Alex 6 månader idag :oD (även nov)
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Alex 6 månader idag :oD (även nov)

    Jaha, då var man en stor kille :o) Vi var på Bvc idag på vägning. det blev hela 7395g 68cm o hof 44. Hon kollade även om han kunde/hjälpte till att sitta upp, om han tar en leksak och flyttar den från ena handen till den andra och så om han hand vänt sig. MVG blev det :oD
    en sån tur vi hade för att i lörsdas så låg vi på golvet och lekte med Alex och då la jag han på sidan för att han skulle få ta en leksak men då vände han sig isället och var så lycklig över prestationen. (för första gången, han har inte ens försökt förut)

    Annars så går allt som vanligt här. Sjuka, Sjuka och så lite mystiska prickar på det (Emil). Såg en liten liten prick på Emil imorrse (Strax ufanför handleden) och så nu när vi kom från Bvc så hade han fått Tio prickar i ljömskarna ner mot benet och de ska klia massor enligt Emil! Vad kan det vara???? Nå, Sven kommer hem till 13.00 och tar killen till fam.läkarna så får vi veta vad det är. Bara det INTE är svinkoppor, Emil absolut älskar sin lillebror och kan inte vara ifrån/röra i honom.

    Men åter till mat/ning! Trevlig fortsatt dag på er:oD
  2. 1
    Alex 6 månader idag :oD (även nov) Jaha, då var man en stor kille :o) Vi var på Bvc idag på vägning. det blev hela 7395g 68cm o hof 44. Hon kollade även om han kunde/hjälpte till att sitta upp, om han tar en leksak och flyttar den från ena handen till den andra och så om han hand vänt sig. MVG blev det :oD
    en sån tur vi hade för att i lörsdas så låg vi på golvet och lekte med Alex och då la jag han på sidan för att han skulle få ta en leksak men då vände han sig isället och var så lycklig över prestationen. (för första gången, han har inte ens försökt förut)

    Annars så går allt som vanligt här. Sjuka, Sjuka och så lite mystiska prickar på det (Emil). Såg en liten liten prick på Emil imorrse (Strax ufanför handleden) och så nu när vi kom från Bvc så hade han fått Tio prickar i ljömskarna ner mot benet och de ska klia massor enligt Emil! Vad kan det vara???? Nå, Sven kommer hem till 13.00 och tar killen till fam.läkarna så får vi veta vad det är. Bara det INTE är svinkoppor, Emil absolut älskar sin lillebror och kan inte vara ifrån/röra i honom.

    Men åter till mat/ning! Trevlig fortsatt dag på er:oD
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    jisses!

    min flicka är 3månader idag och väger ca 7kilo! Vilken bamse bebis jag måste ha! *s* ja det går fort när man har barn! kram
  4. 2
    jisses! min flicka är 3månader idag och väger ca 7kilo! Vilken bamse bebis jag måste ha! *s* ja det går fort när man har barn! kram
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    Nej, inte bamse :o)

    Alex är ju sex veckor förtidig så igentligen skulle han inte vara mer är 4mån drygt. Barn ska växa och ha lite när de är pyttisar. Inte är hon bamsing heller!

    Kram
  6. 3
    Nej, inte bamse :o) Alex är ju sex veckor förtidig så igentligen skulle han inte vara mer är 4mån drygt. Barn ska växa och ha lite när de är pyttisar. Inte är hon bamsing heller!

    Kram
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    ahaaa

    jo hon e en liten knubbis ;) fast jag tycker det e mysigt! Hon är jätte fin i sina dubbel hakor *s* Visste ju inte att Alex var för tidigt född... iså fall har han ju knappat in bra tycker jag ;)
  8. 4
    ahaaa jo hon e en liten knubbis ;) fast jag tycker det e mysigt! Hon är jätte fin i sina dubbel hakor *s* Visste ju inte att Alex var för tidigt född... iså fall har han ju knappat in bra tycker jag ;)
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5

    Ja verkligen!

    igår på Bvc sa de att vi behövde INTE oroa oss för han vikt eller växkurva. Han har tagit igen eller hur man nu säger. Han var ju stor förtiden när han kom, hela 2965g o 47cm :O)) Så nu har han gått ner o upp igen!

    Nu ska jag börja göra ordning lillen för fotografering idag. Store brbr fick inte vara med (sen på ett år bild gick det bra) för fotografen så nu ska det fotas!

    Vi hörs sen!
  10. 5
    Ja verkligen! igår på Bvc sa de att vi behövde INTE oroa oss för han vikt eller växkurva. Han har tagit igen eller hur man nu säger. Han var ju stor förtiden när han kom, hela 2965g o 47cm :O)) Så nu har han gått ner o upp igen!

    Nu ska jag börja göra ordning lillen för fotografering idag. Store brbr fick inte vara med (sen på ett år bild gick det bra) för fotografen så nu ska det fotas!

    Vi hörs sen!
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    Skoj!

    Vi köpte en kamera innan Jackie kom och fotoskrivare... för att jag älskar att fotografera... det svåra är att få riktigt \"bra\" bilder när dom är så små... dom har inte hittat ngn slags hållning riktigt *s* Så jag väntar också ett tag med att visa upp henne för en \"proffs\" fotograf... så hon kan hålla up huvudet och *hakorna* innan *hihi* Kram
  12. 6
    Skoj! Vi köpte en kamera innan Jackie kom och fotoskrivare... för att jag älskar att fotografera... det svåra är att få riktigt \"bra\" bilder när dom är så små... dom har inte hittat ngn slags hållning riktigt *s* Så jag väntar också ett tag med att visa upp henne för en \"proffs\" fotograf... så hon kan hålla up huvudet och *hakorna* innan *hihi* Kram
  13. Medlem sedan
    Mar 2005
    #7

    Hur f*n lyckas de????

    Alex är sen 5 i morse varit på en j...la humor, jätteledsen hela tiden???? Han som annars är såå jätteglad. Nå vilket fall som helst så lyckas hon få Alex att le och se jätteglad ut. Sitta själv kan han inte heller men någ F*n gick det också????
    Helt otroligt, Så himla duktig, Och nu tänker jag på fotografen :oD Alex var inte så tokig han heller med tankle på humöret!!!
  14. 7
    Hur f*n lyckas de???? Alex är sen 5 i morse varit på en j...la humor, jätteledsen hela tiden???? Han som annars är såå jätteglad. Nå vilket fall som helst så lyckas hon få Alex att le och se jätteglad ut. Sitta själv kan han inte heller men någ F*n gick det också????
    Helt otroligt, Så himla duktig, Och nu tänker jag på fotografen :oD Alex var inte så tokig han heller med tankle på humöret!!!
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    ren tur! ;)

    Skulle frågat om hon/han kunde ställa upp som barnvakt ngn gång *s* idag skulle jag vår städa men det ville inte jackie.... 12veckor kris här! Hon ska klänga hela tiden... så hemmet håler på att förfalla *s* Kul att det gick bra iaf! Kram
  16. 8
    ren tur! ;) Skulle frågat om hon/han kunde ställa upp som barnvakt ngn gång *s* idag skulle jag vår städa men det ville inte jackie.... 12veckor kris här! Hon ska klänga hela tiden... så hemmet håler på att förfalla *s* Kul att det gick bra iaf! Kram

Liknande trådar

  1. Även Ebbe 6 månader idag! + dopbilder
    By Fru Kanin in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 01:37
  2. även på 9 månader
    By Längtar in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 15:21
  3. Gravid? *även på 9 månader*
    By Gizmoo in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 17:47
  4. Alex 6 månader idag :O))
    By Jaana med pojkarna in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 14:08
  5. Även om man är fem månader
    By fru_bill in forum _05 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 10:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar