kissar ofta.
Kropp & hälsa
  1. Linda
    #1

    kissar ofta.

    Jag har problem med att jag går på toa-HELA tiden... går kanske o kissar ca 12 gånger på ett dygn. Och jag kissar inte lite var gång utan det är som jag inte hade kissat på ett bra tag. Det kommer alltid plötsligt och då är det bara att kuta till toa direkt. Jätte jobbigt är det. Det svider inte, och kommer inge blod. Har köpt stickor för att kolla så det inte är uvi men det visar negativt. Kan tillägga att jag har börjat få huvudvärk o är trött nästan hela dagarna. Om det beror på detta vet jag inte. Är det nån som känner igen sig eller kan svara på vad det kanske kan vara? Börjar bli orolig att det är nåt allvarligt fel på mig.. typ cancer eller nåt i urinblåsan :-(
  2. 1
    kissar ofta. Jag har problem med att jag går på toa-HELA tiden... går kanske o kissar ca 12 gånger på ett dygn. Och jag kissar inte lite var gång utan det är som jag inte hade kissat på ett bra tag. Det kommer alltid plötsligt och då är det bara att kuta till toa direkt. Jätte jobbigt är det. Det svider inte, och kommer inge blod. Har köpt stickor för att kolla så det inte är uvi men det visar negativt. Kan tillägga att jag har börjat få huvudvärk o är trött nästan hela dagarna. Om det beror på detta vet jag inte. Är det nån som känner igen sig eller kan svara på vad det kanske kan vara? Börjar bli orolig att det är nåt allvarligt fel på mig.. typ cancer eller nåt i urinblåsan :-(
  3. Anonym
    #2

    Kissar man

    mycket och dricker mycket och går ner i vikt, kan det vara ett tecken på Diabetes. Kan vara värt att kolla blodsockret!
  4. 2
    Kissar man mycket och dricker mycket och går ner i vikt, kan det vara ett tecken på Diabetes. Kan vara värt att kolla blodsockret!
  5. tanten
    #3

    Kan finnas flera anledningar

    till dina besvär, men det minsta jag skulle tänka på var cancer eller nåt i urinblåsan.
    Första frågan är förstås: hur mycket dricker du och vad?
    Var sitter huvudvärken och när kommer tröttheten?
    Har du andra symtom?
    Hur började det?
    Verkar urinen \"tunn\", ljus och utspääd, eller har den normalfärg?
    Vad du än svara och vad du än tänker så ska du iväg för undersäkning såklart. Det här kan vara nåt mycket enkelt att upptäcka och behandla, även om det kan var något \"allvarligt\" som t ex diabetes. Det behöver det dock inte vara! Så oroa dig inte i förskott men se till att du blir undersökt.
    Inför läkarbesöket är det bra om du har kollat hur mycket du egentligen dricker och hur stora urinmängder du har.
    Eftersom du säger att det rär sig om stora mängder så är det inte sannolikt att det skulle orsakas av något i urinblåsan.
    Antingen så har det att göra med att njurarna utsöndrar mer urin av normal koncentration eller att de inte koncentrerar urinen tillräckligt och då blir det mer vatten s a s. Vad som då kan ligga bakom att de arbetar så, får man alltså ta reda på. Det kan vara flera olika orsaker och det kan man inte säga något om utan provtagningar och en ordentlig anamnes = sjukhistoria.
    Så beställ tid direkt!
  6. 3
    Kan finnas flera anledningar till dina besvär, men det minsta jag skulle tänka på var cancer eller nåt i urinblåsan.
    Första frågan är förstås: hur mycket dricker du och vad?
    Var sitter huvudvärken och när kommer tröttheten?
    Har du andra symtom?
    Hur började det?
    Verkar urinen \"tunn\", ljus och utspääd, eller har den normalfärg?
    Vad du än svara och vad du än tänker så ska du iväg för undersäkning såklart. Det här kan vara nåt mycket enkelt att upptäcka och behandla, även om det kan var något \"allvarligt\" som t ex diabetes. Det behöver det dock inte vara! Så oroa dig inte i förskott men se till att du blir undersökt.
    Inför läkarbesöket är det bra om du har kollat hur mycket du egentligen dricker och hur stora urinmängder du har.
    Eftersom du säger att det rär sig om stora mängder så är det inte sannolikt att det skulle orsakas av något i urinblåsan.
    Antingen så har det att göra med att njurarna utsöndrar mer urin av normal koncentration eller att de inte koncentrerar urinen tillräckligt och då blir det mer vatten s a s. Vad som då kan ligga bakom att de arbetar så, får man alltså ta reda på. Det kan vara flera olika orsaker och det kan man inte säga något om utan provtagningar och en ordentlig anamnes = sjukhistoria.
    Så beställ tid direkt!

Liknande trådar

  1. kissar OFTA!
    By anonymt än iaf. in forum Föräldraskap
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 18:26
  2. kissar på sig OFTA
    By -elina- in forum _01 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 20:40
  3. Min son kissar ofta
    By norpisen in forum Mammasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 13:11
  4. Son som kissar ofta..
    By Benjis mamma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 07:49
  5. Min son kissar så ofta
    By norpisen in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 16:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar