Malin-14.1kg
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Malin-14.1kg

    Nä, jag menade inte så. absolut INTE! Jag menade bara att man (omedvetet) VILL göra sig tjock, ful och osynlig. Inte att man BLEV ful av att vara överviktig.
    Jag tror att det är en vanlig reaktion på utsatta, just för att man inte vill synas, inte sticka ut, inte vara vacker. Jag då som ägnade timmar åt att sminka mig och prova kläder och så gör denna mannen så här - då blir effekten att \"att vara vacker är inget jag vill eftersträva\"...förstår du vad jag menar? Absolut inte att man är ful för man är tjock! jag känner flera utmärkt fina människor och Vackra är de med! som väger MYCKET mer än mig. Och de känner sig också vackra! =)

    Kram
  2. 1
    Malin-14.1kg Nä, jag menade inte så. absolut INTE! Jag menade bara att man (omedvetet) VILL göra sig tjock, ful och osynlig. Inte att man BLEV ful av att vara överviktig.
    Jag tror att det är en vanlig reaktion på utsatta, just för att man inte vill synas, inte sticka ut, inte vara vacker. Jag då som ägnade timmar åt att sminka mig och prova kläder och så gör denna mannen så här - då blir effekten att \"att vara vacker är inget jag vill eftersträva\"...förstår du vad jag menar? Absolut inte att man är ful för man är tjock! jag känner flera utmärkt fina människor och Vackra är de med! som väger MYCKET mer än mig. Och de känner sig också vackra! =)

    Kram
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2

    du..

    Jag förstår dig..det kanske bara va jag som fick taggarna utåt en sväng...jag har hört även att stora är fula.fet å ful..det har liksom gått hand i hand i samhället å tv:n ,..ja you name it liksom.
    Kom ihåg dom hade ett program på tv3 om en tjej som gjorde om sig till olika sorters människor å gick ut på stan för å se hur hon blev behandlad som ex muslim å fet...(hatar ordet fet) men det va hon sa dom....och FUL.... så himla tråkigt...

    nu har jag skrivit långt...

    men jag förstår exakt vad du menar..det va bara jag som läste hälften i min hjärna..förstår du vad jag menar :) hihi

    Kram på dej
  4. 2
    du.. Jag förstår dig..det kanske bara va jag som fick taggarna utåt en sväng...jag har hört även att stora är fula.fet å ful..det har liksom gått hand i hand i samhället å tv:n ,..ja you name it liksom.
    Kom ihåg dom hade ett program på tv3 om en tjej som gjorde om sig till olika sorters människor å gick ut på stan för å se hur hon blev behandlad som ex muslim å fet...(hatar ordet fet) men det va hon sa dom....och FUL.... så himla tråkigt...

    nu har jag skrivit långt...

    men jag förstår exakt vad du menar..det va bara jag som läste hälften i min hjärna..förstår du vad jag menar :) hihi

    Kram på dej
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    vet precis.

    jag kände mig väldigt träffad av det programmet. kändes verkligen kränkande eftersom jag faktiskt aldrig upplevt det så själv. jag har fått väldigt FÅ kommentarer om min storlek, och jag ha rju haft 40 kilos övervikt. MEN visst känns det nu att jag blir bemött annorlunda, speciellt i affärer. FAST det kan ju bero på att jag sträcker på mig och visar upp min nya självkänsla =)

    Då är detta förklarat och tillhör gårdagen =)

    Kram
  6. 3
    vet precis. jag kände mig väldigt träffad av det programmet. kändes verkligen kränkande eftersom jag faktiskt aldrig upplevt det så själv. jag har fått väldigt FÅ kommentarer om min storlek, och jag ha rju haft 40 kilos övervikt. MEN visst känns det nu att jag blir bemött annorlunda, speciellt i affärer. FAST det kan ju bero på att jag sträcker på mig och visar upp min nya självkänsla =)

    Då är detta förklarat och tillhör gårdagen =)

    Kram
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4

    japp

    old day neyws..ha ha hur stavas det...:)
  8. 4
    japp old day neyws..ha ha hur stavas det...:)
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    yesterday\'s news ;) *imt*

    AWD
  10. 5
    yesterday\'s news ;) *imt* AWD

Liknande trådar

  1. Mys Malin!
    By Fru M in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 20:53
  2. Malin
    By Sandra m S&N in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 12:00
  3. Malin D?
    By Mran in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 21:14
  4. Malin IGA
    By *Lillan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 07:14
  5. Malin 2!!!!!!!!!!!!!!
    By Mia med Ludvig in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 09:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar