Min dotter är en retsticka
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Min dotter är en retsticka

    Följande situation utspelades när jag hämtade Linnea på dagis idag:
    L.
    Linnea sitter och leker med Oliver, den nye killen. Jag kommer och frågar Oliver vad han heter, för det hade jag glömt.
    Innan Oliver hinner svara så säger Linnea:
    -han heter BAJS!
    Oliver: -Nehe, jag heter Oliver!
    Linnea: -Jo, du heter Bajs!
    mamma: -Nämen, Linnea, sluta! Oliver, bry dig inte om henne!
    Oliver: -Näää! Jag heter Oliver!!
    Linnea: -Joho, han heter Bajs! haha!
    Oliver: -Jag heter OLIVER!!
    Linnea: -Du heter BAJS, Du heter BAJS

    Varvid Oliver bryter ihop av denna psykning, och springer iväg halvgråtandes till fröken.

    Usch, vill ju inte att min dotter ska bli en mobbare och det där med att i tid och otid kalla folk för bajs (det händer att hon kallar oss det också så man är väl lite van) det är ju inget kul heller. Det ignorerar vi bara och hoppas att det ska gå över!
    Kanske fel metod, men det återstår att se. Snart borde hon väl tröttna på att retas.
    Fast det är tydligen väldigt kul det här med kiss & bajs. Eller så är det så att ovanligt många i vår stadsdel heter Bajs till förnamn? *ler snett*
  2. 1
    Min dotter är en retsticka Följande situation utspelades när jag hämtade Linnea på dagis idag:
    L.
    Linnea sitter och leker med Oliver, den nye killen. Jag kommer och frågar Oliver vad han heter, för det hade jag glömt.
    Innan Oliver hinner svara så säger Linnea:
    -han heter BAJS!
    Oliver: -Nehe, jag heter Oliver!
    Linnea: -Jo, du heter Bajs!
    mamma: -Nämen, Linnea, sluta! Oliver, bry dig inte om henne!
    Oliver: -Näää! Jag heter Oliver!!
    Linnea: -Joho, han heter Bajs! haha!
    Oliver: -Jag heter OLIVER!!
    Linnea: -Du heter BAJS, Du heter BAJS

    Varvid Oliver bryter ihop av denna psykning, och springer iväg halvgråtandes till fröken.

    Usch, vill ju inte att min dotter ska bli en mobbare och det där med att i tid och otid kalla folk för bajs (det händer att hon kallar oss det också så man är väl lite van) det är ju inget kul heller. Det ignorerar vi bara och hoppas att det ska gå över!
    Kanske fel metod, men det återstår att se. Snart borde hon väl tröttna på att retas.
    Fast det är tydligen väldigt kul det här med kiss & bajs. Eller så är det så att ovanligt många i vår stadsdel heter Bajs till förnamn? *ler snett*
  3. Sanna med Paula & Simon
    #2

    Förlåt

    att jag skrattar men här heter alla bajskorv och fiskorv. Frågar man henne något, vad som helst blir svaret ofta bajskorv. Stackars Oliver men de där med kiss och bajs de gäller nog många barn just i denna ålder.
  4. 2
    Förlåt att jag skrattar men här heter alla bajskorv och fiskorv. Frågar man henne något, vad som helst blir svaret ofta bajskorv. Stackars Oliver men de där med kiss och bajs de gäller nog många barn just i denna ålder.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    ja

    va gör man...
    hemma är det nog bra att ignorera.
    jag hade nog försökt förklara för mina att det inte är snällt o att personen blir ledsen.
    svårt läge - svårt att hålla sig för skratt oxå.
    kramar från oss
  6. 3
    ja va gör man...
    hemma är det nog bra att ignorera.
    jag hade nog försökt förklara för mina att det inte är snällt o att personen blir ledsen.
    svårt läge - svårt att hålla sig för skratt oxå.
    kramar från oss
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4

    *L*

    Vet du jag läste precs i K. Janouchs nya bok Barnliv följande

    ... \" Grattis ditt barn skriker att du är en bajskorv-du har ett tryggt barn\" :)

    För övrigt en superbok både som vanlig läsning och som uppslagsbok.
  8. 4
    *L* Vet du jag läste precs i K. Janouchs nya bok Barnliv följande

    ... \" Grattis ditt barn skriker att du är en bajskorv-du har ett tryggt barn\" :)

    För övrigt en superbok både som vanlig läsning och som uppslagsbok.
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5

    Min tjej!

    Är en \"mobbare\" men jag tror inte det är så farligt! hon säger mera att hon inte tycker om nån...bara mamma! :-) Här har vi inte kommit till bajs humorn än! Men,den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge:-/
  10. 5
    Min tjej! Är en \"mobbare\" men jag tror inte det är så farligt! hon säger mera att hon inte tycker om nån...bara mamma! :-) Här har vi inte kommit till bajs humorn än! Men,den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge:-/
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6

    Bajs är väldigt kul

    här med. Låter inte så trevligt, men det är väl en period de ska igenom. Förstår att lille Oliver blev lite stött *L*, men du ska nog inte oroa dig. Nästa gång är det han som kallar Linnea för bajskorv.

    Kram på dig!
  12. 6
    Bajs är väldigt kul här med. Låter inte så trevligt, men det är väl en period de ska igenom. Förstår att lille Oliver blev lite stött *L*, men du ska nog inte oroa dig. Nästa gång är det han som kallar Linnea för bajskorv.

    Kram på dig!
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7

    oj då TILL Mallimell så klart!

    :)
  14. 7
    oj då TILL Mallimell så klart! :)
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8

    Mycket bajs här också

    Lucas svar på allt nu är bajs. Vad har ni ätit på dagis idag? Bajs. Vem har du lekt med på dagis idag? Bajs. När han blir arg på mig skriker han bajs. ALLT är bajs. Skönt att höra att det finns fler.
  16. 8
    Mycket bajs här också Lucas svar på allt nu är bajs. Vad har ni ätit på dagis idag? Bajs. Vem har du lekt med på dagis idag? Bajs. När han blir arg på mig skriker han bajs. ALLT är bajs. Skönt att höra att det finns fler.
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    #9

    Här snackas

    det också en del bajs och hon tycker det är sååå roligt ;o) Lite jobbigt men det är nog inget ovanligt i denna åldern!
  18. 9
    Här snackas det också en del bajs och hon tycker det är sååå roligt ;o) Lite jobbigt men det är nog inget ovanligt i denna åldern!

Liknande trådar

  1. Retsticka
    By Jost med Busfröna in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-20, 19:12
  2. Vilken retsticka!
    By Malo in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 09:28
  3. Vilken retsticka!
    By Malo in forum _0805 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 20:09
  4. Retsticka
    By FruPeru in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-19, 15:30
  5. retsticka?
    By Malin IGAF in forum _05 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 22:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar