Ni som är
Adoption
  1. Mia_Sthlm
    #1

    Ni som är

    adopterade.
    Vet ni varför eller vem som inte kunde få barn och varför?
  2. 1
    Ni som är adopterade.
    Vet ni varför eller vem som inte kunde få barn och varför?
  3. Medlem sedan
    Mar 2006
    #2

    ändå.

    Mina föräldrar hade två st biologiska barn då de kom i kontakt med en familj som skulle adoptera. De blev intresserade och sen kom jag...
  4. 2
    ändå. Mina föräldrar hade två st biologiska barn då de kom i kontakt med en familj som skulle adoptera. De blev intresserade och sen kom jag...
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    varför...

    mina föräldrar... Hm mamma har diabetes och avråddes från att skaffa barn då hon hade svår diabetes. Pappa hade en massa allerier. ( glada 70 talet hade man inte så mycket koll på diabetes samt allergier. ) Samt lågt antal spermier..
    Visst skule dom kunnat fått barn men satsade på adoption istället..
  6. 3
    varför... mina föräldrar... Hm mamma har diabetes och avråddes från att skaffa barn då hon hade svår diabetes. Pappa hade en massa allerier. ( glada 70 talet hade man inte så mycket koll på diabetes samt allergier. ) Samt lågt antal spermier..
    Visst skule dom kunnat fått barn men satsade på adoption istället..
  7. Selman_73 *v5+2*
    #4

    Mina föräldrar kunde få...

    ...biologiska barn. Min 7 år äldre bror är deras biologiska barn men mamma hade en fruktansvärd förlossning och en mängd komplikationer efteråt p.g.a. sin diabetes. Hon förlöstes med kejsarsnitt och jag vet inte om det inte vågade skaffa fler biologiska barn eller om de faktiskt inte kunde. Jag vet dock att läkarna avrådde henne att försöka skaffa fler biologiska barn. Värt att tillägga är också att läkarnas kunskaper kring diabetes och de råd som diabetiker och blivande mammor med \"barndiabetes\" såg helt annorlunda ut än idag.
  8. 4
    Mina föräldrar kunde få... ...biologiska barn. Min 7 år äldre bror är deras biologiska barn men mamma hade en fruktansvärd förlossning och en mängd komplikationer efteråt p.g.a. sin diabetes. Hon förlöstes med kejsarsnitt och jag vet inte om det inte vågade skaffa fler biologiska barn eller om de faktiskt inte kunde. Jag vet dock att läkarna avrådde henne att försöka skaffa fler biologiska barn. Värt att tillägga är också att läkarnas kunskaper kring diabetes och de råd som diabetiker och blivande mammor med \"barndiabetes\" såg helt annorlunda ut än idag.
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5

    Jadå

    Det va min far som inte hade rätt mängd spermier, tyvärr.
  10. 5
    Jadå Det va min far som inte hade rätt mängd spermier, tyvärr.
  11. Oerfaren snackare
    #6

    Jo

    Mamma hade opererats pga tumörer i magen ett par gånger som barn och tonåring och på den tiden var det nog inte så mycket finlir... hon kunde därför inte alls få barn - fanns inte en chans.
  12. 6
    Jo Mamma hade opererats pga tumörer i magen ett par gånger som barn och tonåring och på den tiden var det nog inte så mycket finlir... hon kunde därför inte alls få barn - fanns inte en chans.
  13. Medlem sedan
    Mar 2006
    #7

    Vet inte varför!

    Jag har blivit uppfostrad i ett religiöst hem så det har aldrig varit okej att prata om sådana saker.
    Jag vet fortfarande inte varför jag är adopterad!
  14. 7
    Vet inte varför! Jag har blivit uppfostrad i ett religiöst hem så det har aldrig varit okej att prata om sådana saker.
    Jag vet fortfarande inte varför jag är adopterad!
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    De har biologiska barn oxå..*imt*

    nmn
  16. 8
    De har biologiska barn oxå..*imt* nmn
  17. Medlem sedan
    Feb 2005
    #9

    Jag har skrivit till dig

    längre ner...snälla hör av dig...det hade varit kul!!
  18. 9
    Jag har skrivit till dig längre ner...snälla hör av dig...det hade varit kul!!
  19. Medlem sedan
    Feb 2005
    #10

    Allimac22...

    Det är din RÄTT att få reda på ditt ursprung..det handlar ju om ditt LIV....
  20. 10
    Allimac22... Det är din RÄTT att få reda på ditt ursprung..det handlar ju om ditt LIV....
  21. Medlem sedan
    Feb 2005
    #11

    Jag menar dig galant 71..

    skriv en rad eller två...hade varit kul.
  22. 11
    Jag menar dig galant 71.. skriv en rad eller två...hade varit kul.
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    ja min "mamma" fick ett misfall och kunde inte få barn efter det, så dom adopterade.
  24. 12
    ja min "mamma" fick ett misfall och kunde inte få barn efter det, så dom adopterade.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar