second hand
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    second hand

    Hej! jag är helt ny här på sidan och fudnerar på att starta en second hand butik. Är det ngn här som har erfarenhet av detta? Jag undrar lite hur ni har tänkt med den % som inlämnaren får jag har hört allt från 40-75.... funderar lite... tacksam för all feed back ang second hand överhuvud taget!
  2. 1
    second hand Hej! jag är helt ny här på sidan och fudnerar på att starta en second hand butik. Är det ngn här som har erfarenhet av detta? Jag undrar lite hur ni har tänkt med den % som inlämnaren får jag har hört allt från 40-75.... funderar lite... tacksam för all feed back ang second hand överhuvud taget!
  3. Camelia
    #2

    Där jag handlar/lämnar in

    Gör man så här: 100 kronor till den som lämnar in plagget, 100 kronor till affärsinnehavaren och så tillkommer momsen på det.

    Det där gäller kommissionsvaror, alltså såna där säljaren får betalt om och när kläderna säljs. Ofta får man hämta dom efter två månader om de är osålda.

    Om man däremot säljer kläderna till butiken och får pengarna i näven direkt brukar man få mindre, eftersom säljaren får ta hela risken där, om de inte säljs.

    Jag tror att det har blivit svårare att driva second hand-butiker i och med att det säljs så mycket begagnade kläder på Tradera och Blocket tex. Tyvärr - jag älskar bra SH-butiker!

    Lycka till!
  4. 2
    Där jag handlar/lämnar in Gör man så här: 100 kronor till den som lämnar in plagget, 100 kronor till affärsinnehavaren och så tillkommer momsen på det.

    Det där gäller kommissionsvaror, alltså såna där säljaren får betalt om och när kläderna säljs. Ofta får man hämta dom efter två månader om de är osålda.

    Om man däremot säljer kläderna till butiken och får pengarna i näven direkt brukar man få mindre, eftersom säljaren får ta hela risken där, om de inte säljs.

    Jag tror att det har blivit svårare att driva second hand-butiker i och med att det säljs så mycket begagnade kläder på Tradera och Blocket tex. Tyvärr - jag älskar bra SH-butiker!

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Aff och IRL går hand i hand (feber)
    By Nike1234 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 16:47
  2. Glädje och sorg hand i hand
    By gabbiz in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 17:14
  3. Skratt och gråt går hand i hand.
    By Sopheía in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 11:11
  4. Dags för promenad i kylan hand i hand
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 13:40
  5. Ta väl hand om er!
    By Cia76 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 08:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar