några ord...
Sond- & knappmatning
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    några ord...

    Vet att jag inte riktigt hör hit...men jag kände att om nån kan känna igen sig så är det nog nån i detta snack!! Jag har en liten tjej på snart ett år som föddes med diafragmabråck! Det har gått fint tycker jag nu så här i efterhand även om det varit jobbigt. Första veckorna i ovisshet om hon skulle överleva var tuffast...men sen när det började visa sig gå vägen...så har det mest varit maten som strulat...det började med att hon kräktes upp varje ml...hon sondmatades samt att vi försökte få i henne så mycket som möjligt men det kom upp...försökte amma henne....det gick ett tag mkt små mängder....sen ville hon bara ha mat när hon sov...nån som varit med om det?? Mycket små mängder...men hon åt i af i sömnen...flaska! Hon har fått tillägg i form av duocal och ätit mycket lite. Gått upp i vikt men väldigt lite...till saken hör den att hon vart mycket sjuk ett tag nu en längre tid och gick ner mycket i vikt...vi blev skickade till barnmottagningar osv...men så friskna hon till och fick upp ögonen för mat....tänk er...från att ha tvingat i henne ALLT så vill hon ha ALLT!!! det är underbart...ville säga att jag beundrar er...jag vet att man klara allt...man måste! I bland känns det hopplöst... sen kommer ljuspunkterna och man orkar....jag önsker er alla lycka till och hoppas att den dag kommer när era små så gärna vill äta!!
  2. 1
    några ord... Vet att jag inte riktigt hör hit...men jag kände att om nån kan känna igen sig så är det nog nån i detta snack!! Jag har en liten tjej på snart ett år som föddes med diafragmabråck! Det har gått fint tycker jag nu så här i efterhand även om det varit jobbigt. Första veckorna i ovisshet om hon skulle överleva var tuffast...men sen när det började visa sig gå vägen...så har det mest varit maten som strulat...det började med att hon kräktes upp varje ml...hon sondmatades samt att vi försökte få i henne så mycket som möjligt men det kom upp...försökte amma henne....det gick ett tag mkt små mängder....sen ville hon bara ha mat när hon sov...nån som varit med om det?? Mycket små mängder...men hon åt i af i sömnen...flaska! Hon har fått tillägg i form av duocal och ätit mycket lite. Gått upp i vikt men väldigt lite...till saken hör den att hon vart mycket sjuk ett tag nu en längre tid och gick ner mycket i vikt...vi blev skickade till barnmottagningar osv...men så friskna hon till och fick upp ögonen för mat....tänk er...från att ha tvingat i henne ALLT så vill hon ha ALLT!!! det är underbart...ville säga att jag beundrar er...jag vet att man klara allt...man måste! I bland känns det hopplöst... sen kommer ljuspunkterna och man orkar....jag önsker er alla lycka till och hoppas att den dag kommer när era små så gärna vill äta!!
  3. Linda
    #2

    Hej

    min pojk föddes också med diafragmabråck och har peg idag. Vart föddes din flicka hur mår hon annars idag? Jag blev så nyfiken när jag läste ditt inlägg!
  4. 2
    Hej min pojk föddes också med diafragmabråck och har peg idag. Vart föddes din flicka hur mår hon annars idag? Jag blev så nyfiken när jag läste ditt inlägg!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    En till här

    Jag har också en son på snart 4 år som föddes med diafragmabråck, och det är alltid så intressant att läsa om andras erfarenheter!
  6. 3
    En till här Jag har också en son på snart 4 år som föddes med diafragmabråck, och det är alltid så intressant att läsa om andras erfarenheter!
  7. Medlem sedan
    Mar 2006
    #4

    åhhh...

    halloj på er....väldigt spännande att hitta andra som har barn med samma diagnos. Min flicka är i dag snart ett....och mår fint...hon är liten men pigg och glad! Det är så häftigt...man tänker på hur dålig hon var när hon föddes!! Hur mår era pojkar? Vad jag läst hos Thea så var din pojke lite mer illa däran än min flicka! Måste vara tufft!! Hur mår din pojke Linda? Jag måste säga att jag fortfarande har svårt att komma över allt i början...tänker ofta på hur det var! Snart är det 1 års dagen och man blir lite sentimental. Saga föddes i Eskilstuna och åkte till Astrid Lindgrens direkt efter födseln!! Vill jätte gärna höra mer om era barn!! Och era tankar och känslor som ni haft...(= tack för era svar...(=
  8. 4
    åhhh... halloj på er....väldigt spännande att hitta andra som har barn med samma diagnos. Min flicka är i dag snart ett....och mår fint...hon är liten men pigg och glad! Det är så häftigt...man tänker på hur dålig hon var när hon föddes!! Hur mår era pojkar? Vad jag läst hos Thea så var din pojke lite mer illa däran än min flicka! Måste vara tufft!! Hur mår din pojke Linda? Jag måste säga att jag fortfarande har svårt att komma över allt i början...tänker ofta på hur det var! Snart är det 1 års dagen och man blir lite sentimental. Saga föddes i Eskilstuna och åkte till Astrid Lindgrens direkt efter födseln!! Vill jätte gärna höra mer om era barn!! Och era tankar och känslor som ni haft...(= tack för era svar...(=
  9. Linda
    #5

    Hej

    Du kan väl maila mig på [email protected] så kan vi utbyta lite erfarenheter?
    Kram
  10. 5
    Hej Du kan väl maila mig på [email protected] så kan vi utbyta lite erfarenheter?
    Kram

Liknande trådar

  1. Några nya och några gamla auktioner
    By quadrifol in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 11:26
  2. några rätt några fel
    By Starchildgirl in forum _0706 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 12:58
  3. Några plus i dag?
    By MrsHyde in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 21:22
  4. Några ord
    By Cec ilia in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 21:10
  5. Är det några
    By frippen in forum Barn som yrke
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 19:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar