
    Besvärligt! Speciellt om du varit low carbare innan!

    Jag klarar inget sött eller fet mat längre! Åt några bitar godis förra helgen och låg och kalvade hela kvällen!
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6

    Ja det

    är ju det där som är konstigt, att HELT plötsligt kommer man på något man är sugen på.

    Kött har jag lite problem med att få i mig.
  12. 6
    Ja det är ju det där som är konstigt, att HELT plötsligt kommer man på något man är sugen på.

    Kött har jag lite problem med att få i mig.
  13. Medlem sedan
    Feb 2006
    #7

    Potatismos

    undras vad det är i potatis man gillar, jag har ju fått dille på kokt potatis :)
  14. 7
    Potatismos undras vad det är i potatis man gillar, jag har ju fått dille på kokt potatis :)
  15. L m M+bf oktober
    #8

    Tipsar om

    smootihe till frukost när man vill ha något friskt och gott men ändå mättande. Mixa en halv banan, 1 dl bär, en dl juice och 1 dl naturell yoghurt bara. Som frukt fast ändå mättande.

  16. 8
    Tipsar om smootihe till frukost när man vill ha något friskt och gott men ändå mättande. Mixa en halv banan, 1 dl bär, en dl juice och 1 dl naturell yoghurt bara. Som frukt fast ändå mättande.

  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9

    speciellt sött

    o då inte bara som godis eller kakor utan även vitt bröd o sådanna saker säger min mage nej till. Alla de snabba kolhydraterna. Kan inte äta vit pasta längre och väljer heldre kokt blomkål framför potats....
    men å andra sidan just de sakerna lär inte bebisen lida för ;-)

    *kramen*
    jenny
  18. 9
    speciellt sött o då inte bara som godis eller kakor utan även vitt bröd o sådanna saker säger min mage nej till. Alla de snabba kolhydraterna. Kan inte äta vit pasta längre och väljer heldre kokt blomkål framför potats....
    men å andra sidan just de sakerna lär inte bebisen lida för ;-)

    *kramen*
    jenny
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10

    hihihi

    sockret????
    alltså potatis är ju väldigt snabba kolhydrater.
    speciellt om man gör potatismos av dem ;-)
    går snabbt ut i blodet...

    *kram*
    Jenny
  20. 10
    hihihi sockret????
    alltså potatis är ju väldigt snabba kolhydrater.
    speciellt om man gör potatismos av dem ;-)
    går snabbt ut i blodet...

    *kram*
    Jenny
  21. Medlem sedan
    Feb 2006
    #11

    hehe i know!

    har ätit enligt low carb och sedan \"bara\" GI vänliga livsmedel förut :) fast jag är mest sugen på kall kokt potatis och med det GI vänligare.
  22. 11
    hehe i know! har ätit enligt low carb och sedan \"bara\" GI vänliga livsmedel förut :) fast jag är mest sugen på kall kokt potatis och med det GI vänligare.
  23. Medlem sedan
    Feb 2006
    #12

    Nä som tur är!

    \"Vita\" saker har jag slutat med för länge sedan. Det är bara potatis som är mindre GI vänligt som jag fortf äter annars är det bara rågbröd, fullkornspasta, råris m.m jag oftast äter, fast det är knappt det går ner nu längre.
  24. 12
    Nä som tur är! \"Vita\" saker har jag slutat med för länge sedan. Det är bara potatis som är mindre GI vänligt som jag fortf äter annars är det bara rågbröd, fullkornspasta, råris m.m jag oftast äter, fast det är knappt det går ner nu längre.
  25. Medlem sedan
    Feb 2006
    #13

    FAVORIT!

    Det äter jag varenda kväll!

    Kör på banan, hallon/blåbär och osockrad blåbäryoughurt. Godare än något godis!
  26. 13
    FAVORIT! Det äter jag varenda kväll!

    Kör på banan, hallon/blåbär och osockrad blåbäryoughurt. Godare än något godis!
  27. Medlem sedan
    Dec 2000
    #14

    Jag oxå

    är annars köttätare, men nu äter jag hellre fisk o grönsaker! Jag är verkligen inte så sund annars :-)
  28. 14
    Jag oxå är annars köttätare, men nu äter jag hellre fisk o grönsaker! Jag är verkligen inte så sund annars :-)
  29. Medlem sedan
    Feb 2006
    #15

    Fantastiskt tycker jag

    för jag läste i mammapraktikan att det är vanligt att man får avsmak för kött som gravid och det är kroppens försvar efetrsom det är lättare att få i sig dåliga bakterier via protein än spannmål.

    Kroppen är cool!
  30. 15
    Fantastiskt tycker jag för jag läste i mammapraktikan att det är vanligt att man får avsmak för kött som gravid och det är kroppens försvar efetrsom det är lättare att få i sig dåliga bakterier via protein än spannmål.

    Kroppen är cool!
  31. Medlem sedan
    Dec 2000
    #16

    Ja, verkligen

    kanske därför man avskyr äckliga lukter oxå ! Jag passerade en man i affären idag och han hade badat i billigt rkvatten, urrrk vad läbbigt! jag nästan sprang åt motsatt håll;-0
  32. 16
    Ja, verkligen kanske därför man avskyr äckliga lukter oxå ! Jag passerade en man i affären idag och han hade badat i billigt rkvatten, urrrk vad läbbigt! jag nästan sprang åt motsatt håll;-0
  33. Medlem sedan
    Aug 2000
    #17

    potatis

    tycker jg känns som lyxmat numera....
    så när jag väl äter det så känns det ljuvligt gott o lyxigt...
    konstigt egentligen ;-)

    *kramen*
  34. 17
    potatis tycker jg känns som lyxmat numera....
    så när jag väl äter det så känns det ljuvligt gott o lyxigt...
    konstigt egentligen ;-)

    *kramen*
  35. Medlem sedan
    Aug 2000
    #18

    vikken tur ;-) *imt*

    -
  36. 18
    vikken tur ;-) *imt* -
  37. Medlem sedan
    Feb 2006
    #19

    Usch ja lukter!

    jag hara verkligen en SUPERNÄSA NU!

    Kommer så väl ihåg en situation 1997 när jag väntade tvillingarna och jag åkte buss. Just denna bussen hade väldigt många utlänningar och (inget ont om utlänningar) men många av dem (alla?) hade nog ätit vitlök. Dessutom satt där en kvinna brevid mig med en halv flaska (kanske hel?) parfym över sig. Det blandat med armsvett (Det var försommar) fick mig att gå i panikläge! Jag hade en spya i halsen som åkte upp o ner hela den bussfärden och varannan minut var jag övertygad om att jag skulle bli tvungen att rycka i nödstoppet och kasta mig ut. Jag klararade mig dock!
  38. 19
    Usch ja lukter! jag hara verkligen en SUPERNÄSA NU!

    Kommer så väl ihåg en situation 1997 när jag väntade tvillingarna och jag åkte buss. Just denna bussen hade väldigt många utlänningar och (inget ont om utlänningar) men många av dem (alla?) hade nog ätit vitlök. Dessutom satt där en kvinna brevid mig med en halv flaska (kanske hel?) parfym över sig. Det blandat med armsvett (Det var försommar) fick mig att gå i panikläge! Jag hade en spya i halsen som åkte upp o ner hela den bussfärden och varannan minut var jag övertygad om att jag skulle bli tvungen att rycka i nödstoppet och kasta mig ut. Jag klararade mig dock!
  39. Medlem sedan
    Feb 2006
    #20

    Kanake därför

    jag är sugen på det nu som gravid. Vill liksom passa på *S*
  40. 20
    Kanake därför jag är sugen på det nu som gravid. Vill liksom passa på *S*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar