Ville fråga en konstig fråga
Hemmaföräldrar
  1. Anonyyyym
    #1

    Ville fråga en konstig fråga

    Hur mycket sover ni per natt? För mig känns det som om jag aldrig får sova nog.. Barnen lägger sig mellan 21-22, och jag själv allt från 23;30-1:30.. Och vi går upp mellan 6;30-8;30.
  2. 1
    Ville fråga en konstig fråga Hur mycket sover ni per natt? För mig känns det som om jag aldrig får sova nog.. Barnen lägger sig mellan 21-22, och jag själv allt från 23;30-1:30.. Och vi går upp mellan 6;30-8;30.
  3. Xappoline
    #2

    Killen sover

    Killen sover från 20.30 till ca 07. Jag lägger mig ca 22.30. Han kan inte vända sig själv och sover med respirator och behöver assistans under natten. Jag vänder honom någonstans mellan 4 och 25 gånger från det att jag lägger mig tills det att han gör morgon.

    Kan du inte lägga dig och barnen tidigare?
  4. 2
    Killen sover Killen sover från 20.30 till ca 07. Jag lägger mig ca 22.30. Han kan inte vända sig själv och sover med respirator och behöver assistans under natten. Jag vänder honom någonstans mellan 4 och 25 gånger från det att jag lägger mig tills det att han gör morgon.

    Kan du inte lägga dig och barnen tidigare?
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    Vi lägger båda

    våra minsta mellan 18-19 beroende på deras status.Sen lägger jag mig mellan 22-23.Om lillkillen mår bra så sover han hela natten,mellandottern har ett rikt drömliv så hon pratar och tjoar flera gånger varje natt.Om minsten är dålig så medicineras han med syrgas och adrenalin varannan timme minst också kräks han.Storpojken lägger sig senast kl 21.Vi vaknar mellan 05-06 på morgonen.Så det är klart,man sover nog inte tillräckligt men men,vila får vi göra i graven,brukar min mamma säga!
  6. 3
    Vi lägger båda våra minsta mellan 18-19 beroende på deras status.Sen lägger jag mig mellan 22-23.Om lillkillen mår bra så sover han hela natten,mellandottern har ett rikt drömliv så hon pratar och tjoar flera gånger varje natt.Om minsten är dålig så medicineras han med syrgas och adrenalin varannan timme minst också kräks han.Storpojken lägger sig senast kl 21.Vi vaknar mellan 05-06 på morgonen.Så det är klart,man sover nog inte tillräckligt men men,vila får vi göra i graven,brukar min mamma säga!
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4

    Liten ändring

    ett par dar i rad har mina två minsta faktiskt somnat kl17.30.Och sovit ända till kl 07.00.Rena semestern...
  8. 4
    Liten ändring ett par dar i rad har mina två minsta faktiskt somnat kl17.30.Och sovit ända till kl 07.00.Rena semestern...
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5

    Så här...

    Minsta somnar senast 19. De två större mellan 19.30-20.00. Själv brukar jag försöka ligga i sängen 21.30 och somna c.a 22.00, men ofta blir klockan 22.30...Barnen vaknar c.a 6.00 så det blir ju då mellan 7,5 och 8,5 timmar/natt beroende av när jag lägger mig. Vissa kvällar är jag så trött att jag slocknar 21.00. Väldigt skönt faktiskt :-). Denna underbara nattsömn har dock bara varit mig förunnad sen c.a 1-2 månader bakåt..för tidigare vaknade Joy allt från 2-6 ggr varje natt...
  10. 5
    Så här... Minsta somnar senast 19. De två större mellan 19.30-20.00. Själv brukar jag försöka ligga i sängen 21.30 och somna c.a 22.00, men ofta blir klockan 22.30...Barnen vaknar c.a 6.00 så det blir ju då mellan 7,5 och 8,5 timmar/natt beroende av när jag lägger mig. Vissa kvällar är jag så trött att jag slocknar 21.00. Väldigt skönt faktiskt :-). Denna underbara nattsömn har dock bara varit mig förunnad sen c.a 1-2 månader bakåt..för tidigare vaknade Joy allt från 2-6 ggr varje natt...
  11. Anonyyyym
    #6

    Jössses..

    vilka sömntutor de flesta verkar ha!! Vilken tur ni har!! Skulle jag lägga mina barn så tidigt som ens 19 så skulle de hoppa upp SENAST 4-5. Ingen av de har någonsin lagt sig tidigare än 20:30.. Det har hänt att vi har varit någonstans så att de har somnat i bilen och sen bara fortasatt hemma i sängen men oftast så blir det att de vaknar mitt i natten sen. Och ett stort tack förståss att ni orkade svara på min fråga!! ;-)
  12. 6
    Jössses.. vilka sömntutor de flesta verkar ha!! Vilken tur ni har!! Skulle jag lägga mina barn så tidigt som ens 19 så skulle de hoppa upp SENAST 4-5. Ingen av de har någonsin lagt sig tidigare än 20:30.. Det har hänt att vi har varit någonstans så att de har somnat i bilen och sen bara fortasatt hemma i sängen men oftast så blir det att de vaknar mitt i natten sen. Och ett stort tack förståss att ni orkade svara på min fråga!! ;-)
  13. Mamma t Denise98/Minna03
    #7

    Nattas kl 20 o därmed basta!!!

    Vaknar kl 06 på morgonen.Ibland vaknar minsta på natten. Jag skulle aldrig orka annars om det inte fanns fasta nattrutiner.
  14. 7
    Nattas kl 20 o därmed basta!!! Vaknar kl 06 på morgonen.Ibland vaknar minsta på natten. Jag skulle aldrig orka annars om det inte fanns fasta nattrutiner.
  15. Anonyyyym
    #8

    Jo men,

    händer det inte att ni t ex har varit i affären , haft besök, eller gjort nåt annat under dagen som gör att allting inte blir exakt som man har planerat eller skulle vilja göra? Jag menar, min man t ex kommer aldrig hem samma tider . Han kan börja jobba allt mellan 6-12, och där med också kommer han hem olika tider. (vi har eget). Då anpassar vi även handlandet etc efter det. Och då skulle han ju aldrig ens se barnen på kvällen om jag skulle natta jättetidigt. Hur gör ni då om ni är på besök hos nån? Eller när ni har besök? Jag kanske ska försöka få de i säng typ vid åtta, så får vi se...
  16. 8
    Jo men, händer det inte att ni t ex har varit i affären , haft besök, eller gjort nåt annat under dagen som gör att allting inte blir exakt som man har planerat eller skulle vilja göra? Jag menar, min man t ex kommer aldrig hem samma tider . Han kan börja jobba allt mellan 6-12, och där med också kommer han hem olika tider. (vi har eget). Då anpassar vi även handlandet etc efter det. Och då skulle han ju aldrig ens se barnen på kvällen om jag skulle natta jättetidigt. Hur gör ni då om ni är på besök hos nån? Eller när ni har besök? Jag kanske ska försöka få de i säng typ vid åtta, så får vi se...

Liknande trådar

  1. Konstig fråga!
    By bettsy in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 10:54
  2. Konstig fråga..
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-09-15, 21:32
  3. ville bara fråga om det...
    By patricia76 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 19:32
  4. mamma fråga om jag ville..
    By Nini med Fredrik in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 15:14
  5. oj jag glömde att jag ville fråga er
    By Magnolia m Astrid in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 22:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar