Tips på bra vårvantar efterlyses...
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Tips på bra vårvantar efterlyses...

    Detta med vantar är väl bland det svåraste som finns. Särskilt när barnen är små och vill gegga med avtten hela tiden. Skulle helst vilja ha fingervantar som är vattentäta och smidiga men det verkar ju ut att vara en omöjlighet att finna. Just nu kör vi med en blandning av fodrade och ofodrade galonvantar, fingervantar i bomull, reimatec vintervantar och zipzi-vantarna. Tycker jag provat det mesta men blir inte 100% nöjd då de känns lite för klumpiga. Någon som hittat den ultimata vanten? Vad använder ni till era barn?
  2. 1
    Tips på bra vårvantar efterlyses... Detta med vantar är väl bland det svåraste som finns. Särskilt när barnen är små och vill gegga med avtten hela tiden. Skulle helst vilja ha fingervantar som är vattentäta och smidiga men det verkar ju ut att vara en omöjlighet att finna. Just nu kör vi med en blandning av fodrade och ofodrade galonvantar, fingervantar i bomull, reimatec vintervantar och zipzi-vantarna. Tycker jag provat det mesta men blir inte 100% nöjd då de känns lite för klumpiga. Någon som hittat den ultimata vanten? Vad använder ni till era barn?
  3. moa
    #2

    allväders från minimundus

    mindre än reima tec men lika bra,tycker reima tec är så stora,klumpiga och långa.
    eller ofodrade med en tunn ullvante under är bra nu.
  4. 2
    allväders från minimundus mindre än reima tec men lika bra,tycker reima tec är så stora,klumpiga och långa.
    eller ofodrade med en tunn ullvante under är bra nu.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    Bra tips..

    Var inne på deras hemsida och tittade på allvädersvanten (för det var Trolls allvädersvante du menade gissar jag). Tyvärr fanns den bara i rött och blått och jag är ute efter rosa, turkos, brun eller svart. Annars verkade den ut att vara bra. fast jag läste att den inte var vattentät, märker man av det mycket?
  6. 3
    Bra tips.. Var inne på deras hemsida och tittade på allvädersvanten (för det var Trolls allvädersvante du menade gissar jag). Tyvärr fanns den bara i rött och blått och jag är ute efter rosa, turkos, brun eller svart. Annars verkade den ut att vara bra. fast jag läste att den inte var vattentät, märker man av det mycket?
  7. moa
    #4

    jag tycker dom är vattentäta

    flickan badade händerna i vatten igår och var ej blöt.
  8. 4
    jag tycker dom är vattentäta flickan badade händerna i vatten igår och var ej blöt.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    Då ska jag hålla utkik..

    om de kommer in i andra färger så småningom. tack för tipset.
  10. 5
    Då ska jag hålla utkik.. om de kommer in i andra färger så småningom. tack för tipset.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Ofodrade

    galonhandskar och så varierar vi vante under efter temp. Dottern har ett par stickade tumvantar som är fodrade från Åhlens som är jättesmidiga. Med galonvanten utanpå så blir det inte klumpigt. Med dem klarar hon rätt låg temp. När det blir ändå varmare så ka hon ha fingervantarna i.
  12. 6
    Ofodrade galonhandskar och så varierar vi vante under efter temp. Dottern har ett par stickade tumvantar som är fodrade från Åhlens som är jättesmidiga. Med galonvanten utanpå så blir det inte klumpigt. Med dem klarar hon rätt låg temp. När det blir ändå varmare så ka hon ha fingervantarna i.

Liknande trådar

  1. Box-vin tips efterlyses
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 15:47
  2. Dejting-tips efterlyses!
    By Nadja in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 21:36
  3. Åka-bil-tips efterlyses!
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 13:27
  4. Tips efterlyses
    By Lindhis in forum _0506 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 09:59
  5. TIPS EFTERLYSES!
    By pixpix in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 20:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar