liten uppdatering
_0610 Oktoberbarn
  1. E 20/10
    #1

    liten uppdatering

    från E här mitt i stormen känns det. var i Mexico en vecka på semester förra veckan med hela familjen (mamsen fyllde jämt och bjöd med allihopa) och det var skönt och välbehövligt. Mådde nästan inte ens illa och hade det jättebra. Väl tillbaks här kom illamåendet och stressen tillbaks. Idag har jag i alla fall pratat med chefen och förklarat att jag troligen barar blir kvar en 8v till , sen drar jag hem till Svärjet. Han tog det bra även om han är obotlig optimist vad gäller vad han tror att jag ska hinna med. (och frågade gång på gång om jag inte kunde stanna liite längre)
    Uppsalafolket har börjat planera vad jag ska jobba med under sommaren och hösten och det känns ju bra även om det inte finns några papper ännu. Maken har varit i kontakt med lite folk angående jobb, och vi får troligtvis hyra en kompis hus i några månader i alla fall. (de ska och forska i USA ;-) ) Så det största orosmomentet just nu (förutom att få allt klart med jobbet här) är att få till någon barnomsorg till dottern (blir 3 i slutet på juni) om någon känner till dagis med gott om platser över i juni i Uppsalatrakten så får ni gärna hojta (nähä....)
    Annars känns det både skönt och tråkigt att lämna här. Lite trist att det blir på så kort varsel så man inte riktigt känner att man hinner avsluta på rätt sätt. Mest jobbigt känns det för dottern som ju levt större delen av sitt liv här, har alla kompisar och sitt hem... Men hon är ju ung och kommer väl snabbt anpassa sig till sverigelivet.
    Annars hoppas jag mest att ärtan mår bra. Vore väldigt snöpligt om nått gick fel med ärtan och vi bara avbröt alla flyttplaner, men vi får väl hoppas att det går bra.

    Långt blev det men jag har så mycket som rör sig i huvudet och måste spilla ut det någonstans ;-)

    Många kramar till A-M och K och jag hoppas att FVP och MKP visar bra resultat.
  2. 1
    liten uppdatering från E här mitt i stormen känns det. var i Mexico en vecka på semester förra veckan med hela familjen (mamsen fyllde jämt och bjöd med allihopa) och det var skönt och välbehövligt. Mådde nästan inte ens illa och hade det jättebra. Väl tillbaks här kom illamåendet och stressen tillbaks. Idag har jag i alla fall pratat med chefen och förklarat att jag troligen barar blir kvar en 8v till , sen drar jag hem till Svärjet. Han tog det bra även om han är obotlig optimist vad gäller vad han tror att jag ska hinna med. (och frågade gång på gång om jag inte kunde stanna liite längre)
    Uppsalafolket har börjat planera vad jag ska jobba med under sommaren och hösten och det känns ju bra även om det inte finns några papper ännu. Maken har varit i kontakt med lite folk angående jobb, och vi får troligtvis hyra en kompis hus i några månader i alla fall. (de ska och forska i USA ;-) ) Så det största orosmomentet just nu (förutom att få allt klart med jobbet här) är att få till någon barnomsorg till dottern (blir 3 i slutet på juni) om någon känner till dagis med gott om platser över i juni i Uppsalatrakten så får ni gärna hojta (nähä....)
    Annars känns det både skönt och tråkigt att lämna här. Lite trist att det blir på så kort varsel så man inte riktigt känner att man hinner avsluta på rätt sätt. Mest jobbigt känns det för dottern som ju levt större delen av sitt liv här, har alla kompisar och sitt hem... Men hon är ju ung och kommer väl snabbt anpassa sig till sverigelivet.
    Annars hoppas jag mest att ärtan mår bra. Vore väldigt snöpligt om nått gick fel med ärtan och vi bara avbröt alla flyttplaner, men vi får väl hoppas att det går bra.

    Långt blev det men jag har så mycket som rör sig i huvudet och måste spilla ut det någonstans ;-)

    Många kramar till A-M och K och jag hoppas att FVP och MKP visar bra resultat.
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    hej!

    Spännande med hemreseplanerna. Har ni varit där i 2 år nu i sommar? För det var väl inte nu i somras ni åkte väl?
    Lät skönt med mexicosemester, det skulle jag gärna åkt på kan jag säga.
  4. 2
    hej! Spännande med hemreseplanerna. Har ni varit där i 2 år nu i sommar? För det var väl inte nu i somras ni åkte väl?
    Lät skönt med mexicosemester, det skulle jag gärna åkt på kan jag säga.

Liknande trådar

  1. Liten uppdatering...
    By Malin Lucas o Casper in forum _1007 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-15, 14:34
  2. Liten uppdatering
    By **jag** in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 01:22
  3. Liten uppdatering.
    By Sicily in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-27, 13:22
  4. Liten uppdatering
    By Fiachra in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 09:22
  5. liten uppdatering
    By elvatolv in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 12:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar