Prao...
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    Prao...

    Sonen, med Autismliknandetillstånd och ADD, ska göra sin prao, han är 13år.
    Ni som redan gjort detta, några tips att tänka på?
    Han är inskriven i särskolan och skolan _kan_ fixa en plats, men han vill själv välja, så vi har gått igenom några alternativ, och han har valt ett par som han kan tänka sig, och så har han ett eget förslag där han _verkligen_ vill vara....

    Idag ska jag ringa och kolla om de kan ta emot honom.
    Hoppas de kan ta honom på hans förstahands val, han har ju typ \"snöat in\" på den, annars kan det bli lite tjorvigt.....
  2. 1
    Prao... Sonen, med Autismliknandetillstånd och ADD, ska göra sin prao, han är 13år.
    Ni som redan gjort detta, några tips att tänka på?
    Han är inskriven i särskolan och skolan _kan_ fixa en plats, men han vill själv välja, så vi har gått igenom några alternativ, och han har valt ett par som han kan tänka sig, och så har han ett eget förslag där han _verkligen_ vill vara....

    Idag ska jag ringa och kolla om de kan ta emot honom.
    Hoppas de kan ta honom på hans förstahands val, han har ju typ \"snöat in\" på den, annars kan det bli lite tjorvigt.....
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2

    Hurra!!!

    \"pojen\" fick den prao han ville.... men då var vi tvugna att byta vecka,men det gick bra för skolan.
    Han har ju Magic-kort som specialintresse, kan man säga, och nu ska han få prao på en fantasy affär, kommer att passa honom perfekt, dessutom \"känner\" han sin handledare...

    Kunde inte bli bättre!
  4. 2
    Hurra!!! \"pojen\" fick den prao han ville.... men då var vi tvugna att byta vecka,men det gick bra för skolan.
    Han har ju Magic-kort som specialintresse, kan man säga, och nu ska han få prao på en fantasy affär, kommer att passa honom perfekt, dessutom \"känner\" han sin handledare...

    Kunde inte bli bättre!
  5. madde
    #3

    vad kul :-)

    imt
  6. 3
    vad kul :-) imt
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    härligt!! *imt*

    f
  8. 4
    härligt!! *imt* f
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    Min son

    som är 14 har precis avklarat en veckas prao på livsmedelsbutik.. och han har varit som ett enda stort solsken hela den veckan.. ordning och reda på tider, klara instruktioner om att den pallen ska tömmas och varorna ställas upp på den hyllan, har gjort det till en kanonprao!! Och jag var såå nervös innan att jag inte visste vart jag skulle ta vägen... trodde bombsäkert att nåt skulle gå på tok men det gick helt lysande strålande underbart bra!!! (en annan historia är det nu med påsklov.. inte lika underbart längre *s*)
    Så lycka till!!
  10. 5
    Min son som är 14 har precis avklarat en veckas prao på livsmedelsbutik.. och han har varit som ett enda stort solsken hela den veckan.. ordning och reda på tider, klara instruktioner om att den pallen ska tömmas och varorna ställas upp på den hyllan, har gjort det till en kanonprao!! Och jag var såå nervös innan att jag inte visste vart jag skulle ta vägen... trodde bombsäkert att nåt skulle gå på tok men det gick helt lysande strålande underbart bra!!! (en annan historia är det nu med påsklov.. inte lika underbart längre *s*)
    Så lycka till!!

Liknande trådar

  1. PRAO
    By EvaKar in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 10:12
  2. Prao.
    By Maja Gräddnos in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 14:40
  3. PRAO
    By fru_bill in forum _95 Alla barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 21:57
  4. PRAO
    By Nyponrosen in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 19:47
  5. PRAO
    By lavendelflickan in forum Tonåringar
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2008-11-22, 17:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar