Ge nåt när de slutar nian??
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jul 1999
    #1

    Ge nåt när de slutar nian??

    Hej hopp, här kommer jag med en presentfråga...
    Min stora tjej går ut nian snart och då undrar jag om det är \"brukligt\" att ge något, och i så fall vad?
    Jag känner mest folk som har yngre barn, så jag har typ ingen att fråga...

    Min tjej kommer att få nya kläder till själva avslutningen, plus en klänning till kvällen, plus en del pengar som cred för hennes jättefina betyg.
    Men jag tänkte att man kanske skulle ge något annat också?

    Säkert är detta dagens i-landsproblem ;o) men jag vill så gärna göra rätt och jag vill inte att hon ska känna att hon blir utan något som !alla andra\" får.

    Tacksam för svar, Dizzycat
  2. 1
    Ge nåt när de slutar nian?? Hej hopp, här kommer jag med en presentfråga...
    Min stora tjej går ut nian snart och då undrar jag om det är \"brukligt\" att ge något, och i så fall vad?
    Jag känner mest folk som har yngre barn, så jag har typ ingen att fråga...

    Min tjej kommer att få nya kläder till själva avslutningen, plus en klänning till kvällen, plus en del pengar som cred för hennes jättefina betyg.
    Men jag tänkte att man kanske skulle ge något annat också?

    Säkert är detta dagens i-landsproblem ;o) men jag vill så gärna göra rätt och jag vill inte att hon ska känna att hon blir utan något som !alla andra\" får.

    Tacksam för svar, Dizzycat
  3. @-)--)---
    #2

    Hmm...när jag gick ut nian gick vi

    ut och åt på restaurang hela familjen. Så det blev lite festligt sådär. Kan inte minnas att jag fick någon särskilt present direkt. Men det är väl en trevlig idé! Fast hon får ju pengar, så det är väl en present kan man väl säga?! Eller \"vet hon om\" pengarna redan kanske? Det är mer till studenten man köper något finare!
  4. 2
    Hmm...när jag gick ut nian gick vi ut och åt på restaurang hela familjen. Så det blev lite festligt sådär. Kan inte minnas att jag fick någon särskilt present direkt. Men det är väl en trevlig idé! Fast hon får ju pengar, så det är väl en present kan man väl säga?! Eller \"vet hon om\" pengarna redan kanske? Det är mer till studenten man köper något finare!
  5. Jäntunge
    #3

    Det är ju förstås

    redan en present med kläderna och pengarna men att ge en liten present vore väl inte fel? Jag går i femman och de flesta av mina kompisar får smycken och rosor och efterlängtade saker på avslutningarna...

    Din dotter lär ju bli glad i alla fall, jag kan inte svara på hur man brukar göra men som sagt, det finns de som ger, och det finns de som inte ger. Gör som du vill, men annars kanske ett resturangbesök inte vore så dumt för att fira heller? :)
  6. 3
    Det är ju förstås redan en present med kläderna och pengarna men att ge en liten present vore väl inte fel? Jag går i femman och de flesta av mina kompisar får smycken och rosor och efterlängtade saker på avslutningarna...

    Din dotter lär ju bli glad i alla fall, jag kan inte svara på hur man brukar göra men som sagt, det finns de som ger, och det finns de som inte ger. Gör som du vill, men annars kanske ett resturangbesök inte vore så dumt för att fira heller? :)
  7. Medlem sedan
    Jul 1999
    #4

    Tack för svaren! (imt)

    dd
  8. 4
    Tack för svaren! (imt) dd

Liknande trådar

  1. Gå ut nian present??
    By lillan2 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 21:24
  2. När man slutar nian...
    By Ska man löva? in forum Tonåringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 19:09
  3. Avslutning i nian?
    By -Betula- in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 09:35
  4. Fira att gå ut nian?
    By zingo in forum Tonåringar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 08:46
  5. Skolresa i nian?
    By Klara Kluck in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 20:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar