Rörligt bäcken *HJÄLP*
Träning
  1. Ninni med Albin
    #1

    Rörligt bäcken *HJÄLP*

    Skrev inne på alt medicin( var eg fel forum, skulle till diagnossidan) o då fick jag tips om att det skulle finnas en duktig tjej här inne på just övn för detta!!
    Var hos naprapat o han sa att jag har roterande rörl bäcken på hö sida o musklerna vrider sig.
    Har haft problem med ryggen sedan en olyckshändlese för snart 2 år sedan o går på sjukgymnastik 4ggr/v.

    Tacksam för svar!!
    /N
  2. 1
    Rörligt bäcken *HJÄLP* Skrev inne på alt medicin( var eg fel forum, skulle till diagnossidan) o då fick jag tips om att det skulle finnas en duktig tjej här inne på just övn för detta!!
    Var hos naprapat o han sa att jag har roterande rörl bäcken på hö sida o musklerna vrider sig.
    Har haft problem med ryggen sedan en olyckshändlese för snart 2 år sedan o går på sjukgymnastik 4ggr/v.

    Tacksam för svar!!
    /N
  3. o
    #2

    När fick du ditt barn?

    vilken olyckshändelse? om det är ok för dig och berätta förstås, så kan jag hjäpa dig, skriv gärna vilka övn.du fått av sjukgymnasten.
  4. 2
    När fick du ditt barn? vilken olyckshändelse? om det är ok för dig och berätta förstås, så kan jag hjäpa dig, skriv gärna vilka övn.du fått av sjukgymnasten.
  5. Veteranen
    #3

    Läste..

    ...på Alternativ medicin, du MÅSTE gå till en duktig sjukgymnast med OMT-2 eller OMT-3 examen, det här är inget man kan ge råd om via nätet.
  6. 3
    Läste.. ...på Alternativ medicin, du MÅSTE gå till en duktig sjukgymnast med OMT-2 eller OMT-3 examen, det här är inget man kan ge råd om via nätet.
  7. andromeda
    #4

    ett tips,

    http://bodylicious.se/
  8. 4
    ett tips, http://bodylicious.se/
  9. martino
    #5

    hehe...o:s sida

    :)
  10. 5
    hehe...o:s sida :)
  11. Veteranen
    #6

    Ja, verkligen nåt att..

    ..rekommendera en person som Ninni, som varit sängliggande 7 månader pga en ryggskada.....
  12. 6
    Ja, verkligen nåt att.. ..rekommendera en person som Ninni, som varit sängliggande 7 månader pga en ryggskada.....
  13. martino
    #7

    Vart det ett svar till mig?

    :)

    Jag inflikade bara och berättade att det var os sida som andromeda länkade till.
  14. 7
    Vart det ett svar till mig? :)

    Jag inflikade bara och berättade att det var os sida som andromeda länkade till.
  15. Ninni med Albin
    #8

    A blev 4 år idag*IMT

    aaa
  16. 8
    A blev 4 år idag*IMT aaa
  17. Ninni med Albin
    #9

    Glömde ju

    HAr haft ryggproblem sedan jag lyfte ur barnvagnen ur bilen o den hakade sig när jag skulle resa upp den. Smällde till i ryggen o fick efter det otrolig smärta. Tillslut så kunde jag inte vara uppe, blev värre o värre. Hände mitt på sommaren ¨så jag fick ingen hjälp.
    Var sängliggande i nästan 7 mån. fick sedan en blödn i ryggen. När jag fick hjälp tillslut så visade vanl RTG samt MTR inget, men naprapaten sa att det var div felvridningar i ryggen o ngn kota som hamnat snett. Det är nu snart 2 år sedan olyckshändelsen o jag går på sjukgymnastik samt hos naprapat ff o har ff besvär. Nu igår när jag var hos naprapaten sa han att mitt bäcken är överrörligt på hö sida o orsakar felvridning o gör så att musklerna i sätet drar sig fel o drar i hop sig. Däremot visste han inte vad man kan göra för att försöka minska detta, el vad man inte ska göra?? Finns det ngn som vet lite mer om detta??
  18. 9
    Glömde ju HAr haft ryggproblem sedan jag lyfte ur barnvagnen ur bilen o den hakade sig när jag skulle resa upp den. Smällde till i ryggen o fick efter det otrolig smärta. Tillslut så kunde jag inte vara uppe, blev värre o värre. Hände mitt på sommaren ¨så jag fick ingen hjälp.
    Var sängliggande i nästan 7 mån. fick sedan en blödn i ryggen. När jag fick hjälp tillslut så visade vanl RTG samt MTR inget, men naprapaten sa att det var div felvridningar i ryggen o ngn kota som hamnat snett. Det är nu snart 2 år sedan olyckshändelsen o jag går på sjukgymnastik samt hos naprapat ff o har ff besvär. Nu igår när jag var hos naprapaten sa han att mitt bäcken är överrörligt på hö sida o orsakar felvridning o gör så att musklerna i sätet drar sig fel o drar i hop sig. Däremot visste han inte vad man kan göra för att försöka minska detta, el vad man inte ska göra?? Finns det ngn som vet lite mer om detta??
  19. Ninni med Albin
    #10

    Vad är OMT 2el3??

    Har 1 vanl sjukgymnast o tränar på gym rent allmänt för rygg o bål o mage. samt resten av kroppen. går även o tränar i bassäng 2-3ggr/v. Sjukgymn. anser att det räcker.
    Därför frågade jag här om råd.
  20. 10
    Vad är OMT 2el3?? Har 1 vanl sjukgymnast o tränar på gym rent allmänt för rygg o bål o mage. samt resten av kroppen. går även o tränar i bassäng 2-3ggr/v. Sjukgymn. anser att det räcker.
    Därför frågade jag här om råd.
  21. andromeda
    #11

    så du menar att

    hon inte är kompetent nog?
  22. 11
    så du menar att hon inte är kompetent nog?
  23. Medlem sedan
    Oct 2000
    #12

    huggormsvarning snart...

    börjar snart kännas löjligt att du bara _måste_ hugga på allt o skriver och till och med om nån bara nämner henne...

    Varför detta personliga agg?
  24. 12
    huggormsvarning snart... börjar snart kännas löjligt att du bara _måste_ hugga på allt o skriver och till och med om nån bara nämner henne...

    Varför detta personliga agg?
  25. Veteranen
    #13

    OMT står för..

    ...Ortopedisk Manuell Terapi i olika nivåer, det är inte alla sjukgymnaster som har den vidareutbildningen. Vet du vilken nivå på utbildning din sjukgymnast har?

    Om du har en överrörlighet och sån problematik som du beskriver och din träning inte verkar hjälpa så tycker jag absolut att du ska försöka hitta en sjukgymnast med OMT-3 utbildning som kan hjälpa dig.

    Att de röntgenundersökningar du gjort inte visar något behöver inte betyda att det inte finns skador som påverkar ryggen.
  26. 13
    OMT står för.. ...Ortopedisk Manuell Terapi i olika nivåer, det är inte alla sjukgymnaster som har den vidareutbildningen. Vet du vilken nivå på utbildning din sjukgymnast har?

    Om du har en överrörlighet och sån problematik som du beskriver och din träning inte verkar hjälpa så tycker jag absolut att du ska försöka hitta en sjukgymnast med OMT-3 utbildning som kan hjälpa dig.

    Att de röntgenundersökningar du gjort inte visar något behöver inte betyda att det inte finns skador som påverkar ryggen.
  27. Veteranen
    #14

    Nä, stopp nu!

    Jag hänvisar till mitt inlägg längre ner om högstadiestämning, men just i den här frågan så kan jag hänvisa till t.ex. den här länken: http://www.algonet.se/~fysiozet/utb_aktuellt.htm

    Det är lite skillnad på en PT-utbildning och en sjukgymnastutbildning, även om o säkert har kompetens att coacha nyförlösta \"friska\" mammor, så var det ju inte det som Ninnis problem handlade om.
  28. 14
    Nä, stopp nu! Jag hänvisar till mitt inlägg längre ner om högstadiestämning, men just i den här frågan så kan jag hänvisa till t.ex. den här länken: http://www.algonet.se/~fysiozet/utb_aktuellt.htm

    Det är lite skillnad på en PT-utbildning och en sjukgymnastutbildning, även om o säkert har kompetens att coacha nyförlösta \"friska\" mammor, så var det ju inte det som Ninnis problem handlade om.
  29. o
    #15

    isf vet du väldigt lite om mig

    o det är synd eftersom du gör dina slutsatser på ett öppet forum.
    Tror du att jag redogör varenda sak jag gör? varenda utbildnig jag går? varenda skjukgymnast/Bm jag har kontakt med?
    Exakt...
  30. 15
    isf vet du väldigt lite om mig o det är synd eftersom du gör dina slutsatser på ett öppet forum.
    Tror du att jag redogör varenda sak jag gör? varenda utbildnig jag går? varenda skjukgymnast/Bm jag har kontakt med?
    Exakt...
  31. Veteranen
    #16

    Visserligen, men du är..

    ...väl ändå inte utbildad sjukgymnast, som jag har fattat det? Deras grundutbildning är ju på 120 poäng!

    Men så du menar att om t.ex. jag hade gått till dig när jag skadade min rygg förra året, så hade du varit kapabel att bedöma mina skador, behandlat mig och satt ihop ett träningsprogram utefter det? Det får du verkligen ursäkta att jag tvivlar starkt på, o!

    Däremot tror jag säkert du är fullt kompetent att coacha nyblivna mammor (och andra motionärer), som jag skrev tidigare.

    Men visst, om du vill vara en stor fisk i en liten damm så varsågod, jag ska försöka undvika att kommentera dina inlägg i fortsättningen, det gjorde jag inte nu heller, utan det var i första hand ett svar till Ninni jag skrev, då jag blev alarmerad över att ha läst hennes inlägg på AM.
  32. 16
    Visserligen, men du är.. ...väl ändå inte utbildad sjukgymnast, som jag har fattat det? Deras grundutbildning är ju på 120 poäng!

    Men så du menar att om t.ex. jag hade gått till dig när jag skadade min rygg förra året, så hade du varit kapabel att bedöma mina skador, behandlat mig och satt ihop ett träningsprogram utefter det? Det får du verkligen ursäkta att jag tvivlar starkt på, o!

    Däremot tror jag säkert du är fullt kompetent att coacha nyblivna mammor (och andra motionärer), som jag skrev tidigare.

    Men visst, om du vill vara en stor fisk i en liten damm så varsågod, jag ska försöka undvika att kommentera dina inlägg i fortsättningen, det gjorde jag inte nu heller, utan det var i första hand ett svar till Ninni jag skrev, då jag blev alarmerad över att ha läst hennes inlägg på AM.
  33. o
    #17

    du..

    jag kunde inte hela storyn från början, den fanns inte med förutom att Ninni hade problem m bäckenet.AM läste jag inte ens på.

    Jag vill inte vara en stor fisk i en liten damm, nej, men jag vill bli respekterad för den jag är och det är inget man ska ens diskutera, jag vill slippa höra att jag dominerar det här forumet. Jag ser sällan dig ge kommentarer till dem som kommer hit och ber om råd, du som sitter med en massa kunskaper.Om jag kan hjälpa så hjälper jag mer än gärna, det handlar inte om att dominera som du beskriver det.


  34. 17
    du.. jag kunde inte hela storyn från början, den fanns inte med förutom att Ninni hade problem m bäckenet.AM läste jag inte ens på.

    Jag vill inte vara en stor fisk i en liten damm, nej, men jag vill bli respekterad för den jag är och det är inget man ska ens diskutera, jag vill slippa höra att jag dominerar det här forumet. Jag ser sällan dig ge kommentarer till dem som kommer hit och ber om råd, du som sitter med en massa kunskaper.Om jag kan hjälpa så hjälper jag mer än gärna, det handlar inte om att dominera som du beskriver det.


  35. Veteranen
    #18

    Om det är sant...

    ...som du skriver så varför hoppade du på och ifrågasatte så starkt t.ex. 4 barn å 30 när hon började skriva inlägg här?

    Om du enbart är här för att \"hjälpa och ge råd\" så varför inte låta andra göra det också då, och ta till dig själv av dessa? Man kan lätt känna sig lite avskräckt av den anstormning som lätt uppstår om man vågar sig på att ifrågasätta något du skriver, och det uppfattar iallafall jag som att du trivs rätt bra med den roll du har här.

    Jag har skrivit mycket här förut, men jag har andra saker i mitt liv som jag prioriterar också och är härinne sporadiskt nuförtiden, skulle väl helst vara på ett rehab-snack just nu om ett sådant fanns.
  36. 18
    Om det är sant... ...som du skriver så varför hoppade du på och ifrågasatte så starkt t.ex. 4 barn å 30 när hon började skriva inlägg här?

    Om du enbart är här för att \"hjälpa och ge råd\" så varför inte låta andra göra det också då, och ta till dig själv av dessa? Man kan lätt känna sig lite avskräckt av den anstormning som lätt uppstår om man vågar sig på att ifrågasätta något du skriver, och det uppfattar iallafall jag som att du trivs rätt bra med den roll du har här.

    Jag har skrivit mycket här förut, men jag har andra saker i mitt liv som jag prioriterar också och är härinne sporadiskt nuförtiden, skulle väl helst vara på ett rehab-snack just nu om ett sådant fanns.
  37. o
    #19

    jag ger upp!

    och avslutar diskussionen.
  38. 19
    jag ger upp! och avslutar diskussionen.
  39. andromeda
    #20

    förmodligen

    för uppenbar okunskap inom vissa område?
  40. 20
    förmodligen för uppenbar okunskap inom vissa område?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Över rörligt bäcken + foglossning?
    By Rosagul in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 14:23
  2. Vad är rörligt semestertillägg
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 19:33
  3. Rörligt barn - vad får ni för råd?
    By MariaX m 2 bf 26/10 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 06:25
  4. Rörligt bäcken, vad menas med det??
    By Ninni m A in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 11:48
  5. Rörligt bäcken vad menas med detta?
    By Ninni m A in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 12:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar