Presentationsenkät
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Presentationsenkät

    Nu har det kommit ut en massa smygisar ur vrårna och vi är ju en bunt gamla troll som häckat här inne rätt länge. Dags för den där presentationsenkäten kanske? Och som vanligt - fyll i det som du känner för att svara på...

    IRL-namn:
    Ålder:
    Bor:
    Familj:
    Jobb:
    Intressen:
    Favoritkök geografiskt:
    Favoritkock:
    Favoritkokbok:
    Bästa bjudrätt:
    Bästa kökstrix:
    Knasigaste köksmiss:
    Bästa kökspryl:
    Bästa detalj i mitt eget kök:

  2. 1
    Presentationsenkät Nu har det kommit ut en massa smygisar ur vrårna och vi är ju en bunt gamla troll som häckat här inne rätt länge. Dags för den där presentationsenkäten kanske? Och som vanligt - fyll i det som du känner för att svara på...

    IRL-namn:
    Ålder:
    Bor:
    Familj:
    Jobb:
    Intressen:
    Favoritkök geografiskt:
    Favoritkock:
    Favoritkokbok:
    Bästa bjudrätt:
    Bästa kökstrix:
    Knasigaste köksmiss:
    Bästa kökspryl:
    Bästa detalj i mitt eget kök:

  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    ME svarar...

    IRL-namn:Maria

    Ålder:35

    Bor:Enköping

    Familj: Make, två troll på nästan 5 och 2½

    Jobb: Driver rum&frukost samt jobbar med språkvård

    Intressen: hinner inte med några men skulle gärna rida
    islandshäst och läsa betydligt oftare

    Favoritkök geografiskt: thai

    Favoritkock: har ingen speciell

    Favoritkokbok: Bonniers nya

    Bästa bjudrätt: Beror väldigt mycket på tillfället, men oftast buffé

    Bästa kökstrix: balansera sött-surt-starkt, våga det oväntade

    Knasigaste köksmiss: Jag jobbar stenhårt med trial and error-principen så det har blivit en del genom åren. Värst var nog när jag skulle imponera på en dejt och gömde smördegsinbakad oxfilé i kall ugn för att han inte skulle se vad som skulle serveras. Kan meddela att smördegen smälter och smält smördeg blandad med gorgonzola får inga karlar på fall. *s*

    Bästa kökspryl: Mandolinen som tyvärr är på upphällningen

    Bästa detalj i mitt eget kök: Spiskassetten som är inknackad i murstocken. Eller gå-in-i-skafferiet.
  4. 2
    ME svarar... IRL-namn:Maria

    Ålder:35

    Bor:Enköping

    Familj: Make, två troll på nästan 5 och 2½

    Jobb: Driver rum&frukost samt jobbar med språkvård

    Intressen: hinner inte med några men skulle gärna rida
    islandshäst och läsa betydligt oftare

    Favoritkök geografiskt: thai

    Favoritkock: har ingen speciell

    Favoritkokbok: Bonniers nya

    Bästa bjudrätt: Beror väldigt mycket på tillfället, men oftast buffé

    Bästa kökstrix: balansera sött-surt-starkt, våga det oväntade

    Knasigaste köksmiss: Jag jobbar stenhårt med trial and error-principen så det har blivit en del genom åren. Värst var nog när jag skulle imponera på en dejt och gömde smördegsinbakad oxfilé i kall ugn för att han inte skulle se vad som skulle serveras. Kan meddela att smördegen smälter och smält smördeg blandad med gorgonzola får inga karlar på fall. *s*

    Bästa kökspryl: Mandolinen som tyvärr är på upphällningen

    Bästa detalj i mitt eget kök: Spiskassetten som är inknackad i murstocken. Eller gå-in-i-skafferiet.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    svarar omedelbums!

    jag hör egentligen till smygisarna... och har inte presenterat mej när jag tittat fram.

    IRL-namn: Gabrielle
    Ålder: 35
    Bor: Hassel, Matfors ca 5 mil från Sundsvall
    Familj: sambo, 3 bio-barn, 1 bonus-barn, vovve, kanin
    Jobb: kiosk & gatuköksbiträde
    Intressen: att hänga på aff och att sy korsstygn
    Favoritkök geografiskt: grekland
    Favoritkock: att titta på? Ainsley Harriot, bbc
    Favoritkokbok: rutiga kokboken från ica
    Bästa bjudrätt: lasange
    Bästa kökstrix: har inga
    Knasigaste köksmiss: när jag skulle vara smart och göra pizza i ugnen och kavlade ut degen och la på bakplåtspapper.. *g*
    Bästa kökspryl: matberedaren och mina nya non-stick-formar från coop
    Bästa detalj i mitt eget kök: min nya sajd-baj-sajd kyl o frys me ismaskin
  6. 3
    svarar omedelbums! jag hör egentligen till smygisarna... och har inte presenterat mej när jag tittat fram.

    IRL-namn: Gabrielle
    Ålder: 35
    Bor: Hassel, Matfors ca 5 mil från Sundsvall
    Familj: sambo, 3 bio-barn, 1 bonus-barn, vovve, kanin
    Jobb: kiosk & gatuköksbiträde
    Intressen: att hänga på aff och att sy korsstygn
    Favoritkök geografiskt: grekland
    Favoritkock: att titta på? Ainsley Harriot, bbc
    Favoritkokbok: rutiga kokboken från ica
    Bästa bjudrätt: lasange
    Bästa kökstrix: har inga
    Knasigaste köksmiss: när jag skulle vara smart och göra pizza i ugnen och kavlade ut degen och la på bakplåtspapper.. *g*
    Bästa kökspryl: matberedaren och mina nya non-stick-formar från coop
    Bästa detalj i mitt eget kök: min nya sajd-baj-sajd kyl o frys me ismaskin
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    åååå *avis*

    ett gå-in-i-skafferi i ett stort kök var enda kravet jag hade när vi tittade på hus. nu har jag ett litet j*vla kök som man knappt kan vända sej i... *mutter*
    fast jag gläds med dej, tro inget annat!!!
  8. 4
    åååå *avis* ett gå-in-i-skafferi i ett stort kök var enda kravet jag hade när vi tittade på hus. nu har jag ett litet j*vla kök som man knappt kan vända sej i... *mutter*
    fast jag gläds med dej, tro inget annat!!!
  9. Helen
    #5

    En till fd smygis svarar

    IRL-namn: Helen

    Ålder: 32 år

    Bor: Helsingborg

    Familj: Make och fyra barn, femman på väg

    Jobb: Studerar på universitet, när nu det ska bli klart...

    Intressen: Skulle vilja ha betydligt fler än jag hinner med. Läser en del.

    Favoritkök geografiskt: Asiatiskt

    Favoritkock: Som Helsingborgare får jag ju säga Tina och Niklas :)

    Favoritkokbok: Bonniers, köpte den nyss på bokrean.

    Bästa bjudrätt: Bufféer, vi har alltid minst 25 gäster på kalas. Stor släkt..

    Bästa kökstrix: Våga!

    Knasigaste köksmiss: En gång när jag skulle sila av buljong till sås så silade jag det rakt ut i vasken. Fick improvisera med färdig buljong istället...

    Bästa kökspryl: Rivjärnet.

    Bästa detalj i mitt eget kök: Ingen. Vill bygga om nu men det blir såååå dyrt. Finns så många käcka prylar för inbyggnad. Vill absolut ha en stor ugn.
  10. 5
    En till fd smygis svarar IRL-namn: Helen

    Ålder: 32 år

    Bor: Helsingborg

    Familj: Make och fyra barn, femman på väg

    Jobb: Studerar på universitet, när nu det ska bli klart...

    Intressen: Skulle vilja ha betydligt fler än jag hinner med. Läser en del.

    Favoritkök geografiskt: Asiatiskt

    Favoritkock: Som Helsingborgare får jag ju säga Tina och Niklas :)

    Favoritkokbok: Bonniers, köpte den nyss på bokrean.

    Bästa bjudrätt: Bufféer, vi har alltid minst 25 gäster på kalas. Stor släkt..

    Bästa kökstrix: Våga!

    Knasigaste köksmiss: En gång när jag skulle sila av buljong till sås så silade jag det rakt ut i vasken. Fick improvisera med färdig buljong istället...

    Bästa kökspryl: Rivjärnet.

    Bästa detalj i mitt eget kök: Ingen. Vill bygga om nu men det blir såååå dyrt. Finns så många käcka prylar för inbyggnad. Vill absolut ha en stor ugn.
  11. MAJa
    #6

    MAJa-svar

    Jag är ju ingen ny smygis direkt, mer en gammal, läser varje dag, skriver alltför sällan.


    IRL-namn: Maria

    Ålder:39

    Bor:Oslo, Norge

    Familj:Jepp, tre ungar 6,16,18 år, en man och en katt som heter Elmer

    Jobb:pluggar till sjuksköterska

    Intressen:ehhh....matlagning, inredning, plugga..

    Favoritkök geografiskt:stort, men utan en sån där larvig köks-ö

    Favoritkock:har ingen om inte jag själv *hehe* räknas

    Favoritkokbok: M&D! Helt sant!! Jag har väl 100 böcker i hyllan men all inspiration hämtar jag härifrån! Så tråkigt(?) är jag.

    Bästa bjudrätt: Indiskt

    Bästa kökstrix: vet inte helt...kanske att alltid börja i ett helt rent kök...

    Knasigaste köksmiss: tänker så det knakar, men kommer inte på något som är kul, kanske alla ggr jag har förklarat pedagogiskt för min man hur jag vill ha mina ägg och ALDRIG lyckats själv....

    Bästa kökspryl: min lilla assistent som mixar och hackar och maler

    Bästa detalj i mitt eget kök: att arbetsbänken är vid fönstret så jag ser ut hela tiden när jag lagar mat

  12. 6
    MAJa-svar Jag är ju ingen ny smygis direkt, mer en gammal, läser varje dag, skriver alltför sällan.


    IRL-namn: Maria

    Ålder:39

    Bor:Oslo, Norge

    Familj:Jepp, tre ungar 6,16,18 år, en man och en katt som heter Elmer

    Jobb:pluggar till sjuksköterska

    Intressen:ehhh....matlagning, inredning, plugga..

    Favoritkök geografiskt:stort, men utan en sån där larvig köks-ö

    Favoritkock:har ingen om inte jag själv *hehe* räknas

    Favoritkokbok: M&D! Helt sant!! Jag har väl 100 böcker i hyllan men all inspiration hämtar jag härifrån! Så tråkigt(?) är jag.

    Bästa bjudrätt: Indiskt

    Bästa kökstrix: vet inte helt...kanske att alltid börja i ett helt rent kök...

    Knasigaste köksmiss: tänker så det knakar, men kommer inte på något som är kul, kanske alla ggr jag har förklarat pedagogiskt för min man hur jag vill ha mina ägg och ALDRIG lyckats själv....

    Bästa kökspryl: min lilla assistent som mixar och hackar och maler

    Bästa detalj i mitt eget kök: att arbetsbänken är vid fönstret så jag ser ut hela tiden när jag lagar mat

  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    #7

    Gu va kul!

    Jag fattade helt fel på Geografifrågan! *fnissar hysteriskt*
    Alltså....ska bara torka en skratt-tår, jag tycker att asiatisk mat är det bästa, men även amerikansk mat, mexicansk, indisk och så älskar jag svenska köttbullar och pannkakor.
  14. 7
    Gu va kul! Jag fattade helt fel på Geografifrågan! *fnissar hysteriskt*
    Alltså....ska bara torka en skratt-tår, jag tycker att asiatisk mat är det bästa, men även amerikansk mat, mexicansk, indisk och så älskar jag svenska köttbullar och pannkakor.
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8

    Netis svarar...

    IRL-namn:Agneta
    Ålder:39
    Bor:Uddevalla
    Familj:Make (20 år sen vi träffades i år) två tonårskillar:16 och 13
    Jobb:Väntar! Arbetslös för första gången på 15 år!
    Intressen: förutom familjen,stugan och trädgården...böcker, musik, handarbete,fotboll speciellt äldsta sonens lag!, långpromenader, katten,
    bak och mat(!) osv...
    Favoritkök geografiskt:Mitt!*S* tveksam om det är medelhavet eller thai...kan inte bestämma mej!
    Favoritkock: har nog ingen, men gillar att se på Leila..
    Favoritkokbok:Vår kokbok, pärmarna är på väg att ramla av!
    Bästa bjudrätt:Svårt... smörinbakt fläskfilé eller gratinerad hummer...
    Bästa kökstrix:Har jag nåt? vet ej!
    Knasigaste köksmiss:Gjort många... senast i dag när jag för första gången ska göra treveckors salladen och totalt missade hur mycket det blev... det blir väldigt mycket!!!!!!
    Bästa kökspryl:Vattenkokaren el assistenten
    Bästa detalj i mitt eget kök:Bor i lägenhet så vi har ju inte kunnat påverka så mycket, fast det stora köksbordet med iläggsskiva är ok!
  16. 8
    Netis svarar... IRL-namn:Agneta
    Ålder:39
    Bor:Uddevalla
    Familj:Make (20 år sen vi träffades i år) två tonårskillar:16 och 13
    Jobb:Väntar! Arbetslös för första gången på 15 år!
    Intressen: förutom familjen,stugan och trädgården...böcker, musik, handarbete,fotboll speciellt äldsta sonens lag!, långpromenader, katten,
    bak och mat(!) osv...
    Favoritkök geografiskt:Mitt!*S* tveksam om det är medelhavet eller thai...kan inte bestämma mej!
    Favoritkock: har nog ingen, men gillar att se på Leila..
    Favoritkokbok:Vår kokbok, pärmarna är på väg att ramla av!
    Bästa bjudrätt:Svårt... smörinbakt fläskfilé eller gratinerad hummer...
    Bästa kökstrix:Har jag nåt? vet ej!
    Knasigaste köksmiss:Gjort många... senast i dag när jag för första gången ska göra treveckors salladen och totalt missade hur mycket det blev... det blir väldigt mycket!!!!!!
    Bästa kökspryl:Vattenkokaren el assistenten
    Bästa detalj i mitt eget kök:Bor i lägenhet så vi har ju inte kunnat påverka så mycket, fast det stora köksbordet med iläggsskiva är ok!
  17. Medlem sedan
    Jan 1999
    #9

    Oline svarar

    IRL-namn: Lotta
    Ålder: 36 år
    Bor:Skåne
    Familj: Man och tre barn på 13,11,9 år
    Jobb:studerar, vill bli bibliotekarie
    Intressen: böcker, trädgård
    Favoritkök geografiskt:grekiskt
    Favoritkock:
    Favoritkokbok: Anna Bergenström
    Bästa bjudrätt: Varmrökt lax m.potatis och Örtagårdssås, sallad, melon
    Bästa kökstrix:
    Knasigaste köksmiss:skulle baka drömmar och läste två msk hjorthornsalt när det skulle vara tsk. Gissa om det osade. Riktiga mardrömmar blev det.
    Bästa kökspryl:gillar min mixer som hackar, river och skivar
    Bästa detalj i mitt eget kök:
  18. 9
    Oline svarar IRL-namn: Lotta
    Ålder: 36 år
    Bor:Skåne
    Familj: Man och tre barn på 13,11,9 år
    Jobb:studerar, vill bli bibliotekarie
    Intressen: böcker, trädgård
    Favoritkök geografiskt:grekiskt
    Favoritkock:
    Favoritkokbok: Anna Bergenström
    Bästa bjudrätt: Varmrökt lax m.potatis och Örtagårdssås, sallad, melon
    Bästa kökstrix:
    Knasigaste köksmiss:skulle baka drömmar och läste två msk hjorthornsalt när det skulle vara tsk. Gissa om det osade. Riktiga mardrömmar blev det.
    Bästa kökspryl:gillar min mixer som hackar, river och skivar
    Bästa detalj i mitt eget kök:
  19. Chlima
    #10

    Mina svar

    IRL-namn:
    Ålder:35 i år
    Bor:Göteborg
    Familj:man, två söner - drygt 3 och 1 på torsdag!
    Jobb:Gymnasielärare
    Intressen:mat, foto, yoga, böcker, resor, film,språk
    Favoritkök geografiskt:Medelhavet,thai,in diskt,
    Favoritkock:Gillar faktiskt Jamie Oliver.
    Favoritkokbok:Allt av Anna Bergenström
    Bästa bjudrätt:Paj, fast vi ska bli bättre på att bjuda hem folk på goda middagar med annan mat...
    Bästa kökstrix:Var förberedd!!
    Knasigaste köksmiss:Kommer inte på nån rolig just nu.
    Bästa kökspryl:En japansk tallrik/rivmojäng som är kanon om man har småbarn, grapefruktskeden
    Bästa detalj i mitt eget kök:Hatar vårt kök och vill flytta : (. Ok då, kanske det gigantiska matbordet (fast det står inte i köket) eller hyllorna med alla kokböckerna på.

  20. 10
    Mina svar IRL-namn:
    Ålder:35 i år
    Bor:Göteborg
    Familj:man, två söner - drygt 3 och 1 på torsdag!
    Jobb:Gymnasielärare
    Intressen:mat, foto, yoga, böcker, resor, film,språk
    Favoritkök geografiskt:Medelhavet,thai,in diskt,
    Favoritkock:Gillar faktiskt Jamie Oliver.
    Favoritkokbok:Allt av Anna Bergenström
    Bästa bjudrätt:Paj, fast vi ska bli bättre på att bjuda hem folk på goda middagar med annan mat...
    Bästa kökstrix:Var förberedd!!
    Knasigaste köksmiss:Kommer inte på nån rolig just nu.
    Bästa kökspryl:En japansk tallrik/rivmojäng som är kanon om man har småbarn, grapefruktskeden
    Bästa detalj i mitt eget kök:Hatar vårt kök och vill flytta : (. Ok då, kanske det gigantiska matbordet (fast det står inte i köket) eller hyllorna med alla kokböckerna på.

  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Vi gjorde om

    hela vårt kök när vi flyttade hit och det fanns inte men var ett krav här med. Nu är det 3½ år sen köket stod klart och IDAG sätter maken dit handtaget på skafferidörren (som f ö funnits i 2 månader) eftersom han dängde igen dörren så jag inte fick upp den ens med verktyg. *s* Det är inte särskilt svårt att bygga ett sånt - det är bara svårt att få tid att göra det klart. ;)
  22. 11
    Vi gjorde om hela vårt kök när vi flyttade hit och det fanns inte men var ett krav här med. Nu är det 3½ år sen köket stod klart och IDAG sätter maken dit handtaget på skafferidörren (som f ö funnits i 2 månader) eftersom han dängde igen dörren så jag inte fick upp den ens med verktyg. *s* Det är inte särskilt svårt att bygga ett sånt - det är bara svårt att få tid att göra det klart. ;)
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Vad var felet

    med pizza på bakplåtspapper? *ser lite förvirrad ut* Att pappret korvade sig? Jag kavlar min pizzabotten, lägger den på papper, fyller pizzan och föser sen över pappret från den kalla plåten till den heta som står i ugnen, jättesmidigt...
  24. 12
    Vad var felet med pizza på bakplåtspapper? *ser lite förvirrad ut* Att pappret korvade sig? Jag kavlar min pizzabotten, lägger den på papper, fyller pizzan och föser sen över pappret från den kalla plåten till den heta som står i ugnen, jättesmidigt...
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Cooolt

    med fem barn! Skulle vilja våga. Och orka. ;)
  26. 13
    Cooolt med fem barn! Skulle vilja våga. Och orka. ;)
  27. Medlem sedan
    Dec 2001
    #14

    Gerberasvar

    IRL-namn: Charlotte

    Ålder:snart 32

    Bor:Skåne

    Familj:Man och två små barn

    Jobb:Inget alls just nu :-(. En ny upplevelse som inte alls rekommenderas.

    Intressen: Umgås med familj och vänner, politik (jo på riktigt!), naturen, laga mat mm mm

    Favoritkök geografiskt: Det varierar från dag till dag. Indiskt ligger alltid bra till.

    Favoritkock:Bra fråga.

    Favoritkokbok:Bra fråga, jag läser gärna kokböcker men har ingen favorit.

    Bästa bjudrätt:Just nu mycket buffér med plock. Vi har byggt om köket och har en ny köksö med bardisk, som är som gjord för buffér. Extra bra när man är många.

    Och sedan viktigast:Bjud hem dina vänner även när du inte orkar med att laga en sexrätters avsmakningsmeny. Jag har haft en tendens att lägga ribban så högt att det inte blivit något. Nu har jag landat i att det är umgänget som är det viktiga, och insett att mina vänner hellre kommer hit på en smaskig pasta än stannar hemma.

    Bästa kökstrix: Lägg upp sakerna fint, då smakar det bättre. Och komplettera gärna med lite extra goda grönsaker och ett smaskigt bröd.

    Knasigaste köksmiss: När jag just flyttat hemifrån skulle jag spara tid och försökte göra carbonara utan att försteka baconet, det var ingen hit (dvs rätt ner i papperskorgen, rått bacon är faktiskt direkt oätligt).

    Sen hade jag och en kompis senap och ketchupo i filen när vi var små, det både luktade och smakade illa :-)

    Bästa kökspryl:Bra knivar?

    Bästa detalj i mitt eget kök: Vår nya stora diskho. Vi valde en stooor ho istället för två små, och det är så bra. Sen har vi en snygg blandare med dusch till, och det är hur bra som helst!
  28. 14
    Gerberasvar IRL-namn: Charlotte

    Ålder:snart 32

    Bor:Skåne

    Familj:Man och två små barn

    Jobb:Inget alls just nu :-(. En ny upplevelse som inte alls rekommenderas.

    Intressen: Umgås med familj och vänner, politik (jo på riktigt!), naturen, laga mat mm mm

    Favoritkök geografiskt: Det varierar från dag till dag. Indiskt ligger alltid bra till.

    Favoritkock:Bra fråga.

    Favoritkokbok:Bra fråga, jag läser gärna kokböcker men har ingen favorit.

    Bästa bjudrätt:Just nu mycket buffér med plock. Vi har byggt om köket och har en ny köksö med bardisk, som är som gjord för buffér. Extra bra när man är många.

    Och sedan viktigast:Bjud hem dina vänner även när du inte orkar med att laga en sexrätters avsmakningsmeny. Jag har haft en tendens att lägga ribban så högt att det inte blivit något. Nu har jag landat i att det är umgänget som är det viktiga, och insett att mina vänner hellre kommer hit på en smaskig pasta än stannar hemma.

    Bästa kökstrix: Lägg upp sakerna fint, då smakar det bättre. Och komplettera gärna med lite extra goda grönsaker och ett smaskigt bröd.

    Knasigaste köksmiss: När jag just flyttat hemifrån skulle jag spara tid och försökte göra carbonara utan att försteka baconet, det var ingen hit (dvs rätt ner i papperskorgen, rått bacon är faktiskt direkt oätligt).

    Sen hade jag och en kompis senap och ketchupo i filen när vi var små, det både luktade och smakade illa :-)

    Bästa kökspryl:Bra knivar?

    Bästa detalj i mitt eget kök: Vår nya stora diskho. Vi valde en stooor ho istället för två små, och det är så bra. Sen har vi en snygg blandare med dusch till, och det är hur bra som helst!
  29. Medlem sedan
    Jul 2002
    #15

    Svarar jag med :)

    IRL-namn: Eva-Ley
    Ålder: 37
    Bor: Västra Frölunda
    Familj: Make, sju egna barn och ett styvbarn
    Jobb: telefonist och hempartysäljare
    Intressen: Många och varierande
    Favoritkök geografiskt: Japanskt
    Favoritkock: Har ingen
    Favoritkokbok: Ingen där heller
    Bästa bjudrätt: Sushi ;)
    Bästa kökstrix: Våga strunta i recept!
    Knasigaste köksmiss: Erkänner inga missar :)
    Bästa kökspryl: Just nu - min nya degblandare
    Bästa detalj i mitt eget kök: Mitt jätteköksbord!
  30. 15
    Svarar jag med :) IRL-namn: Eva-Ley
    Ålder: 37
    Bor: Västra Frölunda
    Familj: Make, sju egna barn och ett styvbarn
    Jobb: telefonist och hempartysäljare
    Intressen: Många och varierande
    Favoritkök geografiskt: Japanskt
    Favoritkock: Har ingen
    Favoritkokbok: Ingen där heller
    Bästa bjudrätt: Sushi ;)
    Bästa kökstrix: Våga strunta i recept!
    Knasigaste köksmiss: Erkänner inga missar :)
    Bästa kökspryl: Just nu - min nya degblandare
    Bästa detalj i mitt eget kök: Mitt jätteköksbord!
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16

    Den där duschen

    försöket jag övertyga maken om men jag gick bet på det. :S Kanske lika bra iom att vi har träbänkar och dessutom är de högre än fönstret och inte åtgärdat än = vatten på fel ställe hamnar bakom skåp och i isolering i väggen. :S

    Det där med ribban och vännerna känner jag så väl igen. Nu har vi äntligen tagit tag i det hela med grannarna och försöker äta middag ihop varje torsdag, varannan vecka här, varannan där. Inte klockrent än men det känns som om det kan bli något. Det är jätteskoj och väldigt prestigelöst. :)
  32. 16
    Den där duschen försöket jag övertyga maken om men jag gick bet på det. :S Kanske lika bra iom att vi har träbänkar och dessutom är de högre än fönstret och inte åtgärdat än = vatten på fel ställe hamnar bakom skåp och i isolering i väggen. :S

    Det där med ribban och vännerna känner jag så väl igen. Nu har vi äntligen tagit tag i det hela med grannarna och försöker äta middag ihop varje torsdag, varannan vecka här, varannan där. Inte klockrent än men det känns som om det kan bli något. Det är jätteskoj och väldigt prestigelöst. :)
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    Sju??

    Nog för att jag förstått att du hade en bunt, men SJU? COooolt!! :) *känner att trean jag drömmer om är en fis i havet* ;)
  34. 17
    Sju?? Nog för att jag förstått att du hade en bunt, men SJU? COooolt!! :) *känner att trean jag drömmer om är en fis i havet* ;)
  35. Medlem sedan
    Dec 2001
    #18

    Vår dusch...

    Jag vet inte om det är samma typ som du menar? Vår går att ställa om från vanlig vattenkran till ducks, och sedan går den att koppla loss. Det är dock ingen lång duschslang, utan bara en \"vanligt lång\" mer rörlig slang än den traditionella kranen. (Verkligen bra förklaring, tveksamt om du blev mer klok av den...:-))

    Vi har också träbänkar, men bara man oljar in dem bra och torkar upp ev spillvatten, så funkar det finemang.
  36. 18
    Vår dusch... Jag vet inte om det är samma typ som du menar? Vår går att ställa om från vanlig vattenkran till ducks, och sedan går den att koppla loss. Det är dock ingen lång duschslang, utan bara en \"vanligt lång\" mer rörlig slang än den traditionella kranen. (Verkligen bra förklaring, tveksamt om du blev mer klok av den...:-))

    Vi har också träbänkar, men bara man oljar in dem bra och torkar upp ev spillvatten, så funkar det finemang.
  37. Medlem sedan
    Dec 2001
    #19

    ducks? vad skriver jag??

    Nej, det är ingen specialare, det är jag som inte kan stava till dusch mer än en gång i varje inlägg...
  38. 19
    ducks? vad skriver jag?? Nej, det är ingen specialare, det är jag som inte kan stava till dusch mer än en gång i varje inlägg...
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20

    Aha, sån hade vi

    när jag var liten. Jag var mer inne på den där restaurangvarianten, och den blir ju automatiskt lite blaskigare.

    Vi är noga med att torka och oljar ftf två gånger om året för säkerhets skull, men det var ju det där med fönster och isolering och..ja...
  40. 20
    Aha, sån hade vi när jag var liten. Jag var mer inne på den där restaurangvarianten, och den blir ju automatiskt lite blaskigare.

    Vi är noga med att torka och oljar ftf två gånger om året för säkerhets skull, men det var ju det där med fönster och isolering och..ja...
Sidan 1 av 8 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Vi har en nying! Presentationsenkät?
    By *Tovan in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-11-16, 14:31
  2. Presentationsenkät
    By fruwiklund in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 00:53
  3. Presentationsenkät
    By Mika in forum Vikt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 20:47
  4. Presentationsenkät - en julig en!
    By heakin in forum Hem & fritid
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-09-17, 15:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar