Baksida lår...
Träning
  1. 4 barnå 30
    #1

    Baksida lår...

    ..och rumpa kan man träna i smith maskinen. Stången skall inte vara i axelhöjd utan lite lägre ner, böj knäna, luta mot stången så du får en lätt lutning mot stången, ju längre från stången ju mer tar de på baksidan. Haka av stången och gå sakta ner i sittande läge lutande med nacken mot stången, sakta upp. Kanon övning!
  2. 1
    Baksida lår... ..och rumpa kan man träna i smith maskinen. Stången skall inte vara i axelhöjd utan lite lägre ner, böj knäna, luta mot stången så du får en lätt lutning mot stången, ju längre från stången ju mer tar de på baksidan. Haka av stången och gå sakta ner i sittande läge lutande med nacken mot stången, sakta upp. Kanon övning!
  3. andromeda
    #2

    för står inte riktigt

    hur du menar.
  4. 2
    för står inte riktigt hur du menar.
  5. andromeda
    #3

    som jag uppfattar det

    kör du lårets framsida (och rumpa)?
  6. 3
    som jag uppfattar det kör du lårets framsida (och rumpa)?
  7. o
    #4

    o m en sån beskrivning av övningen

    får man boka ett naprapatbesök på direkten :-)

  8. 4
    o m en sån beskrivning av övningen får man boka ett naprapatbesök på direkten :-)

  9. andromeda
    #5

    *s*

    ligger nått i det!
  10. 5
    *s* ligger nått i det!
  11. 4 barnå 30
    #6

    Jag försöker igen..

    Lägg stången mot nacke övre rygg partiet(med något mjukt på stången)
    Haka av sänk dig ner lite flytta fram fötterna så du blir att luta mot stången.
    Härifrån arbetar du dig sakta upp och ner.
    Ju längre fram mot spegeln(?)du har fötterna ju mer tar det på baksidan.
    Förbaskat svår övning att förklara, det är ju knäböj fast lutad mot skivstången...
  12. 6
    Jag försöker igen.. Lägg stången mot nacke övre rygg partiet(med något mjukt på stången)
    Haka av sänk dig ner lite flytta fram fötterna så du blir att luta mot stången.
    Härifrån arbetar du dig sakta upp och ner.
    Ju längre fram mot spegeln(?)du har fötterna ju mer tar det på baksidan.
    Förbaskat svår övning att förklara, det är ju knäböj fast lutad mot skivstången...
  13. 4 barnå 30
    #7

    Faktiskt inte..

    ..men det gäller ju att göra rätt, har själv haft den övningen med framgång, pröva innan du dömmer ut en övning va?
  14. 7
    Faktiskt inte.. ..men det gäller ju att göra rätt, har själv haft den övningen med framgång, pröva innan du dömmer ut en övning va?
  15. o
    #8

    det viktigaste i en knäböj är:

    -knäna får inte passera tårna när man är på väg ner
    -placera vikten på hälarna när man är på väg upp så du lyfter upp med benen och inte ryggen
    -titta högre upp mot taket då blir ryggen rak automatiskt
    -tänk dig en stol som står bakom dig som du försöker *nå* m rumpan
    -sträck aldrig ut knäna när du väl kommit upp

    En hel del mao.
  16. 8
    det viktigaste i en knäböj är: -knäna får inte passera tårna när man är på väg ner
    -placera vikten på hälarna när man är på väg upp så du lyfter upp med benen och inte ryggen
    -titta högre upp mot taket då blir ryggen rak automatiskt
    -tänk dig en stol som står bakom dig som du försöker *nå* m rumpan
    -sträck aldrig ut knäna när du väl kommit upp

    En hel del mao.
  17. 4 barnå 30
    #9

    Jassssåååå

    ...*?*
    Tänk att det visste inte jag.
  18. 9
    Jassssåååå ...*?*
    Tänk att det visste inte jag.
  19. andromeda
    #10

    men det du beskriver

    är övning som tar på låtetsframsida och häcken,
    självklarat arbetar låtetsbaksida med, det finns andra övningar som är bra mycket bättre och som tar just bara på låretsbaksia, som li.leglurl, sittande benpress,rakbens mark(med risk för att vara tjatig)..
  20. 10
    men det du beskriver är övning som tar på låtetsframsida och häcken,
    självklarat arbetar låtetsbaksida med, det finns andra övningar som är bra mycket bättre och som tar just bara på låretsbaksia, som li.leglurl, sittande benpress,rakbens mark(med risk för att vara tjatig)..
  21. andromeda
    #11

    och skjuta fram höften...

    *ler*
  22. 11
    och skjuta fram höften... *ler*
  23. o
    #12

    just ja, bra m teamwork *s* imt

  24. 12
    just ja, bra m teamwork *s* imt
  25. 4 barnå 30
    #13

    Jag ångrar mig...

    det var dumt av mig att lägga in inlägget, så stryk bara ovannämnda!...
    Skall nog lägga energin på något annat.
  26. 13
    Jag ångrar mig... det var dumt av mig att lägga in inlägget, så stryk bara ovannämnda!...
    Skall nog lägga energin på något annat.
  27. Veteranen
    #14

    Ja, du märker väl..

    ...att det till stor det är ett monopol härinne :-)
  28. 14
    Ja, du märker väl.. ...att det till stor det är ett monopol härinne :-)
  29. Veteranen
    #15

    Det kan man..

    ...få göra av raka marklyft också, det fick jag göra.
  30. 15
    Det kan man.. ...få göra av raka marklyft också, det fick jag göra.
  31. andromeda
    #16

    men då har du ju inte kör

    som sig bör?
  32. 16
    men då har du ju inte kör som sig bör?
  33. spinucklan
    #17

    Tråkigt att man ska behöva känna så

    Grejen med en sån här sida är väl att alla ska få komma till tals. Inte bara experter. Att man sedan kan få hjälp av dem som kan mycket, det tycker jag är jättebra. Men man kan ju uttrycka sig på ett annat sätt.
  34. 17
    Tråkigt att man ska behöva känna så Grejen med en sån här sida är väl att alla ska få komma till tals. Inte bara experter. Att man sedan kan få hjälp av dem som kan mycket, det tycker jag är jättebra. Men man kan ju uttrycka sig på ett annat sätt.
  35. Veteranen
    #18

    Precis...

    Sen är ju frågan: hur definierar man en expert?
  36. 18
    Precis... Sen är ju frågan: hur definierar man en expert?
  37. 4 barn å 30
    #19

    Saken är den..

    att min man och jag driver ett gym med 700 medl i staden där vi bor, 25000inv, och medlemmsantalet har ökat sedan Nautilus slog upp portarna i kommungymmet och satsar stenhårt på att konkurera ut oss \"om de så skall gå ner till 49:- i månaden\", du får spec inskrivnings rabatt hos Nautilus om du är medlem hos oss osv.
    Mannen har syrketränat sedan han var 15,är 37 år i år, tränat och tävlat i boxning han har drivit gymmet i 6 år.
    Han liksom alla andra våra instr har SAFE utbildningar i ryggen och är mycket omtyckta för sina kunskaper och sättet att dela med sig av dem. Jag personligen har ingen utbildning men har syrketränat mycket innan jag fick mitt 4e och tiden började tryta och gick över till Power Plate, samt att jag lärt mig oerhört mycket av min man och de andra medarbetarna.

    Min man har varit min instruktör, vi träffades fö så, och jag har då aldrig haft problem med asymetri eller behöva uppsöka naprapat.
    Men jag vet nu vad som fattas mig...en \"egen hemsida\" att egotrippa mig med!*ler*
  38. 19
    Saken är den.. att min man och jag driver ett gym med 700 medl i staden där vi bor, 25000inv, och medlemmsantalet har ökat sedan Nautilus slog upp portarna i kommungymmet och satsar stenhårt på att konkurera ut oss \"om de så skall gå ner till 49:- i månaden\", du får spec inskrivnings rabatt hos Nautilus om du är medlem hos oss osv.
    Mannen har syrketränat sedan han var 15,är 37 år i år, tränat och tävlat i boxning han har drivit gymmet i 6 år.
    Han liksom alla andra våra instr har SAFE utbildningar i ryggen och är mycket omtyckta för sina kunskaper och sättet att dela med sig av dem. Jag personligen har ingen utbildning men har syrketränat mycket innan jag fick mitt 4e och tiden började tryta och gick över till Power Plate, samt att jag lärt mig oerhört mycket av min man och de andra medarbetarna.

    Min man har varit min instruktör, vi träffades fö så, och jag har då aldrig haft problem med asymetri eller behöva uppsöka naprapat.
    Men jag vet nu vad som fattas mig...en \"egen hemsida\" att egotrippa mig med!*ler*
  39. Veteranen
    #20

    Det var just det..

    ...jag har kört helt korrekt tekniskt, och var stark i ländryggen \"utifrån\". Det här kan nämligen hända vemsomhelst, närsomhelst, det tar några timmar för disken att svullna upp!!! Prata med vilken naprapat som helst!

    Därför vill jag verkligen tok-varna för den övningen, även med lätt vikt, ingen av oss \"glada amatörer\" härinne behöver köra den, låt styrkelyftarna göra den.

    Vi tjejer är oftast extra utsatta, eftersom vi föder barn, vilket innebär att bäckenbottenuskulaturen försvagas, de djupa bukmusklerna töjs ut, vi svankar oftast vilket innebär att buktrycket = stödet för ländryggen blir sämre = all belastning hamnar på diskarna.

    Har du kunskaper i ergonomi, så kan du ju räkna ut hur mycket tyngre det blir för ryggen vid ett lyft med rak rygg jämfört med ett lyft med böjda knän och vikten nära kroppen.

    Det finns andra rygg- och hamstringsövningar man kan göra, den här är inte nödvändig! Tänk på att vi tränar för att bli äldre.

    De månader av smärta, sjukhusbesök (med tillhörande plågsamma undersökningar) och efterföljande sjukgymnastik och rehabträning önskar jag inte någon! Och då räknades jag ändå som vältränad. Det är absolut inte värt det....
  40. 20
    Det var just det.. ...jag har kört helt korrekt tekniskt, och var stark i ländryggen \"utifrån\". Det här kan nämligen hända vemsomhelst, närsomhelst, det tar några timmar för disken att svullna upp!!! Prata med vilken naprapat som helst!

    Därför vill jag verkligen tok-varna för den övningen, även med lätt vikt, ingen av oss \"glada amatörer\" härinne behöver köra den, låt styrkelyftarna göra den.

    Vi tjejer är oftast extra utsatta, eftersom vi föder barn, vilket innebär att bäckenbottenuskulaturen försvagas, de djupa bukmusklerna töjs ut, vi svankar oftast vilket innebär att buktrycket = stödet för ländryggen blir sämre = all belastning hamnar på diskarna.

    Har du kunskaper i ergonomi, så kan du ju räkna ut hur mycket tyngre det blir för ryggen vid ett lyft med rak rygg jämfört med ett lyft med böjda knän och vikten nära kroppen.

    Det finns andra rygg- och hamstringsövningar man kan göra, den här är inte nödvändig! Tänk på att vi tränar för att bli äldre.

    De månader av smärta, sjukhusbesök (med tillhörande plågsamma undersökningar) och efterföljande sjukgymnastik och rehabträning önskar jag inte någon! Och då räknades jag ändå som vältränad. Det är absolut inte värt det....
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ont i lårets baksida när jag går
    By Johannah in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-05, 20:32
  2. Myntets baksida
    By sterna in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 20:33
  3. En baksida på allting...
    By Buxbaumia in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 16:25
  4. Baksida
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 03:55
  5. baksida/insida lår
    By Suss-desperat in forum Träning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 21:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar