Var hittar man fina lyktor?
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Var hittar man fina lyktor?

    Finns det nånstans där man kan köpa vackra, fina gravlyktor? På nätet - var som helst!

    Tar jättetacksamt emot tips - även om det måste bli så att man beställer från utlandet (om det går).

    kram
  2. 1
    Var hittar man fina lyktor? Finns det nånstans där man kan köpa vackra, fina gravlyktor? På nätet - var som helst!

    Tar jättetacksamt emot tips - även om det måste bli så att man beställer från utlandet (om det går).

    kram
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    Vi köpte våran på ett

    blomsterland i en affär. Sen har Tiimari lite lyktor som man kan kolla på....
    Sök på gravlyktor på google då fick jag upp en massa intressanta sidor. kanske nått?
    kram.
  4. 2
    Vi köpte våran på ett blomsterland i en affär. Sen har Tiimari lite lyktor som man kan kolla på....
    Sök på gravlyktor på google då fick jag upp en massa intressanta sidor. kanske nått?
    kram.
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Jag har googlat

    Men tycker mig inte haft nån större tur, tyvärr :(

    Tiimari har jag aldrig hört talas om, har de nån hemsida?

    kram
  6. 3
    Jag har googlat Men tycker mig inte haft nån större tur, tyvärr :(

    Tiimari har jag aldrig hört talas om, har de nån hemsida?

    kram
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    Tiimari finns

    iaf i Jönköping. Vet inte hur stor den kedjan är. okej.. kanske fonus har? Blomsterlandet hette den kedjan vi handlade våran gravlykta, sen handlade mamma och pappa en liten gravlykta för 2.5 dygnsljus på konsum. Jättesöt lykta. Kolla på coop. eller så, dom kanske har... man kommer in i letandet sen efter ett tag. =)
    http://www.tiimari.se/
    är tiimaris hemsida tror jag... Vet inte om det kom fram så mycket just där. hmmm Jönköping har haft iaf.. Vet inte riktigt var du bor.
    kraaaam
  8. 4
    Tiimari finns iaf i Jönköping. Vet inte hur stor den kedjan är. okej.. kanske fonus har? Blomsterlandet hette den kedjan vi handlade våran gravlykta, sen handlade mamma och pappa en liten gravlykta för 2.5 dygnsljus på konsum. Jättesöt lykta. Kolla på coop. eller så, dom kanske har... man kommer in i letandet sen efter ett tag. =)
    http://www.tiimari.se/
    är tiimaris hemsida tror jag... Vet inte om det kom fram så mycket just där. hmmm Jönköping har haft iaf.. Vet inte riktigt var du bor.
    kraaaam
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Ellos!

    Köpte en rosa och en blå lykta därifrån som man kan ha gravljus i, inte de stora dock. De är jättefina!
  10. 5
    Ellos! Köpte en rosa och en blå lykta därifrån som man kan ha gravljus i, inte de stora dock. De är jättefina!
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6

    åhhh finns det på

    internet?? Nyfiken.. *myyyys*
  12. 6
    åhhh finns det på internet?? Nyfiken.. *myyyys*
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Ja

    jag beställde från deras hemsida. Jag såg den i deras senaste lilla katalog om du har den. Ellos.se bara
  14. 7
    Ja jag beställde från deras hemsida. Jag såg den i deras senaste lilla katalog om du har den. Ellos.se bara
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8

    Såg på några nu iaf

    men visst kan jag ha en vid Robins träd i sommar? å tända lite, kommer ju inte till graven varje helg riktigt... =( Kan man köpa fjädrar och pynta hans träd med, eller är det fånigt? Bild på trädet finns i mitt album. :) svamlar. kram
  16. 8
    Såg på några nu iaf men visst kan jag ha en vid Robins träd i sommar? å tända lite, kommer ju inte till graven varje helg riktigt... =( Kan man köpa fjädrar och pynta hans träd med, eller är det fånigt? Bild på trädet finns i mitt album. :) svamlar. kram
  17. Medlem sedan
    Jan 2006
    #9

    Hittade

    en fin på Tiimari. Den är vit och har en ängel
    utskuren på ena sidan. Dom har andra fina också.
    Inpiration har fina lyktor. Inspiration är en utbrytar affär från Duka. Och så Kajsa Warg. Finns i Borlänge, kan också finnas i Stockholm. Coop har också lyktor. Jag ska också kika på den där på Ellos.

    Hoppas du hittar någon som du vill ha. Kramar
  18. 9
    Hittade en fin på Tiimari. Den är vit och har en ängel
    utskuren på ena sidan. Dom har andra fina också.
    Inpiration har fina lyktor. Inspiration är en utbrytar affär från Duka. Och så Kajsa Warg. Finns i Borlänge, kan också finnas i Stockholm. Coop har också lyktor. Jag ska också kika på den där på Ellos.

    Hoppas du hittar någon som du vill ha. Kramar
  19. Medlem sedan
    Feb 1999
    #10

    Letar ständigt

    Vi har nog köpt 5-6 olika lyktor och kasserat några som inte funkade så som vi ville ha det. Jag är ganska kräsen och sätter inte dit nåt som känns fel.

    I vinter har vi haft 4 lyktor på Björnisens plats.

    1 svart stor som står på pinne ganska högt, den funkar med de stora ljusen i. Köptes på ett sånt där lagerförsäljningsställe.

    1 liten svart lykta med klart glas som tar de små ljusen och som Döttrarna brukar använda när de vill tända egna ljus hos sin lillebror. Köptes på Prix

    1 Röd glasglob med guldlock som tar de små ljusen. När man tänder i den ser det ut som ett rött klot och det är jättefint i vintermörkret. Den köptes i en blomsterhandel här i stan.

    och så har vi en liten svart lykta som hänger i en krok högt över stenen. Den visste jag att jag ville ha redan från början men det tog mr än 2 år att hitta både en fungernade pinne med krok och en lykta som passade till. I den lyktan har vi haft ett batteriljus hela vintern. till sommaren planerar vi att hänga en liten ampel med en blomma i där i kroken istället.

    Jag vill inte ha lyktor med kors på toppen eller andra kristna symboler. Jag väljer också bort änglar och andra traditionella attribut och det innebär att sortimentet blivit lite begränsat för oss.

    Kolla efter lyktor på större blomsterhandlar och växthus samt på lagerförsälningsställen typ överskottslager. Jag har inte hittat nåt bra på nätet men har sett sidor som man kan handla ifrån om man är återförsäljare så det finns ju. Några lyktor som jag tycker är fina är de som är av sten och har en urholkning för ljus. De är som en liten grotta. Men det passar inte med en sån hos Björn...

    Men nu är det snart slut på säsongen så utbudet i butikerna är nog urplockat är jag rädd.
  20. 10
    Letar ständigt Vi har nog köpt 5-6 olika lyktor och kasserat några som inte funkade så som vi ville ha det. Jag är ganska kräsen och sätter inte dit nåt som känns fel.

    I vinter har vi haft 4 lyktor på Björnisens plats.

    1 svart stor som står på pinne ganska högt, den funkar med de stora ljusen i. Köptes på ett sånt där lagerförsäljningsställe.

    1 liten svart lykta med klart glas som tar de små ljusen och som Döttrarna brukar använda när de vill tända egna ljus hos sin lillebror. Köptes på Prix

    1 Röd glasglob med guldlock som tar de små ljusen. När man tänder i den ser det ut som ett rött klot och det är jättefint i vintermörkret. Den köptes i en blomsterhandel här i stan.

    och så har vi en liten svart lykta som hänger i en krok högt över stenen. Den visste jag att jag ville ha redan från början men det tog mr än 2 år att hitta både en fungernade pinne med krok och en lykta som passade till. I den lyktan har vi haft ett batteriljus hela vintern. till sommaren planerar vi att hänga en liten ampel med en blomma i där i kroken istället.

    Jag vill inte ha lyktor med kors på toppen eller andra kristna symboler. Jag väljer också bort änglar och andra traditionella attribut och det innebär att sortimentet blivit lite begränsat för oss.

    Kolla efter lyktor på större blomsterhandlar och växthus samt på lagerförsälningsställen typ överskottslager. Jag har inte hittat nåt bra på nätet men har sett sidor som man kan handla ifrån om man är återförsäljare så det finns ju. Några lyktor som jag tycker är fina är de som är av sten och har en urholkning för ljus. De är som en liten grotta. Men det passar inte med en sån hos Björn...

    Men nu är det snart slut på säsongen så utbudet i butikerna är nog urplockat är jag rädd.
  21. Medlem sedan
    Feb 2005
    #11

    Tack för era svar!

    Jag ska kolla in ellos och har försökt kolla tiimari på nätet (men hittar inget där, söker kanske fel?).

    Tack allihop!

    kram
  22. 11
    Tack för era svar! Jag ska kolla in ellos och har försökt kolla tiimari på nätet (men hittar inget där, söker kanske fel?).

    Tack allihop!

    kram
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12

    Näää, inga på Ellos :(

    Åh, vad besviken jag blev nu känner jag. Hade hoppats få hittat en blå där inne.

    Men jag får fortsätta mitt letande! Vad har gravljusen för mått (höjd) ifall man hittar en lykta?

    Kram
  24. 12
    Näää, inga på Ellos :( Åh, vad besviken jag blev nu känner jag. Hade hoppats få hittat en blå där inne.

    Men jag får fortsätta mitt letande! Vad har gravljusen för mått (höjd) ifall man hittar en lykta?

    Kram
  25. Medlem sedan
    Apr 2002
    #13

    Det jag vet iaf

    är att 2½ dygnsljusen är kortare än 5 dygnsljusen.. Fick du nån hjälp där? :) Ta och köp ett av varje så har du med dig när du är och mäter lykta. *s* massa kramar och lycka till med lyktletandet... *kram*
  26. 13
    Det jag vet iaf är att 2½ dygnsljusen är kortare än 5 dygnsljusen.. Fick du nån hjälp där? :) Ta och köp ett av varje så har du med dig när du är och mäter lykta. *s* massa kramar och lycka till med lyktletandet... *kram*
  27. Anna m.2+Hanna
    #14

    Jo, här kanske!

    Gillar du den här?

    http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryId=162 &productId=161386&ST=&SearchBa ckLink=#

    Hoppas det blev rätt, jag är inget datasnille ;-)

    Kram!
  28. 14
    Jo, här kanske! Gillar du den här?

    http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryId=162 &productId=161386&ST=&SearchBa ckLink=#

    Hoppas det blev rätt, jag är inget datasnille ;-)

    Kram!
  29. Medlem sedan
    Apr 2002
    #15

    jättefin ju...

    Nu vill jag oxå leta lykta. :) Blev sugen... kraaam
  30. 15
    jättefin ju... Nu vill jag oxå leta lykta. :) Blev sugen... kraaam
  31. Medlem sedan
    Feb 2005
    #16

    Det blev rätt!

    Den var fin! kanske skulle beställa en sån tills vidare iaf...Vill ha en lykta vid hans sten!

    Tack!!
  32. 16
    Det blev rätt! Den var fin! kanske skulle beställa en sån tills vidare iaf...Vill ha en lykta vid hans sten!

    Tack!!
  33. Medlem sedan
    Jan 2006
    #17

    I Gamla Stan

    Om du har vägarna förbi Stockholm så är det en liten affär i Gamla Stan som säljer Bukowskinallar, därinne fanns det en blå lykta. Jag blev nämligen så besviken på att det inte fanns nån rosa.

    Bara ett tips. Kram
  34. 17
    I Gamla Stan Om du har vägarna förbi Stockholm så är det en liten affär i Gamla Stan som säljer Bukowskinallar, därinne fanns det en blå lykta. Jag blev nämligen så besviken på att det inte fanns nån rosa.

    Bara ett tips. Kram
  35. Medlem sedan
    Feb 2005
    #18

    Åååh...

    Önskar man bodde i huvudstaden ibland! Tyvärr har jag cirkus 50 mil dit :(

    Tack för tipset ändå!

    kram
  36. 18
    Åååh... Önskar man bodde i huvudstaden ibland! Tyvärr har jag cirkus 50 mil dit :(

    Tack för tipset ändå!

    kram
  37. Medlem sedan
    May 2003
    #19

    Hej

    Du, kan du inte maila mig en bild på det röda klotet? Jag har jagat något rött för vintern. Tycker det är fint. Men jag har inte hittat något.
    Kram
    Mia
    PS Förresten.. du finns det ngt Febe i Göteborg?
  38. 19
    Hej Du, kan du inte maila mig en bild på det röda klotet? Jag har jagat något rött för vintern. Tycker det är fint. Men jag har inte hittat något.
    Kram
    Mia
    PS Förresten.. du finns det ngt Febe i Göteborg?
  39. Medlem sedan
    Feb 1999
    #20

    hej

    Jag ska leta fram ett foto. Jag har nånstans bland alla 100-tals bilder som ligger på datorn.

    FEBE finns inte i Göteborg och jag vet inte om nåt är på G heller. Har inte så mkt kontakt med FEBE just nu.
  40. 20
    hej Jag ska leta fram ett foto. Jag har nånstans bland alla 100-tals bilder som ligger på datorn.

    FEBE finns inte i Göteborg och jag vet inte om nåt är på G heller. Har inte så mkt kontakt med FEBE just nu.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Var hittar jag fina
    By Tindragull in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 17:28
  2. Var hittar jag fina bilder
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 19:25
  3. Var hittar jag fina
    By villemoa in forum Småbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 22:37
  4. Fina hissgardiner, var hittar?
    By Anna-78 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 08:25
  5. Var hittar jag fina klänningar?
    By -texas- in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-16, 18:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar