Kan inte läsa om barn som.......
Många barn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Kan inte läsa om barn som.......

    är sjuka eller mår dåligt av andra skäl. Läste om pojken i Aftonbladet igår och har tänkt på det hela dagen och hade svårt att somna igår för att jag låg och tänkte. Kommer ihåg att det var likadant efter tsunamin, fast jag inte drabbades av den. Mår skitdåligt av att läsa om sjuka barn och barn som far illa. Jag kan sitta och gråta framför datorn medan jag läser och ändå kan jag inte låta bli att läsa. Blir mer och mer rädd att nåt ska hända mina egna också, olyckor och sjukdomar.....jag är jätterädd i perioder, särskilt om jag läst något sorgligt. Finns det fler som känner såhär?
  2. 1
    Kan inte läsa om barn som....... är sjuka eller mår dåligt av andra skäl. Läste om pojken i Aftonbladet igår och har tänkt på det hela dagen och hade svårt att somna igår för att jag låg och tänkte. Kommer ihåg att det var likadant efter tsunamin, fast jag inte drabbades av den. Mår skitdåligt av att läsa om sjuka barn och barn som far illa. Jag kan sitta och gråta framför datorn medan jag läser och ändå kan jag inte låta bli att läsa. Blir mer och mer rädd att nåt ska hända mina egna också, olyckor och sjukdomar.....jag är jätterädd i perioder, särskilt om jag läst något sorgligt. Finns det fler som känner såhär?
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2

    ja...

    Jag har samma våndor från och till. Kan ligga vaken och tro att jag ska få en massa sjukdomar eller att min man ska köra ihjäl sig eller att det ska hända en olycka med ungarna. Oftast är detta i perioder när jag har det ganska lugnt av någon anledning. Jag brukar tänka att när jag för en gångs skull inte är stressad över något så tänker jag banne mig fram något eget...

    Just nu är jag inne i en period då jag läser om döda barn, sjuka barn och andra sorgliga saker. Nu är jag gravid dessutom så du kan gissa hur många tårar som rullar varje dag...

    Tror och hoppas att det grundar sig i en beskyddarinstinkt... Fast det hade varit skönt att kunna koppla bort det ibland...
  4. 2
    ja... Jag har samma våndor från och till. Kan ligga vaken och tro att jag ska få en massa sjukdomar eller att min man ska köra ihjäl sig eller att det ska hända en olycka med ungarna. Oftast är detta i perioder när jag har det ganska lugnt av någon anledning. Jag brukar tänka att när jag för en gångs skull inte är stressad över något så tänker jag banne mig fram något eget...

    Just nu är jag inne i en period då jag läser om döda barn, sjuka barn och andra sorgliga saker. Nu är jag gravid dessutom så du kan gissa hur många tårar som rullar varje dag...

    Tror och hoppas att det grundar sig i en beskyddarinstinkt... Fast det hade varit skönt att kunna koppla bort det ibland...

Liknande trådar

  1. Kan era barn läsa?
    By Nissa in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 13:29
  2. Hur lär man ett barn att läsa?
    By mollybolly in forum Barn som yrke
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-12-14, 13:00
  3. När lärde sig era barn läsa?
    By ejjvi in forum Ordet är fritt
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 09:00
  4. Hur läsa läxa med barn?
    By Malou in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 15:51
  5. låt inte era barn läsa
    By ~Marie~ in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 22:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar