o, jag är lite nyfiken...
Träning
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    o, jag är lite nyfiken...

    Efter att ha läst dina råd till Bea så är jag lite nyfiken på vad du skulle ge mig för råd. Jag har några \"muskelbilder\" i mitt album, inte lika nära tagna eller lika detaljerade som Beas bilder dock. Den senaste helkroppsbilden är den i röda underkläder vid julgranen.
  2. 1
    o, jag är lite nyfiken... Efter att ha läst dina råd till Bea så är jag lite nyfiken på vad du skulle ge mig för råd. Jag har några \"muskelbilder\" i mitt album, inte lika nära tagna eller lika detaljerade som Beas bilder dock. Den senaste helkroppsbilden är den i röda underkläder vid julgranen.
  3. o
    #2

    utan att se dig i profil

    kan jag tycka att det blir lårets baksida du behöver fixa , i att du boxas mkt och där använder man sig mkt av lårets framsida, så jag gissar på baksidan, har du bilder där du står i profil?
  4. 2
    utan att se dig i profil kan jag tycka att det blir lårets baksida du behöver fixa , i att du boxas mkt och där använder man sig mkt av lårets framsida, så jag gissar på baksidan, har du bilder där du står i profil?
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Nä tyvärr

    Jag har inga profilbilder, har ingen digitalkamera så det tar en evighet innan de blir framkallade. Tänkte försöka ta lite \"proffsigare\" bilder innan sommaren.

    Lårets baksida, vilka övningar är bäst för den biten? Jag kör ju tungt med knäböj och utfall i smith-maskin och då brukar jag ha rejäl träningsvärk just där efteråt.
  6. 3
    Nä tyvärr Jag har inga profilbilder, har ingen digitalkamera så det tar en evighet innan de blir framkallade. Tänkte försöka ta lite \"proffsigare\" bilder innan sommaren.

    Lårets baksida, vilka övningar är bäst för den biten? Jag kör ju tungt med knäböj och utfall i smith-maskin och då brukar jag ha rejäl träningsvärk just där efteråt.
  7. o
    #4

    då får du

    börja med marklyft , en mkt bra basövning.
  8. 4
    då får du börja med marklyft , en mkt bra basövning.
  9. Veteranen
    #5

    Nu måste jag få ifrågasätta...

    ...dina råd litegrann o, varför skulle Mrs Hyde behöva träna lårens baksidor \"extra\", när man tränar som hon gör?

    Jag tycker då att mina hamstrings får sig en genomkörare vad jag än gör nästan, måste vara jättenoga med att stretcha ut dom.

    Sen vill jag verkligen VARNA för att göra marklyft utan att veta PRECIS vad man sysslar med och ha en väldig core-styrka, nåt jag fick erfara när jag blev inlagd på neurologen i två veckor i höstas med känselbortfall i underkroppen som en härlig biverkning av att min disk blev sabbad av just DEN övningen.
  10. 5
    Nu måste jag få ifrågasätta... ...dina råd litegrann o, varför skulle Mrs Hyde behöva träna lårens baksidor \"extra\", när man tränar som hon gör?

    Jag tycker då att mina hamstrings får sig en genomkörare vad jag än gör nästan, måste vara jättenoga med att stretcha ut dom.

    Sen vill jag verkligen VARNA för att göra marklyft utan att veta PRECIS vad man sysslar med och ha en väldig core-styrka, nåt jag fick erfara när jag blev inlagd på neurologen i två veckor i höstas med känselbortfall i underkroppen som en härlig biverkning av att min disk blev sabbad av just DEN övningen.
  11. o
    #6

    för att

    hur ska jag uttrycka det..kan kroppstyper.
    Hon är en lite senigare tjej, det syns tydligt på bilden och oftast *saknar* man baksidan, vi pratar proportioner här, inget annat, precis som i Beas fall-jag anser att hon behöver det o det o det för att bli lite mer _proportionerlig_, dvs bygga ut rygg & axelpartiet.
    Ang. marklyft -jag bara _föreslår_ och tar inte ansvar på HUR folk utför övningen, det är upp till var och en att ta reda på tekniken, marklyft är en av dem svåraste övningarna, absolut.
  12. 6
    för att hur ska jag uttrycka det..kan kroppstyper.
    Hon är en lite senigare tjej, det syns tydligt på bilden och oftast *saknar* man baksidan, vi pratar proportioner här, inget annat, precis som i Beas fall-jag anser att hon behöver det o det o det för att bli lite mer _proportionerlig_, dvs bygga ut rygg & axelpartiet.
    Ang. marklyft -jag bara _föreslår_ och tar inte ansvar på HUR folk utför övningen, det är upp till var och en att ta reda på tekniken, marklyft är en av dem svåraste övningarna, absolut.
  13. Veteranen
    #7

    Håller inte med...

    ...om att det isåfall är baksidan på benen som saknas om vi pratar proportioner, däremot ofta baksida axlar och triceps som göra att man kan se lite \"platt\" ut om man är \"senig\" i kroppstypen.

    Ja, marklyft är faktiskt en övning som jag tycker man kan hoppa över helt och hållet, om man inte är styrkelyftare.
  14. 7
    Håller inte med... ...om att det isåfall är baksidan på benen som saknas om vi pratar proportioner, däremot ofta baksida axlar och triceps som göra att man kan se lite \"platt\" ut om man är \"senig\" i kroppstypen.

    Ja, marklyft är faktiskt en övning som jag tycker man kan hoppa över helt och hållet, om man inte är styrkelyftare.
  15. o
    #8

    nja

    det tycker inte jag.
    Kör man dessutom combat och kampsport så är det mkt framsida lår, precis som moderndansare-man halvknäböjer jämt och knäböj är det framsidan av låret framförallt.
  16. 8
    nja det tycker inte jag.
    Kör man dessutom combat och kampsport så är det mkt framsida lår, precis som moderndansare-man halvknäböjer jämt och knäböj är det framsidan av låret framförallt.
  17. Veteranen
    #9

    Vi får väl...

    ....helt enkelt enas om att vi är oeniga.
  18. 9
    Vi får väl... ....helt enkelt enas om att vi är oeniga.
  19. martino
    #10

    Men frmasidan av låret

    måste ju kompenseras upp avd en bra baksida...annars blir det ju inte jämt.
  20. 10
    Men frmasidan av låret måste ju kompenseras upp avd en bra baksida...annars blir det ju inte jämt.
  21. martino
    #11

    ursäkta stavningen ;)

    :)
  22. 11
    ursäkta stavningen ;) :)
  23. Veteranen
    #12

    Jo, men hela benet..

    ..jobbar ju när man är aktiv!

    Mrs Hyde kör väl inte enbart isolationsövningar för framsida ben?

    Inte behövde stenåldersmänniskorna köra extra hamstrings för att fungera i vardagen?

    Och nu var det dessutom proportioner vi pratade om, och bredare ben är väl inte direkt det tjejer oftast strävar efter?
  24. 12
    Jo, men hela benet.. ..jobbar ju när man är aktiv!

    Mrs Hyde kör väl inte enbart isolationsövningar för framsida ben?

    Inte behövde stenåldersmänniskorna köra extra hamstrings för att fungera i vardagen?

    Och nu var det dessutom proportioner vi pratade om, och bredare ben är väl inte direkt det tjejer oftast strävar efter?
  25. o
    #13

    brett o brett

    brett på bredden eller brett på framåt-bakåt, när jag menar proportion på hamstring-quadriceps då menar jag en liten bula där bak, då är det proportion för mig, inte bara rak baksida, som en biceps om du förstår hur jag menar.
  26. 13
    brett o brett brett på bredden eller brett på framåt-bakåt, när jag menar proportion på hamstring-quadriceps då menar jag en liten bula där bak, då är det proportion för mig, inte bara rak baksida, som en biceps om du förstår hur jag menar.
  27. martino
    #14

    Nej

    Vad strävar de flesta tjejer efter om man tittar i gymmen? Inte muskelutveckling iaf.

    Men nu pratade vi ju om en tjej som vill ha muskelmassa.

    Och som o skrev...det blir ju inte brett på bredden utan djupet...vilket är snyggare.
  28. 14
    Nej Vad strävar de flesta tjejer efter om man tittar i gymmen? Inte muskelutveckling iaf.

    Men nu pratade vi ju om en tjej som vill ha muskelmassa.

    Och som o skrev...det blir ju inte brett på bredden utan djupet...vilket är snyggare.
  29. martino
    #15

    Tillägg

    Vilket är snyggare (enligt mig då ;))
  30. 15
    Tillägg Vilket är snyggare (enligt mig då ;))
  31. Veteranen
    #16

    Men vad ni tjatar...

    ...jag vidhåller det jag sagt, så får ni tycka precis det ni vill, ok?

    Och till slut så tränar ju Fru Hyde precis som _hon_ vill.
  32. 16
    Men vad ni tjatar... ...jag vidhåller det jag sagt, så får ni tycka precis det ni vill, ok?

    Och till slut så tränar ju Fru Hyde precis som _hon_ vill.
  33. martino
    #17

    Ja men du tjatar ju precis lika mkt

    Å förresten så frågade Mrs Hyde om råd...och då kan man väl få ge det?
  34. 17
    Ja men du tjatar ju precis lika mkt Å förresten så frågade Mrs Hyde om råd...och då kan man väl få ge det?
  35. Veteranen
    #18

    Jo, men..

    ...råden måste väl få ifrågasättas också isåfall?

    O\'s ord kan ju inte alltid få vara kungsord härinne...
  36. 18
    Jo, men.. ...råden måste väl få ifrågasättas också isåfall?

    O\'s ord kan ju inte alltid få vara kungsord härinne...
  37. martino
    #19

    Så jag ska

    tycka annorlunda bara för att o skrev att hon tyckte likadant innan mig? Nu råkade jag tycka som henne.

    Och precis som du så vidhåller jag det jag sagt. Och alla får tycka precis det dom vill. Toppen!
  38. 19
    Så jag ska tycka annorlunda bara för att o skrev att hon tyckte likadant innan mig? Nu råkade jag tycka som henne.

    Och precis som du så vidhåller jag det jag sagt. Och alla får tycka precis det dom vill. Toppen!
  39. Veteranen
    #20

    Så du..

    ...är inte ordförande i o\'s fanclub då? *fniss*

    Då är vi, som sagt, överens om att vi inte behöver vara överens. Punkt.
  40. 20
    Så du.. ...är inte ordförande i o\'s fanclub då? *fniss*

    Då är vi, som sagt, överens om att vi inte behöver vara överens. Punkt.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lite nyfiken
    By Charlotte A in forum Hem & fritid
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 21:09
  2. Är lite nyfiken...
    By mammaS m F-06 & K-08 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 07:23
  3. Lite nyfiken...
    By Ann O Nym in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 16:05
  4. Lite nyfiken
    By Maddisen in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 20:17
  5. Lite nyfiken,
    By verron in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 20:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar