TÄBY?
Föräldraskap
  1. Veronica
    #1

    TÄBY?

    Vi letar hus/radhus och har varit lite inne på Hässelby/Vällingby men blivit lite fundersamma då det är ganska stökigt, iaf nära centrum.
    Nu funderar vi istället lite på Täby.
    Ska titta på hus i Skarpäng och Gribbylund, och vill gärna höra vad Ni har för erfarenheter av dessa områden.

    Tack!!!
  2. 1
    TÄBY? Vi letar hus/radhus och har varit lite inne på Hässelby/Vällingby men blivit lite fundersamma då det är ganska stökigt, iaf nära centrum.
    Nu funderar vi istället lite på Täby.
    Ska titta på hus i Skarpäng och Gribbylund, och vill gärna höra vad Ni har för erfarenheter av dessa områden.

    Tack!!!
  3. Hervor
    #2

    En kompis bor i Gribbylund

    och där hon bor är det hur mysigt som helst, nära till en sjö med badstrand och stora grönområden. Otroligt barnvänligt:-)
  4. 2
    En kompis bor i Gribbylund och där hon bor är det hur mysigt som helst, nära till en sjö med badstrand och stora grönområden. Otroligt barnvänligt:-)
  5. Anonym
    #3

    Täby

    tycker jag är helt ok. Just Gribbylund är väl dock lite stökigt i vissa delar, mot centrum, men anses väl ändå vara ett lugnt område jämfört med många andra delar av Sthlm. Skarpäng har jag inte någon koll på, men hela Täby är väl egentligen helt ok. Runt Vallatorp och Visinge finns en del radhus oxå.
  6. 3
    Täby tycker jag är helt ok. Just Gribbylund är väl dock lite stökigt i vissa delar, mot centrum, men anses väl ändå vara ett lugnt område jämfört med många andra delar av Sthlm. Skarpäng har jag inte någon koll på, men hela Täby är väl egentligen helt ok. Runt Vallatorp och Visinge finns en del radhus oxå.
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    Erikslund Täby

    Hej,

    Bor i ett område som heter Erikslund i Täby.
    Är urtrevligt att bo i,massor med barnfamiljer. Dessutom finns det pool som är mycket välskött. Det är ett populärt område som jag verkligen kan rekommendera. Lugnt område med affär,vårdcentral mycket natur,gångväg till skola,dagis m.m
    5 min. med bil till Täby centrum,lagom promenad dit om man så vill.

    Välkomna till Täby
  8. 4
    Erikslund Täby Hej,

    Bor i ett område som heter Erikslund i Täby.
    Är urtrevligt att bo i,massor med barnfamiljer. Dessutom finns det pool som är mycket välskött. Det är ett populärt område som jag verkligen kan rekommendera. Lugnt område med affär,vårdcentral mycket natur,gångväg till skola,dagis m.m
    5 min. med bil till Täby centrum,lagom promenad dit om man så vill.

    Välkomna till Täby
  9. Veronica
    #5

    Har i dag åkt runt

    i olika områden i Täby.
    Har ett mkt intessant hus i Gribbylund som ligger jättbra nära vattnet. Dock igentligen lite för litet.
    Men området gillar både maken och jag skarpt.

    Ett annat intressant område var just Visinge. Bra barnvänligt område med tåget precis intill, vilket klart är en fördel. Det är ju ett litet skogsområde mellan Visinge och Erikslund. Vet ej om det går gångväg igenom eller om man måste gå runt på bilvägarna.
    Tror att barn från Visinge går i Erikslundsskolan. Hur är den?!
    Tänke att Täby var lång ut, men det är ju faktiskt väldigt nära stan.

    Täby Kykby gav mig dåliga vibbar av någon anledning. Kändes inte lika mysigt där.
  10. 5
    Har i dag åkt runt i olika områden i Täby.
    Har ett mkt intessant hus i Gribbylund som ligger jättbra nära vattnet. Dock igentligen lite för litet.
    Men området gillar både maken och jag skarpt.

    Ett annat intressant område var just Visinge. Bra barnvänligt område med tåget precis intill, vilket klart är en fördel. Det är ju ett litet skogsområde mellan Visinge och Erikslund. Vet ej om det går gångväg igenom eller om man måste gå runt på bilvägarna.
    Tror att barn från Visinge går i Erikslundsskolan. Hur är den?!
    Tänke att Täby var lång ut, men det är ju faktiskt väldigt nära stan.

    Täby Kykby gav mig dåliga vibbar av någon anledning. Kändes inte lika mysigt där.
  11. Veronica
    #6

    Nu när jag

    varit i området kan jag bara instämma. Det kändes väldigt barnvänligt och mysigt med sjön och badplats nära.
    Krävs visserligen en hel del ytterligare utforskningar men mitt första intryck är endast positivt.

    Tack för svar!
  12. 6
    Nu när jag varit i området kan jag bara instämma. Det kändes väldigt barnvänligt och mysigt med sjön och badplats nära.
    Krävs visserligen en hel del ytterligare utforskningar men mitt första intryck är endast positivt.

    Tack för svar!
  13. Veronica
    #7

    Kan tänka

    mig att det oftast blir lite stökigare i centrum där det finns fler hyreshus. Det får man nästan räkna med var man än flyttar.
    Tack för svar!!
  14. 7
    Kan tänka mig att det oftast blir lite stökigare i centrum där det finns fler hyreshus. Det får man nästan räkna med var man än flyttar.
    Tack för svar!!

Liknande trådar

  1. Täby!
    By Tingeling_72 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 23:15
  2. Täby!
    By Tingeling_72 in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 13:02
  3. Täby?!
    By Tingeling_72 in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 09:30
  4. Mer Täby
    By -isa- in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 15:55
  5. Bor i Täby
    By elin_83 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-13, 17:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar