Borde skriva,,
Änglabarn
  1. marie *emil o adam*
    #1

    Borde skriva,,

    men vet inte vad, ord känns så tomma. Jag har inte orkat skriva här eller svara,orkar inte, men käner att jag måste få ur mig allt jobbigt.
    Veckorna har blivit månader och man lever, eller måste leva för mina barn skull, skulle inte orka annars. Jag saknar mina små så vannsinnigt mycket. VARFÖR? Jag vill ha dem tillbaka.
    Jag är så arg på livet som tog dem ifrån oss., saknar sparkar i min mage.
    Jag har inte orkat börja jobba än, jag jobbar på sjukhus och jag orkar inte ta hand om andra när jag själv inte mår bra. Men vardagen rullar på och jag klarar den, men gud hjälpe mig vad jag saknar dem.

    Hoppas att det inte blir svamligt, är bara så jäkla ledsen idag, en svart dag.

    Tänker på er alla andra änglamammor o änglapappor....Kram.
  2. 1
    Borde skriva,, men vet inte vad, ord känns så tomma. Jag har inte orkat skriva här eller svara,orkar inte, men käner att jag måste få ur mig allt jobbigt.
    Veckorna har blivit månader och man lever, eller måste leva för mina barn skull, skulle inte orka annars. Jag saknar mina små så vannsinnigt mycket. VARFÖR? Jag vill ha dem tillbaka.
    Jag är så arg på livet som tog dem ifrån oss., saknar sparkar i min mage.
    Jag har inte orkat börja jobba än, jag jobbar på sjukhus och jag orkar inte ta hand om andra när jag själv inte mår bra. Men vardagen rullar på och jag klarar den, men gud hjälpe mig vad jag saknar dem.

    Hoppas att det inte blir svamligt, är bara så jäkla ledsen idag, en svart dag.

    Tänker på er alla andra änglamammor o änglapappor....Kram.
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2

    Åååå vännen

    det är klart att du alltid kommer känna en saknad efter dina småttingar,men jag brukar tänka att mina sår i hjärtat bildas snart till ärr,det kommer alltid finnas där,och det är en bit av min Josephine...hon har lämnat sina spår inne i mitt hjärta.

    min erfarenhet av änglammam är inte längre än för dig så några tröstande ord om framtiden har jag inte att ge,jag kan bara önska dig all styrka och skicka massa kramar till dig.Men jag vet hur du känner dig,jag förstår din sorg och din smärta.
    kram kram
  4. 2
    Åååå vännen det är klart att du alltid kommer känna en saknad efter dina småttingar,men jag brukar tänka att mina sår i hjärtat bildas snart till ärr,det kommer alltid finnas där,och det är en bit av min Josephine...hon har lämnat sina spår inne i mitt hjärta.

    min erfarenhet av änglammam är inte längre än för dig så några tröstande ord om framtiden har jag inte att ge,jag kan bara önska dig all styrka och skicka massa kramar till dig.Men jag vet hur du känner dig,jag förstår din sorg och din smärta.
    kram kram
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    Jag

    känner så med dig. Saknaden är så stark. Och längtan efter det man inte får. Det skär och sliter. Livet går fortfarande att leva men det är lite tyngre.

    Jag har en mycket svart och tung period, hoppas jag kommer ur den snart.

    Många styrkekramar
  6. 3
    Jag känner så med dig. Saknaden är så stark. Och längtan efter det man inte får. Det skär och sliter. Livet går fortfarande att leva men det är lite tyngre.

    Jag har en mycket svart och tung period, hoppas jag kommer ur den snart.

    Många styrkekramar
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4

    Jag har tänkt på dig...

    ...och undrar hur du har det? Du vet att du får höra av dig till mig, skriv isåfall ett mail.

    Har ni kommit i kontakt med andra ängla-föräldrar i Umeå? Vill berätta för dig att det är en träff med Små Änglar i Sundsvall den 2/5 på kvällen. Och om ni kommer ner till Svall vid vilket tillfälle som helst så är det bara att höra av er om ni vill träffa några som förstår.

    Kram
  8. 4
    Jag har tänkt på dig... ...och undrar hur du har det? Du vet att du får höra av dig till mig, skriv isåfall ett mail.

    Har ni kommit i kontakt med andra ängla-föräldrar i Umeå? Vill berätta för dig att det är en träff med Små Änglar i Sundsvall den 2/5 på kvällen. Och om ni kommer ner till Svall vid vilket tillfälle som helst så är det bara att höra av er om ni vill träffa några som förstår.

    Kram
  9. marie *emil o adam*
    #5

    Tack..

    nej, de finns inga tröstande ord för någon, men de känns skönt att andra förstår smärtan, all sorg.
    Jag har en liten bättre dag idag. Men livet är tungt.

    Varma styrkekramar till dig med/ Marie
  10. 5
    Tack.. nej, de finns inga tröstande ord för någon, men de känns skönt att andra förstår smärtan, all sorg.
    Jag har en liten bättre dag idag. Men livet är tungt.

    Varma styrkekramar till dig med/ Marie
  11. marie *emil o adam*
    #6

    Kram till dig med

    Jag ska hålla tummar för att din svarta period snart är över. Men visst är de tungt...Igår kväll var jag och tände två ljus för mina barn, då kändes lite bättre efter det. / Kram
  12. 6
    Kram till dig med Jag ska hålla tummar för att din svarta period snart är över. Men visst är de tungt...Igår kväll var jag och tände två ljus för mina barn, då kändes lite bättre efter det. / Kram
  13. marie *emil o adam*
    #7

    Tack Anna.

    Jag har haft de tungt. Glad att du tänkt på mig. Anna med teodor från samma ank grupp maj, förlorade sin pojke förra veckan och jag började må ännu sämre sen jag läst om henne. Livet är så orättvisst.
    Jag lever för min man och mina barn skull,annars skulle jag inte leva. Jag saknar dem så fruktansvärt mycket.

    Hur går de för dig, jag har läst om dig, men inte orkat svara.
    Ska höra med min man om vi kan åka ner till sundsvall. Vart ska man anmäla sig? Och finns de ngt telefonnummer till föreningen, eller är de via mail?

    Har din mail, vet att jag kan skriva, du ska bara veta hur mycket de värmer Anna, att jag kan vända mig till någon och de ska jag, när jag är redo.

    / Varma kramar till dig från >Marie
  14. 7
    Tack Anna. Jag har haft de tungt. Glad att du tänkt på mig. Anna med teodor från samma ank grupp maj, förlorade sin pojke förra veckan och jag började må ännu sämre sen jag läst om henne. Livet är så orättvisst.
    Jag lever för min man och mina barn skull,annars skulle jag inte leva. Jag saknar dem så fruktansvärt mycket.

    Hur går de för dig, jag har läst om dig, men inte orkat svara.
    Ska höra med min man om vi kan åka ner till sundsvall. Vart ska man anmäla sig? Och finns de ngt telefonnummer till föreningen, eller är de via mail?

    Har din mail, vet att jag kan skriva, du ska bara veta hur mycket de värmer Anna, att jag kan vända mig till någon och de ska jag, när jag är redo.

    / Varma kramar till dig från >Marie
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8

    *Stor kram*

    Ja, våra små majbarn blev istället änglar. Hur orättvist är det inte? Det är inte rättvist när barn dör...

    Jag hatar livet just nu, ja faktiskt! Tack och lov för mina andra två barn som gör att jag måste kämpa mig igenom dag för dag. Hur skulle man annars orka? Folk säger att man är stark! Jag är inte ett dugg stark - jag har ju inget annat val än att forsätta leva, även om jag inte känner någon som helst livsglädje just nu.

    Stor kram från Lilla Mjau (från ankomst maj)
  16. 8
    *Stor kram* Ja, våra små majbarn blev istället änglar. Hur orättvist är det inte? Det är inte rättvist när barn dör...

    Jag hatar livet just nu, ja faktiskt! Tack och lov för mina andra två barn som gör att jag måste kämpa mig igenom dag för dag. Hur skulle man annars orka? Folk säger att man är stark! Jag är inte ett dugg stark - jag har ju inget annat val än att forsätta leva, även om jag inte känner någon som helst livsglädje just nu.

    Stor kram från Lilla Mjau (från ankomst maj)
  17. Medlem sedan
    Oct 2005
    #9

    Bra att...

    ...du hittat hit igen iallafall, det är ett sätt att prata med andra på och jag tror att det är viktigt att ventilera med andra.

    Du hittar kontaktpersonen Johanna Andersson på Små Änglars hemsida, www.smaanglar.org. Om du hellre vill det så kan jag anmäla er när ni bestämt er. Det finns ingen begränsning i antal eller nåt senaste anmälningsdatum. Och har man anmält sig så får man dra sig ur i sista sekunden. Alla som är där förstår ju.

    Sköt om dig och kram tillbaks från Anna
    Det är kl. 18 i varje fall.

  18. 9
    Bra att... ...du hittat hit igen iallafall, det är ett sätt att prata med andra på och jag tror att det är viktigt att ventilera med andra.

    Du hittar kontaktpersonen Johanna Andersson på Små Änglars hemsida, www.smaanglar.org. Om du hellre vill det så kan jag anmäla er när ni bestämt er. Det finns ingen begränsning i antal eller nåt senaste anmälningsdatum. Och har man anmält sig så får man dra sig ur i sista sekunden. Alla som är där förstår ju.

    Sköt om dig och kram tillbaks från Anna
    Det är kl. 18 i varje fall.

  19. marie *emil o adam*
    #10

    Hej

    Jag är ledsen att jag inte orkat skriva till dig, men jag har läst varenda rad om er. Är så ledsen för att ni inte fick ha er lilla blåbär hos er,, de ska du veta. Jaghar liksom inte funnit ord att skriva ner till dig, förlåt.
    Ja, stark är man inte, fastän folk säger att man är det. Men vad har man för val? Livet måste gå vidare och jag saknar min två pojkar så fruktansvärt mycket.
    Jag , liksom du och din man , hann bara träffa våra bebisar under en dag, fy vad lvet är hemskt.

    Jag ska tända ett ljus brevid mina pojkar till er teodor. Jag tänker på , de ska du veta.
    Kram
  20. 10
    Hej Jag är ledsen att jag inte orkat skriva till dig, men jag har läst varenda rad om er. Är så ledsen för att ni inte fick ha er lilla blåbär hos er,, de ska du veta. Jaghar liksom inte funnit ord att skriva ner till dig, förlåt.
    Ja, stark är man inte, fastän folk säger att man är det. Men vad har man för val? Livet måste gå vidare och jag saknar min två pojkar så fruktansvärt mycket.
    Jag , liksom du och din man , hann bara träffa våra bebisar under en dag, fy vad lvet är hemskt.

    Jag ska tända ett ljus brevid mina pojkar till er teodor. Jag tänker på , de ska du veta.
    Kram
  21. marie *emil o adam*
    #11

    Tack..

    jag ska maila henne, ska gå in på hemsidan, har inte vart på små änglar förrut.
    Behöver det, behöver så innerligt prata av mig.
    Jag vill köra ner till sundsvall. Ska bara höra med tomas som kommer hem i kväll, han vill nog också följa med. Barnvakt behöver vi. Till de andra barnen, hoppas ngn kan ställa upp.
    Tack Anna) Ska tända ett ljus för mina pojkar, teodor och för lilla my i kväll- Kram
  22. 11
    Tack.. jag ska maila henne, ska gå in på hemsidan, har inte vart på små änglar förrut.
    Behöver det, behöver så innerligt prata av mig.
    Jag vill köra ner till sundsvall. Ska bara höra med tomas som kommer hem i kväll, han vill nog också följa med. Barnvakt behöver vi. Till de andra barnen, hoppas ngn kan ställa upp.
    Tack Anna) Ska tända ett ljus för mina pojkar, teodor och för lilla my i kväll- Kram
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12

    Tack!

    Och snälla du, du behöver absolut inte be om förlåtelse för att du inte orkat skriva! Det är helt okej, jag har full förståelse!

    Jag har tänkt massor på er också, både innan detta inträffade oss själva och även efteråt.

    Stor kram
  24. 12
    Tack! Och snälla du, du behöver absolut inte be om förlåtelse för att du inte orkat skriva! Det är helt okej, jag har full förståelse!

    Jag har tänkt massor på er också, både innan detta inträffade oss själva och även efteråt.

    Stor kram

Liknande trådar

  1. Vi borde skriva en bok!
    By StinaL in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-27, 20:37
  2. Man borde skriva upp
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 21:01
  3. Borde skriva in mig hos er!
    By Strix in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 12:11
  4. Borde skriva en mat
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-03, 23:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar