När kan jag bada igen?
Mammasnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    När kan jag bada igen?

    Hej alla mammor!
    Nån som vet hur det ligger till med badkarsbad efter förlossningen? Jag fick barn för fem veckor sedan, och nu är jag JÄTTEsugen på att bada badkar. Jag har fått för mig att man måste gå på efterkontrollen först, men är det bara inbillning eller? Hoppas det, för jag VILL! Innan jag fick älsklingsbebisen så kunde jag bada två timmar varje dag...
  2. 1
    När kan jag bada igen? Hej alla mammor!
    Nån som vet hur det ligger till med badkarsbad efter förlossningen? Jag fick barn för fem veckor sedan, och nu är jag JÄTTEsugen på att bada badkar. Jag har fått för mig att man måste gå på efterkontrollen först, men är det bara inbillning eller? Hoppas det, för jag VILL! Innan jag fick älsklingsbebisen så kunde jag bada två timmar varje dag...
  3. Sofia*
    #2

    Två veckor efter avslutad blödining

    När det är säkert att bada igen beror på när du slutade blöda. Har du haft en normal förlossning och slutat blöda inom två-tre veckor efter den kan du ta ett bad nu. Om du haft blödningar eller rosaaktiga flytningar under de senaste två veckorna bör du vänta lite till. Men infektionsrisken om du badar hemma i ditt eget badkar och rengör det ordentligt innan du badar är väldigt liten.
  4. 2
    Två veckor efter avslutad blödining När det är säkert att bada igen beror på när du slutade blöda. Har du haft en normal förlossning och slutat blöda inom två-tre veckor efter den kan du ta ett bad nu. Om du haft blödningar eller rosaaktiga flytningar under de senaste två veckorna bör du vänta lite till. Men infektionsrisken om du badar hemma i ditt eget badkar och rengör det ordentligt innan du badar är väldigt liten.
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3

    Ta det lugnt

    jag badade ca 1 vecka efter att jag hade slutat blöda och åkte på en livmoderinflammation. Det var inte ett dugg kul. Så vänta tills efterkontrollen för att vara säker.
  6. 3
    Ta det lugnt jag badade ca 1 vecka efter att jag hade slutat blöda och åkte på en livmoderinflammation. Det var inte ett dugg kul. Så vänta tills efterkontrollen för att vara säker.
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    blödning=avslaget?

    Blöder gör jag ju inte längre. Jag vet inte hur länge sedan det slutade, men avslag har jag ju fortfarande. Bara väldigt små mängder ljusa flytningar. Inte rosa eller nå´t.
    Men jag väntar nog ändå, stunden är förbi ändå, det var ju mest att jag blev så sugen när jag kom in från kylan ute.
  8. 4
    blödning=avslaget? Blöder gör jag ju inte längre. Jag vet inte hur länge sedan det slutade, men avslag har jag ju fortfarande. Bara väldigt små mängder ljusa flytningar. Inte rosa eller nå´t.
    Men jag väntar nog ändå, stunden är förbi ändå, det var ju mest att jag blev så sugen när jag kom in från kylan ute.
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5

    Ja jag menade

    så länge du har avslag. Satt med sonen i knät och hade bråttom att skriva.

    Vänta alltså med att bada tills du är helt läkt =)
  10. 5
    Ja jag menade så länge du har avslag. Satt med sonen i knät och hade bråttom att skriva.

    Vänta alltså med att bada tills du är helt läkt =)
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    När det inte kommer färskt blod..

    ..längre, kommer det lite brunt skräp så kan man bada.
    Du behöver absolut inte vänta tills du har varit på efterkontroll.

    Det har i alla fall jag fått höra efter mina 2 barn:)
  12. 6
    När det inte kommer färskt blod.. ..längre, kommer det lite brunt skräp så kan man bada.
    Du behöver absolut inte vänta tills du har varit på efterkontroll.

    Det har i alla fall jag fått höra efter mina 2 barn:)
  13. wobblan
    #7

    2 veckor

    2 Veckor efter förlossningen badade jag, använde tampong i badet och slappnade av. Såå skönt det var. Och inget hände... När jag var på efterkontroll efter 7 veckor hade jag badat kanske 10 gånger. Jag var normal där nere ändå *ler* Varför ska man inte bada egentligen?
  14. 7
    2 veckor 2 Veckor efter förlossningen badade jag, använde tampong i badet och slappnade av. Såå skönt det var. Och inget hände... När jag var på efterkontroll efter 7 veckor hade jag badat kanske 10 gånger. Jag var normal där nere ändå *ler* Varför ska man inte bada egentligen?

Liknande trådar

  1. Bada ensam igen då
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 17:28
  2. När kan jag börja bada igen
    By Kattou in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-07, 20:11
  3. Jag ska bada nu
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 20:51
  4. Nu ska jag bada i
    By Paris H in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 21:14
  5. Bada
    By mimpen in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 20:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar