Hur många timmar sover era barn?
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Hur många timmar sover era barn?

    Ja, ungefär per dygn alltså. Har ni fått ngt rutin på dygnet med sovtiderna? Eller är allti villervalla ff? Svara gärna med antal timmar i rubriken och mer ingående i texten. :)
  2. 1
    Hur många timmar sover era barn? Ja, ungefär per dygn alltså. Har ni fått ngt rutin på dygnet med sovtiderna? Eller är allti villervalla ff? Svara gärna med antal timmar i rubriken och mer ingående i texten. :)
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    13-14 timmar

    Natt 21-07 (1-2 amningar)

    4 lurar á 45-60 min under dagen.

    *gäsp*
  4. 2
    13-14 timmar Natt 21-07 (1-2 amningar)

    4 lurar á 45-60 min under dagen.

    *gäsp*
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3

    ca 12 timmar nattetid...

    och sen är det lite olika på dagen, vissa dagar är Måns vaken mycket och andra dagar är riktiga sovdagar.
    i regel sover han 2-3 timmar på förmiddagen och på eftermiddagen varierar det. Oftast somnar Måns vid 20.30-21.30 på kvällen och äter 2-3 gånger under natten och vaknar vid 7-8 ungefär.
  6. 3
    ca 12 timmar nattetid... och sen är det lite olika på dagen, vissa dagar är Måns vaken mycket och andra dagar är riktiga sovdagar.
    i regel sover han 2-3 timmar på förmiddagen och på eftermiddagen varierar det. Oftast somnar Måns vid 20.30-21.30 på kvällen och äter 2-3 gånger under natten och vaknar vid 7-8 ungefär.
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4

    olika

    På dagarna sover Melwin i ca 20minutersintervaller. Kanske 4 gånger om dagen. Tiden emellan det ska han prata och titta på allt, sura lite och kräkas :) Han somnar vid 20-tiden efter ha ätit ca 250ml mjölkersättning. Sover då fram till antingen 03.30 eller 05.30. Får mat somnar om till ca 07.00-08.00. Blir ca 12- 13 timmar ca.
  8. 4
    olika På dagarna sover Melwin i ca 20minutersintervaller. Kanske 4 gånger om dagen. Tiden emellan det ska han prata och titta på allt, sura lite och kräkas :) Han somnar vid 20-tiden efter ha ätit ca 250ml mjölkersättning. Sover då fram till antingen 03.30 eller 05.30. Får mat somnar om till ca 07.00-08.00. Blir ca 12- 13 timmar ca.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Natt: ca 11 h + dag: ca 8 h

    Oj kan det vara så mycket!? Men han sover faktiskt Väldigt mycket! Mycket mer än Klara gjorde! Ska han göra det fortfarande? Han sover oftast långa pass oxå. På natten vaknar han oftast en elelr två gånger och äter. Sen på dagen så sover han ofta många tuimmar på fm, kanske fem timmar utan mat, för att sedan sova koratare stunder på em. Jag märker dck att han är väldigt vaken när han väl är vaken nu! Men egentligen finns det väl ingen direkt rutin på sovningen. Men han är tydlig. Vill sova själv, somnar väldigt sällan (typ två gånger i hela sitt liv) i famnen. Blir inte tröstade av att bli buren (vilken skillnad mot storasyster!)...
  10. 5
    Natt: ca 11 h + dag: ca 8 h Oj kan det vara så mycket!? Men han sover faktiskt Väldigt mycket! Mycket mer än Klara gjorde! Ska han göra det fortfarande? Han sover oftast långa pass oxå. På natten vaknar han oftast en elelr två gånger och äter. Sen på dagen så sover han ofta många tuimmar på fm, kanske fem timmar utan mat, för att sedan sova koratare stunder på em. Jag märker dck att han är väldigt vaken när han väl är vaken nu! Men egentligen finns det väl ingen direkt rutin på sovningen. Men han är tydlig. Vill sova själv, somnar väldigt sällan (typ två gånger i hela sitt liv) i famnen. Blir inte tröstade av att bli buren (vilken skillnad mot storasyster!)...
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6

    ca 15-18timmar

    Gustav sover 9-10 timmar oavbrutet på natten. Han sover en förmiddagslur på ca 3-4 timmar. På efter middagen blir det 2 st timmes lurar, likadant på kvällen
  12. 6
    ca 15-18timmar Gustav sover 9-10 timmar oavbrutet på natten. Han sover en förmiddagslur på ca 3-4 timmar. På efter middagen blir det 2 st timmes lurar, likadant på kvällen
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Natt 11-12 h, dag 6-7h

    På ett ungefär, ibland mer ibland mindre. Han somnar för natten vid 19.30, sover lite oroligt dock och vaknar till ett par gånger och ammar men från 21-22 sover han tungt till ca 7.30, vaknar allt mellan 2 och 5 gånger för amning.

    Dagtid sover han på ett ungefär mellan 6 och 7 timmar, oftast två längre sovpass och nåt kortare. Dagtid har vi ff inga rutiner att gå på, så där kan det vara väldigt olika med tiderna, men han sover mer på förmiddag/lunch än på eftermiddagen.
  14. 7
    Natt 11-12 h, dag 6-7h På ett ungefär, ibland mer ibland mindre. Han somnar för natten vid 19.30, sover lite oroligt dock och vaknar till ett par gånger och ammar men från 21-22 sover han tungt till ca 7.30, vaknar allt mellan 2 och 5 gånger för amning.

    Dagtid sover han på ett ungefär mellan 6 och 7 timmar, oftast två längre sovpass och nåt kortare. Dagtid har vi ff inga rutiner att gå på, så där kan det vara väldigt olika med tiderna, men han sover mer på förmiddag/lunch än på eftermiddagen.
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8

    11 h/natt + 3 h

    ibland mer och ibland mindre. Somnar halv nio till nio och sover till tre-halv fyra. Vaknar sedan igen vid halv sex och somnar om en timma, ibland två. sover ett längre pass på dag och några power naps
  16. 8
    11 h/natt + 3 h ibland mer och ibland mindre. Somnar halv nio till nio och sover till tre-halv fyra. Vaknar sedan igen vid halv sex och somnar om en timma, ibland två. sover ett längre pass på dag och några power naps
  17. Agnes m Siri 060118
    #9

    Natt 8-10 tim, dag 7-8 tim

    Hon somnar ca 22 på kvällarna, sover till ca 6 när hon äter, somnar om till ca 8, ibland ända till kl 10. På dagarna sover hon ganska mycket, särskilt när vi är ute och hon ligger i vagnen. Kan bli två pass på ca 3 tim/gång, sen kan hon slumra till någon timme på kvällen oxå.
  18. 9
    Natt 8-10 tim, dag 7-8 tim Hon somnar ca 22 på kvällarna, sover till ca 6 när hon äter, somnar om till ca 8, ibland ända till kl 10. På dagarna sover hon ganska mycket, särskilt när vi är ute och hon ligger i vagnen. Kan bli två pass på ca 3 tim/gång, sen kan hon slumra till någon timme på kvällen oxå.
  19. Marika m Moa 18/1
    #10

    10-11 h på natten, 2-4 h på dagen

    Sedan ca en vecka tillbaka så sover Moa hela natten utan att vakna. Hon brukar somna mellan 8 och 9 och sova till 6-7. Ibland vaknar hon vid 6, äter och somnar om till 8-halv 9. Jätteskönt att få sova men jag vaknar ändå och förundras över att hon inte vaknar. Hon har hållit dessa tider i princip sen hon föddes men tidigare har hon ätit ett par, tre gånger/ natt. På dagarna \"skvätt-sover\" hon på fm och sen oftast lite längre på em.
  20. 10
    10-11 h på natten, 2-4 h på dagen Sedan ca en vecka tillbaka så sover Moa hela natten utan att vakna. Hon brukar somna mellan 8 och 9 och sova till 6-7. Ibland vaknar hon vid 6, äter och somnar om till 8-halv 9. Jätteskönt att få sova men jag vaknar ändå och förundras över att hon inte vaknar. Hon har hållit dessa tider i princip sen hon föddes men tidigare har hon ätit ett par, tre gånger/ natt. På dagarna \"skvätt-sover\" hon på fm och sen oftast lite längre på em.
  21. Lena m Hugo & Ludvig 7/1
    #11

    Vi har nog det ungefär på

    samma sätt, fast natten här oftast är mellan 20-06 och även här 1-2 amningar. Dagarna är lite olika, beror på vad vi gör. Men ca 45-60 minuter åt gången om vi inte är ute och går.
  22. 11
    Vi har nog det ungefär på samma sätt, fast natten här oftast är mellan 20-06 och även här 1-2 amningar. Dagarna är lite olika, beror på vad vi gör. Men ca 45-60 minuter åt gången om vi inte är ute och går.
  23. Medlem sedan
    Mar 2000
    #12

    Natt ca 11 tim, dag ca 4 tim

    Elmer är en vaken kille om dagarna men sover sött på nätterna. Vi har fått bra rutin på sömnen, han somnar vid 19.00 precis som storebror sedan går vi upp vid 06.00. Då har han ätit en gång vid 03.00. Sedan sover han i två eller tre pass dagtid så det blir ca 4 timmar då totalt.
  24. 12
    Natt ca 11 tim, dag ca 4 tim Elmer är en vaken kille om dagarna men sover sött på nätterna. Vi har fått bra rutin på sömnen, han somnar vid 19.00 precis som storebror sedan går vi upp vid 06.00. Då har han ätit en gång vid 03.00. Sedan sover han i två eller tre pass dagtid så det blir ca 4 timmar då totalt.
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #13

    ingen rutin!

    hon vaknar ca 7-7.30 äter och busar lite fram till 10.30 då sover hon middag. vaknar ca 12.30 busar sen är det olika hur hon sover på eftermiddan/kvällen men hon somnar ca 21.30-22.30 vaknar första ggr runt 4-5 och igen vid 7tiden
  26. 13
    ingen rutin! hon vaknar ca 7-7.30 äter och busar lite fram till 10.30 då sover hon middag. vaknar ca 12.30 busar sen är det olika hur hon sover på eftermiddan/kvällen men hon somnar ca 21.30-22.30 vaknar första ggr runt 4-5 och igen vid 7tiden
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14

    13-14 timmar

    blir det nog. 9-10 timmar på natten och så sover de en timme eller två ung tre gånger/dag.
  28. 14
    13-14 timmar blir det nog. 9-10 timmar på natten och så sover de en timme eller två ung tre gånger/dag.
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15

    Natt 9-10 h, dag 3-5 h

    Alva somnar oftast inte förrän vid 22 och sover sen till någon gång mellan 7 eller 8. Sen ett längre sovpass på fm på kanske 1,5-2 timmar. Och ofta ett par-tre ggr på em/kväll men då blir det allt från pass på 25 min till uppåt en timme.

    Känns inte som om vi har fått riktig rutin ännu. Framförallt är det nattningen som är alldeles för sen tycker jag. Men vi har börjat tänka på det nu så vi ska försöka lägga Alva i sin säng och inte bara sitta med henne vid TVn för det blir för mycket stimuli då.
  30. 15
    Natt 9-10 h, dag 3-5 h Alva somnar oftast inte förrän vid 22 och sover sen till någon gång mellan 7 eller 8. Sen ett längre sovpass på fm på kanske 1,5-2 timmar. Och ofta ett par-tre ggr på em/kväll men då blir det allt från pass på 25 min till uppåt en timme.

    Känns inte som om vi har fått riktig rutin ännu. Framförallt är det nattningen som är alldeles för sen tycker jag. Men vi har börjat tänka på det nu så vi ska försöka lägga Alva i sin säng och inte bara sitta med henne vid TVn för det blir för mycket stimuli då.
  31. Medlem sedan
    Jul 2003
    #16

    Alltså...

    Alva sover inte i ett sträck mellan 22-7 utan det är ju förstås nattamning 2-4 ggr också! :)
  32. 16
    Alltså... Alva sover inte i ett sträck mellan 22-7 utan det är ju förstås nattamning 2-4 ggr också! :)
  33. Medlem sedan
    Apr 2005
    #17

    Oj, svårt! 13-14 timmar..

    Men han sover väl kanske 8-9 timmar på natten med en eller 2 amningar.
    Sedan bloir det ett långpass på eftermiddagen på 2-4 timmar och några småsovstunder, kanske 13-14 timmar totalt..
  34. 17
    Oj, svårt! 13-14 timmar.. Men han sover väl kanske 8-9 timmar på natten med en eller 2 amningar.
    Sedan bloir det ett långpass på eftermiddagen på 2-4 timmar och några småsovstunder, kanske 13-14 timmar totalt..
  35. Medlem sedan
    Nov 2001
    #18

    10 h på natten & 4-6 h på dagen..

    ..tippar jag på! Ja, vi har ganska bra \"rutiner\" gällande sovtiderna. Vickan somnar oftast runt 23:00 och vaknar runt 09:00. Sen sover han oftast mellan 11-15 och sen ngt kortare sovpass under kvällen.
  36. 18
    10 h på natten & 4-6 h på dagen.. ..tippar jag på! Ja, vi har ganska bra \"rutiner\" gällande sovtiderna. Vickan somnar oftast runt 23:00 och vaknar runt 09:00. Sen sover han oftast mellan 11-15 och sen ngt kortare sovpass under kvällen.
  37. Medlem sedan
    Apr 2002
    #19

    11-12 h natt + ca 3-5 dag

    Natten sover hon nästan alltid 11-12 timmar. Dagtid varierar det en hel del, men jag tror att det oftast blir ca 3-5 h uppdelat på 2-3 sovtillfällen.
  38. 19
    11-12 h natt + ca 3-5 dag Natten sover hon nästan alltid 11-12 timmar. Dagtid varierar det en hel del, men jag tror att det oftast blir ca 3-5 h uppdelat på 2-3 sovtillfällen.
  39. Medlem sedan
    Apr 2002
    #20

    Tider

    Hon somnar oftast innan kl 21 och vi går upp vid 9. Ammar ofast bara en gång tidigt på morgonen = lyx! Sedan sover hon i sjalen när jag hämtar storasyster vid halv tolv. Ibland kan jag lägga henne i spjälsängen när vi kommer hem och då sover hon ofta minst en timme till. Sedan blir det ett eller två sovpass på eftermiddagen/kvällen.
  40. 20
    Tider Hon somnar oftast innan kl 21 och vi går upp vid 9. Ammar ofast bara en gång tidigt på morgonen = lyx! Sedan sover hon i sjalen när jag hämtar storasyster vid halv tolv. Ibland kan jag lägga henne i spjälsängen när vi kommer hem och då sover hon ofta minst en timme till. Sedan blir det ett eller två sovpass på eftermiddagen/kvällen.

Liknande trådar

  1. Hur många timmar sover era små
    By jagbarajag in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-01-25, 13:42
  2. Hur många timmar sover ni...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 10:15
  3. Hur många timmar sover ni?
    By Malinau in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-09, 10:35
  4. Hur många timmar sover ni?
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 08:29
  5. Hur många timmar sover era barn?
    By vinecooler in forum _05 Sommarbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 16:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar