Men söt/gullig?
Småbarn
  1. Anonym idag
    #1

    Men söt/gullig?

    Tar man för givet att det är bra skick på plagget då?
  2. 1
    Men söt/gullig? Tar man för givet att det är bra skick på plagget då?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Nej

    Inte på samma sätt, men är det fläckar på kläderna så tycker jag att det ska skrivas ut i beskrivningen. I annat fall förutsätter i alla fall jag att det inte finns några fläckar.
  4. 2
    Nej Inte på samma sätt, men är det fläckar på kläderna så tycker jag att det ska skrivas ut i beskrivningen. I annat fall förutsätter i alla fall jag att det inte finns några fläckar.
  5. Ina
    #3

    Jag tar det för givet

    om det inte står i beskrivningen att det INTE är bra skick.
    Alla auktioner där det inte står något om skicket utgår jag ifrån är \"bra skick\".

    Jag tycker det är riktigt fult att inte skriva ut ifall det finns fläckar. Det är lurendrejeri att medvetet undanhålla sanningen, även om man inte ljuger rakt ut. Du lär bara få tillbaks det i missnöjda köpare och kanske negativa omdömen.
  6. 3
    Jag tar det för givet om det inte står i beskrivningen att det INTE är bra skick.
    Alla auktioner där det inte står något om skicket utgår jag ifrån är \"bra skick\".

    Jag tycker det är riktigt fult att inte skriva ut ifall det finns fläckar. Det är lurendrejeri att medvetet undanhålla sanningen, även om man inte ljuger rakt ut. Du lär bara få tillbaks det i missnöjda köpare och kanske negativa omdömen.
  7. Anonym idag
    #4

    Har inte hänt

    förr att jag fått neg även om jag skrivit \"fin byxa\" utan att det är superbra skick. Tanken slog mig bara.
  8. 4
    Har inte hänt förr att jag fått neg även om jag skrivit \"fin byxa\" utan att det är superbra skick. Tanken slog mig bara.
  9. Anonym
    #5

    Instämmer till fullo! imt

    .
  10. 5
    Instämmer till fullo! imt .
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6

    Då beskriver du modellen

    inte skicket.
  12. 6
    Då beskriver du modellen inte skicket.
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7

    Spelar ingen roll egentligen

    Finns det fläckar eller noppor på plagget tycker jag att man ska skriva det i texten, man kan inte förutsätta att köparen ska kunna se det på en liten bild... Jag tar för givet, och jag tror de flesta gör det faktiskt, att om det inte står att det finns fläckar etc. så är plagget fläckfritt. Tradera-transaktioner förutsätter ett visst mått av tillit på både köpare och säljare och det förtroendet skulle definitivt raseras (enligt min mening) om säljaren inte beskriver plagget utförligt i beskrivningen. Sedan kan ju alla göra fel, upptäcka fläckar eller slitningar efteråt, men då ska man vara såpass ärlig att man påpekar det och ger köparen en chans att ångra sig! Tror tyvärr att vissa bara ser Tradera som ett sätt att tjäna pengar på och inser inte riktigt att det är mycket jobb + kräver ärlighet från båda parter för att fungera.
  14. 7
    Spelar ingen roll egentligen Finns det fläckar eller noppor på plagget tycker jag att man ska skriva det i texten, man kan inte förutsätta att köparen ska kunna se det på en liten bild... Jag tar för givet, och jag tror de flesta gör det faktiskt, att om det inte står att det finns fläckar etc. så är plagget fläckfritt. Tradera-transaktioner förutsätter ett visst mått av tillit på både köpare och säljare och det förtroendet skulle definitivt raseras (enligt min mening) om säljaren inte beskriver plagget utförligt i beskrivningen. Sedan kan ju alla göra fel, upptäcka fläckar eller slitningar efteråt, men då ska man vara såpass ärlig att man påpekar det och ger köparen en chans att ångra sig! Tror tyvärr att vissa bara ser Tradera som ett sätt att tjäna pengar på och inser inte riktigt att det är mycket jobb + kräver ärlighet från båda parter för att fungera.

Liknande trådar

  1. Min gullig man....
    By Nickisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-23, 12:01
  2. Gullig
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 21:10
  3. Gullig
    By Jessica05 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 11:40
  4. Han är så gullig!
    By Britz in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 18:06
  5. hur gullig
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 21:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar