Vagn vagn vagn...Hjälp
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    Vagn vagn vagn...Hjälp

    vad vagnar alla köpt och kollar på. Börjar få panik.
    Hade en E-ljunga till Matilda, och har sagt att jag aldrig ska köpa en igen... Tyget noppade sig i den årgången, och sen sjönk hela chassit ihop, så att den blev låg att köra. Men då fanns inte se flotta ställbara handtagen (99)

    Men nu bor vi bland mycket grusvägar, och stigar som vi gärna genar med vagn. Sen blir det väl i och ur bilen rätt ofta, samt trappor på väg till bilden från huset.

    Vad skulle ni skaffa som har erfarenhet av de senaste vagnarna? En robust? eller lättviktad som tar liten plats? Det börjar jag fundera på.
    Hade tänkt köpa beggad, men då är det viktigt att veta vad man får. Om vi kör bland stigar och den ska in i bilen, är det ju bra om den är smidig.

    Gärna en sittvagn med insats. Har ni några tips?

    Kollade på vagnen Anna m astrid köpt i går, en Teutonia Fun, den verkar lätt.

    Men den är väl ny för att köpa begagnad.

    La ut 6000:- på matildas vagn som vi skänkt bort. (och brorsan sålde den direkt...och köpte ny..schysst va?)

    Vet inte om vi kan hitta en beggad eller ska kolla på en ny..igen.

    Hjälp ni som har känt på lite vagnar!

  2. 1
    Vagn vagn vagn...Hjälp vad vagnar alla köpt och kollar på. Börjar få panik.
    Hade en E-ljunga till Matilda, och har sagt att jag aldrig ska köpa en igen... Tyget noppade sig i den årgången, och sen sjönk hela chassit ihop, så att den blev låg att köra. Men då fanns inte se flotta ställbara handtagen (99)

    Men nu bor vi bland mycket grusvägar, och stigar som vi gärna genar med vagn. Sen blir det väl i och ur bilen rätt ofta, samt trappor på väg till bilden från huset.

    Vad skulle ni skaffa som har erfarenhet av de senaste vagnarna? En robust? eller lättviktad som tar liten plats? Det börjar jag fundera på.
    Hade tänkt köpa beggad, men då är det viktigt att veta vad man får. Om vi kör bland stigar och den ska in i bilen, är det ju bra om den är smidig.

    Gärna en sittvagn med insats. Har ni några tips?

    Kollade på vagnen Anna m astrid köpt i går, en Teutonia Fun, den verkar lätt.

    Men den är väl ny för att köpa begagnad.

    La ut 6000:- på matildas vagn som vi skänkt bort. (och brorsan sålde den direkt...och köpte ny..schysst va?)

    Vet inte om vi kan hitta en beggad eller ska kolla på en ny..igen.

    Hjälp ni som har känt på lite vagnar!

  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2

    Jag älskar min EJ

    Emmaljunga Classic, älskar den. Vad var det för fel på din? Nån myko modell eller?
  4. 2
    Jag älskar min EJ Emmaljunga Classic, älskar den. Vad var det för fel på din? Nån myko modell eller?
  5. rutansmamma+ bf6/5
    #3

    En kompis....

    Hade köpt en Emmaljunga sittvagn för 1900 kr ny!!Kanske kan man ha insats i den.

    Vet ej modell, kanta reda på...den ska jag ev köpa sedan efter första \"liggtiden\"...tills dess...en begagnad eljunga...rätt ful..men bra!

  6. 3
    En kompis.... Hade köpt en Emmaljunga sittvagn för 1900 kr ny!!Kanske kan man ha insats i den.

    Vet ej modell, kanta reda på...den ska jag ev köpa sedan efter första \"liggtiden\"...tills dess...en begagnad eljunga...rätt ful..men bra!

  7. anna m astrid&märthaBF8/5
    #4

    jag skulel stasa på en teutonia

    jaghar varit helnöjd med vår primus ochjag hoppas att bli det med funnen också. de finns inte begagnade än så vitt jag har kunnat se, de är ganska nya.

    det finns supermånga fina vagnar på blocket ochjag skulle köpt där om någon av dem gått i min bil.

    jag skulle fundera över behoven och sedan sikutera med någon vagnsansvarig i en butik. jag köpte på napp&nalle i farsta, jag tycker de är supertrevliga och tar sig god tid.
  8. 4
    jag skulel stasa på en teutonia jaghar varit helnöjd med vår primus ochjag hoppas att bli det med funnen också. de finns inte begagnade än så vitt jag har kunnat se, de är ganska nya.

    det finns supermånga fina vagnar på blocket ochjag skulle köpt där om någon av dem gått i min bil.

    jag skulle fundera över behoven och sedan sikutera med någon vagnsansvarig i en butik. jag köpte på napp&nalle i farsta, jag tycker de är supertrevliga och tar sig god tid.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Om jag var du...

    så skulle jag bege mig till en babyaffär och kika på de modellerna som finns, nypa och prova lite! Se vilken du/ni fastnar för.

    EL/teutonia/Brio är bra robusta vagnar som håller för det mesta. Om du vill ha en smidig vagn så varför inte men sittvagn med lift? Kan tipsa om att en viss kedja just nu har 10% på brios sortiment om man beställer innan söndag. Får väl inte säga vilken eftersom jag jobbar där! Beställningserbjudanden och kampanjer brukar komma och gå så håll lite utkik.

    Eller om du fastnar för en modell som funnits ett tag så kan man ju alltid åka hem och leta på typ blocket eller så och hitta fina begagnade?! :)

    Ska du ut i skogen o så där, så tror jag inte Teutonia Fun är speciellt lämplig, jag hade nog hellre satsat på en med mer fjädring och lufthjul isf!

    Hoppas att du hittar nåt som faller er i smaken :) Och har du fler frågor så fram med dem!
  10. 5
    Om jag var du... så skulle jag bege mig till en babyaffär och kika på de modellerna som finns, nypa och prova lite! Se vilken du/ni fastnar för.

    EL/teutonia/Brio är bra robusta vagnar som håller för det mesta. Om du vill ha en smidig vagn så varför inte men sittvagn med lift? Kan tipsa om att en viss kedja just nu har 10% på brios sortiment om man beställer innan söndag. Får väl inte säga vilken eftersom jag jobbar där! Beställningserbjudanden och kampanjer brukar komma och gå så håll lite utkik.

    Eller om du fastnar för en modell som funnits ett tag så kan man ju alltid åka hem och leta på typ blocket eller så och hitta fina begagnade?! :)

    Ska du ut i skogen o så där, så tror jag inte Teutonia Fun är speciellt lämplig, jag hade nog hellre satsat på en med mer fjädring och lufthjul isf!

    Hoppas att du hittar nåt som faller er i smaken :) Och har du fler frågor så fram med dem!
  11. Medlem sedan
    Feb 1999
    #6

    Låter bra

    mannen tyckte \"fun:en\" såg för klen ut också. Men skönt med en samtidigt lätt men robust vagn. har kämt massa ggr i affärerna...men vet inte vilken som är vilken...har inte tagit tag i personal för att jag inte tänkt att köpa när jag är där och inte ta upp deras tid när det är så mycket folk. Ska åka en bättre lugnare tid...tror jag.
    jag såg rean ;-)
    Ska passa på att kolla!
    Du som jobbar i butik, vilken ska du köpa själv?
    Fjädring å luft låter bra, vi har en knögglig stig mellan grannar som vi umgås med på sommaren...efter lite sent uppesittande och mörker, ska vagnen vara lätt att dra över stock å sten..
    tack!
  12. 6
    Låter bra mannen tyckte \"fun:en\" såg för klen ut också. Men skönt med en samtidigt lätt men robust vagn. har kämt massa ggr i affärerna...men vet inte vilken som är vilken...har inte tagit tag i personal för att jag inte tänkt att köpa när jag är där och inte ta upp deras tid när det är så mycket folk. Ska åka en bättre lugnare tid...tror jag.
    jag såg rean ;-)
    Ska passa på att kolla!
    Du som jobbar i butik, vilken ska du köpa själv?
    Fjädring å luft låter bra, vi har en knögglig stig mellan grannar som vi umgås med på sommaren...efter lite sent uppesittande och mörker, ska vagnen vara lätt att dra över stock å sten..
    tack!

Liknande trådar

  1. Jogga med vagn - vilken vagn då?
    By johannanstans in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 11:05
  2. Vagn eller inte vagn... (hjälp)
    By Lurpan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 16:07
  3. Hjälp med vagn
    By Tess&Adrian in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 10:54
  4. Hjälp med vagn!
    By mandie in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 14:19
  5. Vagn hjälp!!
    By Camilla med 2 in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 10:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar