Semester då?
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Semester då?

    Vad ska NI göra på semestern??

    Vi ska mest vara i Strömstad såklart, blir nog nån resa med båt därifrån men annars det vanliga: Bada, hyra kanot, ta båten till en ö och sova i tält osv.

    Sedan åker Anders på fjällvandring v31 så då är jag nog i Strömstad själv med barnen. En tur till ALV blir det oxå med LenaH och familj fick jag reda på idag! *glad* Ska blir spännande att se vad det är för ett ställe!
    Alldeles säkert blir det fler utflykter, har ju en djurpark på vägen till Strömstad som vi pratat om länge att besöka (gaaah, kommer inte på vad den heter nu!).
    Så det blir lagomt semesterstress för oss mao..*ler*
  2. 1
    Semester då? Vad ska NI göra på semestern??

    Vi ska mest vara i Strömstad såklart, blir nog nån resa med båt därifrån men annars det vanliga: Bada, hyra kanot, ta båten till en ö och sova i tält osv.

    Sedan åker Anders på fjällvandring v31 så då är jag nog i Strömstad själv med barnen. En tur till ALV blir det oxå med LenaH och familj fick jag reda på idag! *glad* Ska blir spännande att se vad det är för ett ställe!
    Alldeles säkert blir det fler utflykter, har ju en djurpark på vägen till Strömstad som vi pratat om länge att besöka (gaaah, kommer inte på vad den heter nu!).
    Så det blir lagomt semesterstress för oss mao..*ler*
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Jag hoppas på ALV som OliverÄLSKADE

    han har även bettoss åka till kolmården och till Borås.
    Annars pratar han JÄTTEMYCKET om Tommelilla o parken som finns där : Tosselilla. Han är stormförtjust i den å skall åka dit med mormor o morfar någon gång under sommaren.
    ALV kräver 2 dagar om man vill kunna ta det lugnt , se allt å se om det man gillade mest. Vi lyckades spendera 2 regniga dagar där men hade lika kul för det. Å vi åkte med Malin, Tilde o Nora o Oliver hoppas på semester ihop med dem i år också. :-) Vart spelade mindre roll bara vi sover över alla i ett rum. :-)

    MEn det här är Olivers planer o önskningar mest. Själv vet ag inte ens om jag jobbar eller är \"ledig\". Det återstår att se misstänker jag.
    Förskolan stänger 4 veckor o dem + minst en till har Oliver ledigt ialla fall.
  4. 2
    Jag hoppas på ALV som OliverÄLSKADE han har även bettoss åka till kolmården och till Borås.
    Annars pratar han JÄTTEMYCKET om Tommelilla o parken som finns där : Tosselilla. Han är stormförtjust i den å skall åka dit med mormor o morfar någon gång under sommaren.
    ALV kräver 2 dagar om man vill kunna ta det lugnt , se allt å se om det man gillade mest. Vi lyckades spendera 2 regniga dagar där men hade lika kul för det. Å vi åkte med Malin, Tilde o Nora o Oliver hoppas på semester ihop med dem i år också. :-) Vart spelade mindre roll bara vi sover över alla i ett rum. :-)

    MEn det här är Olivers planer o önskningar mest. Själv vet ag inte ens om jag jobbar eller är \"ledig\". Det återstår att se misstänker jag.
    Förskolan stänger 4 veckor o dem + minst en till har Oliver ledigt ialla fall.
  5. evaOregon
    #3

    Vi ska åka till...

    Hawaii och under sommaren när Ikes förskola är stängd så ska han gå på simskola, zoo läger och ett läger på ett stort vetenskapligt museum som ordnar aktiviteter för barn (alla är halvdags läger).

    Sedan blir det lite turer till zoo, stranden här i Oregon, 4 juliparad (nationaldagen), parker etc.
  6. 3
    Vi ska åka till... Hawaii och under sommaren när Ikes förskola är stängd så ska han gå på simskola, zoo läger och ett läger på ett stort vetenskapligt museum som ordnar aktiviteter för barn (alla är halvdags läger).

    Sedan blir det lite turer till zoo, stranden här i Oregon, 4 juliparad (nationaldagen), parker etc.
  7. missparker
    #4

    Grekland!

    Har äntligen bokat en otroligt efterlängtad resa till Zakynthos för mig och barnen! Fy FAN vad gott det ska bli! :)
    Sedan blir det väl Värmland några dagar, ALV givetvis och lite sådant. Jag längtar till semestern...
  8. 4
    Grekland! Har äntligen bokat en otroligt efterlängtad resa till Zakynthos för mig och barnen! Fy FAN vad gott det ska bli! :)
    Sedan blir det väl Värmland några dagar, ALV givetvis och lite sådant. Jag längtar till semestern...
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5

    Dalarna

    JAg älskar Dalarna, det blir en tur till Orsa där var det så himla underbart och supermysig camping.

    Så lär det bli en tur till Furuvik och några dagar hos svärmormor och morfar och har vi tur får vi låna sambons pappas stuga och vara där några dagar.

    Så hoppas vi på sol så det blir bada,bada,bada *längtar*

    Pst... här snöar det idag igen :-(
  10. 5
    Dalarna JAg älskar Dalarna, det blir en tur till Orsa där var det så himla underbart och supermysig camping.

    Så lär det bli en tur till Furuvik och några dagar hos svärmormor och morfar och har vi tur får vi låna sambons pappas stuga och vara där några dagar.

    Så hoppas vi på sol så det blir bada,bada,bada *längtar*

    Pst... här snöar det idag igen :-(
  11. EOL
    #6

    Har inte bestämt något

    Men morfar fyller 70 så det blir en tur till Närke för att fira honom.
    Sedan har jag i flera år velat se midnattssolen- får se om det blir av i år...
    Äldsta dottern ska konfirmeras - så vi ska väl fira henne.
    Mao inga resplaner alls, dessutom ska ju jag söka jobb så vi får se om jag får någon semester alls.
  12. 6
    Har inte bestämt något Men morfar fyller 70 så det blir en tur till Närke för att fira honom.
    Sedan har jag i flera år velat se midnattssolen- får se om det blir av i år...
    Äldsta dottern ska konfirmeras - så vi ska väl fira henne.
    Mao inga resplaner alls, dessutom ska ju jag söka jobb så vi får se om jag får någon semester alls.
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7

    det enda som är bestämt

    är att vi måste ta en vecka till stugan i Sälen.
    Den behöver en ny omgång med järnvitriol + att vi ska dra värmeslingor i eller runt vattenledningarna så att vattnet inte fryser över natten då ingen spolar i kranarna... småtrist att behöva tina upp ledningar varje morgon innan man kan ducha.

    Annars inget bestämt. Hoppas ju lite påatt vi kan träffas med våra sommarbarn, det var kul i Halmstad förra året även fast vi inte blev så många!
  14. 7
    det enda som är bestämt är att vi måste ta en vecka till stugan i Sälen.
    Den behöver en ny omgång med järnvitriol + att vi ska dra värmeslingor i eller runt vattenledningarna så att vattnet inte fryser över natten då ingen spolar i kranarna... småtrist att behöva tina upp ledningar varje morgon innan man kan ducha.

    Annars inget bestämt. Hoppas ju lite påatt vi kan träffas med våra sommarbarn, det var kul i Halmstad förra året även fast vi inte blev så många!
  15. jenna
    #8

    frankrike

    blir det i år igen, fast bara en vecka. Vi hyr ett hus i normandie, precis vid havet (150m) så det hoppas jag blir bra. Barnen ska till stockholm en vecka så att johan och jag får lite tid för oss själva. Annars blir det väl som alltid, några endagarsutflykter.
  16. 8
    frankrike blir det i år igen, fast bara en vecka. Vi hyr ett hus i normandie, precis vid havet (150m) så det hoppas jag blir bra. Barnen ska till stockholm en vecka så att johan och jag får lite tid för oss själva. Annars blir det väl som alltid, några endagarsutflykter.
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9

    Danmark

    Vi har hyrt stuga två veckor på Jylland - så vi hinner med både att springa i skogen (jo det finns där med) och bad, sommarland, legoland...

    Sen står det och väger ifall vi ska till Halland och springa i skogen eller ifall jag får åka till Skåne och springa triathlon i början av juli. Men skogen i Skåne kommer i alla fall att få besök :-)
  18. 9
    Danmark Vi har hyrt stuga två veckor på Jylland - så vi hinner med både att springa i skogen (jo det finns där med) och bad, sommarland, legoland...

    Sen står det och väger ifall vi ska till Halland och springa i skogen eller ifall jag får åka till Skåne och springa triathlon i början av juli. Men skogen i Skåne kommer i alla fall att få besök :-)
  19. Mysaan med boysen
    #10

    INget planerat!

    Barnens storebror jobbar på båt i sommar och kommer lägga till i Västervik så då komemr han hit några dagar.

    SEdan ska vi ta en tur till Påskallavik och hälsa på barnens farmor i deras nya hus.

    Sedan vill nog pojkarna ta x-antal rundor till alv så då får man gå där och skrota lite oxå. *ler*

    4 veckor i sommar önskar dagis helst bort alla barn och de är samma veckor som fabriken är stängd.

    PLanerna är väl att vi ska försöka ta oss till Ölands djurpark oxå.

    Fick jag bestämma skulle jag åka på Westernsm i High Chaparall men det infaller samma helg som landsbygdensdag och sommarfesten så jag får snällt stanna hemma eftersom jag ska ställa ut mitt hantverk den dagen.

    SEdan ska vi roa oss med att åka runt och leta tomma övergivna smågårdar här runt omkring.
  20. 10
    INget planerat! Barnens storebror jobbar på båt i sommar och kommer lägga till i Västervik så då komemr han hit några dagar.

    SEdan ska vi ta en tur till Påskallavik och hälsa på barnens farmor i deras nya hus.

    Sedan vill nog pojkarna ta x-antal rundor till alv så då får man gå där och skrota lite oxå. *ler*

    4 veckor i sommar önskar dagis helst bort alla barn och de är samma veckor som fabriken är stängd.

    PLanerna är väl att vi ska försöka ta oss till Ölands djurpark oxå.

    Fick jag bestämma skulle jag åka på Westernsm i High Chaparall men det infaller samma helg som landsbygdensdag och sommarfesten så jag får snällt stanna hemma eftersom jag ska ställa ut mitt hantverk den dagen.

    SEdan ska vi roa oss med att åka runt och leta tomma övergivna smågårdar här runt omkring.
  21. Medlem sedan
    Apr 2003
    #11

    Vi

    Hyr stuga i Värmland 1 eller 2 veckor, åker sedan till Stockholm och hälsar på kusinen som ska födas i maj. Förhoppningsvis så får vi snusa bebbe då=) och sedan kanske vi bilar till Österlen och tar in på vandrarhem, får se.

    Hur som helst så är vi inte hemma mycket.
  22. 11
    Vi Hyr stuga i Värmland 1 eller 2 veckor, åker sedan till Stockholm och hälsar på kusinen som ska födas i maj. Förhoppningsvis så får vi snusa bebbe då=) och sedan kanske vi bilar till Österlen och tar in på vandrarhem, får se.

    Hur som helst så är vi inte hemma mycket.
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12

    Låter underbart!

    Vad är ALV? Har aldrig hört talas om faktiskt...
    Hoppas ni får en travlig semester...visst är det skönt att drömma sig bort från kylan och in i värmen?! :-)
  24. 12
    Låter underbart! Vad är ALV? Har aldrig hört talas om faktiskt...
    Hoppas ni får en travlig semester...visst är det skönt att drömma sig bort från kylan och in i värmen?! :-)
  25. Medlem sedan
    Apr 2003
    #13

    ALV...

    är Astrid Lindgrens Värld.

    http://www.blocket.se/vi/7503596.htm?ca=15_s
  26. 13
    ALV... är Astrid Lindgrens Värld.

    http://www.blocket.se/vi/7503596.htm?ca=15_s
  27. Medlem sedan
    Jun 2001
    #14

    NOrdens ark...

    ....menar du juh! Det kan vi också ta tillsammans! För i år tror jag det kan vara kl för barnen.
    *kram*
  28. 14
    NOrdens ark... ....menar du juh! Det kan vi också ta tillsammans! För i år tror jag det kan vara kl för barnen.
    *kram*
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    Vi måste ses!

    Det var alldeles för länge sedan! kram
  30. 15
    Vi måste ses! Det var alldeles för länge sedan! kram
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16

    Hawaii låter häääärligt!

    Hm, undras just om de kanske har simskola här uppe vid sjön....får kolla upp det, skulle passa bra för Maya som är ett riktigt vattendjur! Hon vill bara vara på det djupa om hon får bestämma, vågar tom dyka sittandes på huk (med huvudet före alltså) nu. *stolt*
  32. 16
    Hawaii låter häääärligt! Hm, undras just om de kanske har simskola här uppe vid sjön....får kolla upp det, skulle passa bra för Maya som är ett riktigt vattendjur! Hon vill bara vara på det djupa om hon får bestämma, vågar tom dyka sittandes på huk (med huvudet före alltså) nu. *stolt*
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    Guud vad härligt!!

    Åk till Alv den 11 augusti så ses vi kanske..=)
  34. 17
    Guud vad härligt!! Åk till Alv den 11 augusti så ses vi kanske..=)
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18

    Jaaaaaaa!

    Så heter det ja. Ja, dit kanv i ta en tur tycker jag! Såg du mitt förslag om långfredagen?
  36. 18
    Jaaaaaaa! Så heter det ja. Ja, dit kanv i ta en tur tycker jag! Såg du mitt förslag om långfredagen?
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19

    Jag kommer från Borlänge

    så jag gillar oxå dalarna! Har halva släkten kvar däruppe men är dit sällan.

    Ja, nu får det verkligen räcka med snö! Men det är ju april så vad som helst kan ju hända....
  38. 19
    Jag kommer från Borlänge så jag gillar oxå dalarna! Har halva släkten kvar däruppe men är dit sällan.

    Ja, nu får det verkligen räcka med snö! Men det är ju april så vad som helst kan ju hända....
  39. Medlem sedan
    Dec 2000
    #20

    Alv

    Sen skall barnen vara med mina föräldrar i Grebbestad då vi jobbar under en vecka, så troligen åker jag dit med dom veckan innan (eller iaf några dagar) så att dom är på plats där när jag sen börjar jobba igen efter min semester.

    Har även funderingar på att träffa Lina med familj då vi är lediga allihopa v 26-27 men får se hur det blir, Lina skulle snacka med Ante först!

    Annars blir det lugnt och skönt! Får väl se om vi har råd och hinner med en weekend eller så som \"smekmånad\" med, jag och Matte men det är inte så jättenoga! *ler*
  40. 20
    Alv Sen skall barnen vara med mina föräldrar i Grebbestad då vi jobbar under en vecka, så troligen åker jag dit med dom veckan innan (eller iaf några dagar) så att dom är på plats där när jag sen börjar jobba igen efter min semester.

    Har även funderingar på att träffa Lina med familj då vi är lediga allihopa v 26-27 men får se hur det blir, Lina skulle snacka med Ante först!

    Annars blir det lugnt och skönt! Får väl se om vi har råd och hinner med en weekend eller så som \"smekmånad\" med, jag och Matte men det är inte så jättenoga! *ler*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Mini-semester blev pytte-semester...
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 19:53
  2. semester ????
    By mija in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 23:07
  3. Semester =)
    By azza in forum _05 Höstbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 12:30
  4. Vi ska på semester
    By Fismamman in forum _05 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 09:16
  5. Hur är det med semester?
    By Längtar efter semester in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 19:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar