Lekar på kalas
_98 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Oct 1998
    #1

    Lekar på kalas

    Ni som haft åttaårskalas redan, har ni haft lekar eller tävlingar eller nått annat organiserat? Jag som alltid brukar tycka att det är jättekul med barnkalas, känner nu mest att det är jobbigt att komma på nått. Vi har ju kalas först nästa söndag, så jag har ju lite tid att komma på nått förstås.
    Dom blir max 15 stycken, 3 tjejer och 14 pojkar.Alla känner varann bra.
  2. 1
    Lekar på kalas Ni som haft åttaårskalas redan, har ni haft lekar eller tävlingar eller nått annat organiserat? Jag som alltid brukar tycka att det är jättekul med barnkalas, känner nu mest att det är jobbigt att komma på nått. Vi har ju kalas först nästa söndag, så jag har ju lite tid att komma på nått förstås.
    Dom blir max 15 stycken, 3 tjejer och 14 pojkar.Alla känner varann bra.
  3. Karin m Samuel
    #2

    Svar

    Vi hade bowlingkalas denna gång så vi behövde ej ordna lekar. Förra året hade vi lite olika och tog med grejor (hyrde stor lokal eftersom vi brukar bjuda alla barnen i klassen) så barnen fick själva välja vad de ville leka. Ibland räcker det med att sätta på lite musik och kasta ut lite uppblpåsta ballonger så kan de dansa eller leka med ballongerna. Några gånger har vi har lite läskiga saker som de får känna på med förbundna ögon. T ex vattninga makaroner med ett avhugget finger i som de ska rota runt efter. Slime med ett kladdöga i och liknande. Det brukar vara kul. Sedan har vi gjort lite annat än fiskdamm för godispåsarna och den leken brukar ta lite tid, vi har haft skattjakter, uppdragsjakter, frågesporter mm.
  4. 2
    Svar Vi hade bowlingkalas denna gång så vi behövde ej ordna lekar. Förra året hade vi lite olika och tog med grejor (hyrde stor lokal eftersom vi brukar bjuda alla barnen i klassen) så barnen fick själva välja vad de ville leka. Ibland räcker det med att sätta på lite musik och kasta ut lite uppblpåsta ballonger så kan de dansa eller leka med ballongerna. Några gånger har vi har lite läskiga saker som de får känna på med förbundna ögon. T ex vattninga makaroner med ett avhugget finger i som de ska rota runt efter. Slime med ett kladdöga i och liknande. Det brukar vara kul. Sedan har vi gjort lite annat än fiskdamm för godispåsarna och den leken brukar ta lite tid, vi har haft skattjakter, uppdragsjakter, frågesporter mm.
  5. jenna
    #3

    näe

    vi hann faktistk inte. De käkade pizza, och till eftertärr glassbomb, maränger och fingrar. Sen körde de snurra flaskan när de öppnade paket, sen såg de på film, vi hade ju kalas på kvällen. Men spotta råtta är ju en hit, fast då måste man ju vara ute. det är svårt nu på vintern när man är inne.
  6. 3
    näe vi hann faktistk inte. De käkade pizza, och till eftertärr glassbomb, maränger och fingrar. Sen körde de snurra flaskan när de öppnade paket, sen såg de på film, vi hade ju kalas på kvällen. Men spotta råtta är ju en hit, fast då måste man ju vara ute. det är svårt nu på vintern när man är inne.
  7. Medlem sedan
    Oct 1998
    #4

    Vad är spotta råtta?

    Låter spännande ju!
    Och hur snurrar man flaskan när man öppnar paket?
  8. 4
    Vad är spotta råtta? Låter spännande ju!
    Och hur snurrar man flaskan när man öppnar paket?
  9. Medlem sedan
    Oct 1998
    #5

    ballonger

    ballonger går det att göra mycket kul med. Vi ska ju vara hemma så vi har inte hur mycket plats som helst, men vardagsrummet är ändå hyfsat stort. Dom är bara 14 i klassen, så det här är också hela klassen som kommer.
  10. 5
    ballonger ballonger går det att göra mycket kul med. Vi ska ju vara hemma så vi har inte hur mycket plats som helst, men vardagsrummet är ändå hyfsat stort. Dom är bara 14 i klassen, så det här är också hela klassen som kommer.
  11. Karin
    #6

    Jag tror

    att det är så att man snurrar och den som flaskan pekar på får lämna sitt paket.
  12. 6
    Jag tror att det är så att man snurrar och den som flaskan pekar på får lämna sitt paket.
  13. Karin
    #7

    Vi har haft

    lite större kalas de flesta gångerna. Klassen är 22 barn och sedan finns ju även några kompisar som inte går i klassen och som varit med.
  14. 7
    Vi har haft lite större kalas de flesta gångerna. Klassen är 22 barn och sedan finns ju även några kompisar som inte går i klassen och som varit med.
  15. jenna
    #8

    spotta råtta

    är precis vad det låter som, man tar en godisråtta och ser vem som kan spotta längst:-)
    Sen kan man ju äta godissnören, och se vem som äter upp sitt fortast, men man får inte använda händerna, det är svårare än det låter!
    Snurra flaska går till så att man sitter i en ring och har en tom flaska. Någon startar och snurrar flaskan och den som flaskan pekar på får hämta sitt paket och födelsedagsbarnet öppnar. Sen snurrar den som hämtat paketet osv.
  16. 8
    spotta råtta är precis vad det låter som, man tar en godisråtta och ser vem som kan spotta längst:-)
    Sen kan man ju äta godissnören, och se vem som äter upp sitt fortast, men man får inte använda händerna, det är svårare än det låter!
    Snurra flaska går till så att man sitter i en ring och har en tom flaska. Någon startar och snurrar flaskan och den som flaskan pekar på får hämta sitt paket och födelsedagsbarnet öppnar. Sen snurrar den som hämtat paketet osv.
  17. Medlem sedan
    Oct 1998
    #9

    kul!

    kalle tycker Spotta råtta är en perfekt lek. Vi får väl dra på oss skorna och gå ut och leka den på kalaset :-)
  18. 9
    kul! kalle tycker Spotta råtta är en perfekt lek. Vi får väl dra på oss skorna och gå ut och leka den på kalaset :-)
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #10

    vi hade lekar

    Jag svarar litet sent, men ni har inte haft kalaset än, va?

    På Hugos kalas var det 6 barn. Vi tänkte ha litet lekar, men att de också kunde leka fritt en del. Men det fungerade inte att leka fritt... de blev rastlösa, skrek och spelade jättehögt på pianot. Så vi fick litet desperat hitta på lek efter lek.

    Det vi gjorde mest var att spela BodyBalance; det är ett spel (ganska fysiskt...), men det är för max. 6st i taget.

    Någon som var uppskattat var att vi hade dukat bordet med en vit engångsduk, och så fick de själva måla den med kritor, innan de fikade. (Jag hade tänkt glitterfärg etc också, men fick inte tag i något.) Fast det kanske inte direkt var en lek...

    Så lekte de kurra-gömma, och att de dansade medan jag spelade och när jag slutade skulle de stå stilla, och hjälps åt att hålla ballongen i luften. Sedan minns jag inte riktigt, det var säkert ytteligare någon lek. Men som du ser var det inte så avancerade grejer, men jag tror ändå det var uppskattat.
  20. 10
    vi hade lekar Jag svarar litet sent, men ni har inte haft kalaset än, va?

    På Hugos kalas var det 6 barn. Vi tänkte ha litet lekar, men att de också kunde leka fritt en del. Men det fungerade inte att leka fritt... de blev rastlösa, skrek och spelade jättehögt på pianot. Så vi fick litet desperat hitta på lek efter lek.

    Det vi gjorde mest var att spela BodyBalance; det är ett spel (ganska fysiskt...), men det är för max. 6st i taget.

    Någon som var uppskattat var att vi hade dukat bordet med en vit engångsduk, och så fick de själva måla den med kritor, innan de fikade. (Jag hade tänkt glitterfärg etc också, men fick inte tag i något.) Fast det kanske inte direkt var en lek...

    Så lekte de kurra-gömma, och att de dansade medan jag spelade och när jag slutade skulle de stå stilla, och hjälps åt att hålla ballongen i luften. Sedan minns jag inte riktigt, det var säkert ytteligare någon lek. Men som du ser var det inte så avancerade grejer, men jag tror ändå det var uppskattat.

Liknande trådar

  1. Lekar på 6-års kalas??
    By singoalla in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 20:06
  2. Lekar på kalas??
    By inarud in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 21:51
  3. Lekar på kalas
    By Petra med Julia in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 10:02
  4. kalas-lekar?
    By lisole in forum Mammasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 10:25
  5. Lekar på 30 års kalas?
    By *Lillan* in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 15:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar