Var hos min optiker
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Var hos min optiker

    i dag och blev frånrådd från att använda linser mera och istället vända mig till en ögonläkare. Slemhinnorna är visst svullna och insidan av ögonlocken var \"fula och hade små bulor\".

    Jag har haft linser i 19 år och fått problem först senaste året, sista halvåret har jag haft dom i ca 4 gånger och max 2 timmar åt gången. Jag blir rödögd och får ont i ögonen Vad är det som händer? Två gånger har jag varit hos min egen läkare för att jag tyckt att ögonen strulat, men han har tittat en halvsekund och sagt att det inte är nåt. *arg*

    Nu har jag i alla fall fått en tid hos en ögonläkare - i mitten av september! Kära nån, hur ska jag kunna vänta så länge? Vill veta vad som är fel nu!

    Nån som har liknande erfarenheter? Är det nån mening öht att vända sig till min läkare igen och slå näven i bordet, eller är det bara att vänta på tiden i september?

    Törs man använda nåt medel mot torra ögon förresten? Tycker ögonen kliar hela tiden.
  2. 1
    Var hos min optiker i dag och blev frånrådd från att använda linser mera och istället vända mig till en ögonläkare. Slemhinnorna är visst svullna och insidan av ögonlocken var \"fula och hade små bulor\".

    Jag har haft linser i 19 år och fått problem först senaste året, sista halvåret har jag haft dom i ca 4 gånger och max 2 timmar åt gången. Jag blir rödögd och får ont i ögonen Vad är det som händer? Två gånger har jag varit hos min egen läkare för att jag tyckt att ögonen strulat, men han har tittat en halvsekund och sagt att det inte är nåt. *arg*

    Nu har jag i alla fall fått en tid hos en ögonläkare - i mitten av september! Kära nån, hur ska jag kunna vänta så länge? Vill veta vad som är fel nu!

    Nån som har liknande erfarenheter? Är det nån mening öht att vända sig till min läkare igen och slå näven i bordet, eller är det bara att vänta på tiden i september?

    Törs man använda nåt medel mot torra ögon förresten? Tycker ögonen kliar hela tiden.
  3. 4-barnsmamma
    #2

    Jag har haft problem..

    har haft röda ögon ett tag men vet inte vad det beror på.Optikern tyckte jag skulle vara utan linserna då och då men det är svårt.
    Fick sedan små sår på hornhinnan,många dessutom.
    Men det kunde ha berott på en förkylning.
    Efter en vecka var såren läkta.
    Men minns att jag har haft knottror under ögonlocken ,då fick jag frågan om jag kan vara allergisk mot något..även detta försvann dock.

    Ja detta blev väl inget bra svar. Men att du ska behöva vänta såå länge på att få komma till ögonläkare låter ju helt orimligt.Kan inte optikern ringa och ordna med en tid direkt?? Så gjorde min! Fick komma samma dag.
  4. 2
    Jag har haft problem.. har haft röda ögon ett tag men vet inte vad det beror på.Optikern tyckte jag skulle vara utan linserna då och då men det är svårt.
    Fick sedan små sår på hornhinnan,många dessutom.
    Men det kunde ha berott på en förkylning.
    Efter en vecka var såren läkta.
    Men minns att jag har haft knottror under ögonlocken ,då fick jag frågan om jag kan vara allergisk mot något..även detta försvann dock.

    Ja detta blev väl inget bra svar. Men att du ska behöva vänta såå länge på att få komma till ögonläkare låter ju helt orimligt.Kan inte optikern ringa och ordna med en tid direkt?? Så gjorde min! Fick komma samma dag.
  5. Anne
    #3

    Varför

    vänder du dig inte till en ögonakut?
    Jag skulle aldrig vänta till september!
    Om det är nu du har besvär så är det nu du behöver hjälp.
    Nä, försök att fixa detta redan imorgon!
    Lycka till
  6. 3
    Varför vänder du dig inte till en ögonakut?
    Jag skulle aldrig vänta till september!
    Om det är nu du har besvär så är det nu du behöver hjälp.
    Nä, försök att fixa detta redan imorgon!
    Lycka till

Liknande trådar

  1. Bra optiker för barn?
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-18, 12:09
  2. Bästa optiker?
    By anckis in forum Synskador & nedsatt syn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 08:13
  3. Min f.d optiker...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 12:01
  4. Optiker??
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 15:04
  5. Optiker?
    By adora in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 13:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar