ni som är vakna mycket på natten..
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    ni som är vakna mycket på natten..

    ..Hur orkar ni?
    Vi har varit himla bortskämda med att Vilme har sovit sååå bra. Men ibland händer det att han är vaken... Inatt var han vaken mellan 2-3 och vaknade ändå halv 6 och ville gå upp.

    Jag blir jätteirriterad på honom, (hemskt!, men så är det)nästan arg, så att jag vill sätta ut honom i trädgården typ.. Inte riktigt, men nästan..=)

    Så, hur gör nis om har det så varje natt? Hur klarar ni av det?
    Det blir väl en vana kan jag tänka mig, men huuuur klarar ni det?
  2. 1
    ni som är vakna mycket på natten.. ..Hur orkar ni?
    Vi har varit himla bortskämda med att Vilme har sovit sååå bra. Men ibland händer det att han är vaken... Inatt var han vaken mellan 2-3 och vaknade ändå halv 6 och ville gå upp.

    Jag blir jätteirriterad på honom, (hemskt!, men så är det)nästan arg, så att jag vill sätta ut honom i trädgården typ.. Inte riktigt, men nästan..=)

    Så, hur gör nis om har det så varje natt? Hur klarar ni av det?
    Det blir väl en vana kan jag tänka mig, men huuuur klarar ni det?
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2

    Har upptäckt

    att jag har mer tålamod än vad jag någonsin trodde jag skulle ha...=) Är i princip vaken varje natt 1-2 ggr och är uppe 5-6 varje morgon, så trött är man, men jag försöker tänka att Elias är liten och inte kan hjälpa att han vaknar.. Någonting stör ju hans sömn, oftast magen och det råder han ju inte över stackarn... Men visst är det jobbigt!=)
  4. 2
    Har upptäckt att jag har mer tålamod än vad jag någonsin trodde jag skulle ha...=) Är i princip vaken varje natt 1-2 ggr och är uppe 5-6 varje morgon, så trött är man, men jag försöker tänka att Elias är liten och inte kan hjälpa att han vaknar.. Någonting stör ju hans sömn, oftast magen och det råder han ju inte över stackarn... Men visst är det jobbigt!=)
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3

    ja här gås det på bensinångorna

    Angelina har vaknat varannan timme... till slut kände jag att jag höll på att gå sönder o efter rådfrågning av bm så bestämde jag att vänja henne vid att man inte får mat förrän efter tre timmar. det går sådär hon är så trött på kvällen så hon vaknar efter etttag o ska tutta igen, men sen sover hon härliga 4 timmar. sen kan det bli tre eller två men peppar peppar verkar det ge med sig lite. vid 05 börjar morgon fisarna o då är hon krånglig o kan i bästa fall somna om efter någon timme om hon får tutta, inte säkert jag får somna om dock för då sover hon väldigt lätt...
    mitt mantra är det går över o att den här perioden ändå är så kort om man jämför med hela sitt liv. sen försöker jag sova m henne mitt på dan nån timme.
  6. 3
    ja här gås det på bensinångorna Angelina har vaknat varannan timme... till slut kände jag att jag höll på att gå sönder o efter rådfrågning av bm så bestämde jag att vänja henne vid att man inte får mat förrän efter tre timmar. det går sådär hon är så trött på kvällen så hon vaknar efter etttag o ska tutta igen, men sen sover hon härliga 4 timmar. sen kan det bli tre eller två men peppar peppar verkar det ge med sig lite. vid 05 börjar morgon fisarna o då är hon krånglig o kan i bästa fall somna om efter någon timme om hon får tutta, inte säkert jag får somna om dock för då sover hon väldigt lätt...
    mitt mantra är det går över o att den här perioden ändå är så kort om man jämför med hela sitt liv. sen försöker jag sova m henne mitt på dan nån timme.
  7. chyenne
    #4

    jobbigt

    Jag blev mkt bortskammd av min dotter, nu 2 1/1 ar, som var sa latt. Hon somnade kl 20 o sov t 07.30 utan att ata fran fodseln o framat. Min lillkille, 4 1/2 manad vaknar allt mellan 1-3 ggr per natt. Jag lagger honom vid 19 o han vill ga upp 06-07.

    Jag forsoker tanka att det blir battre nar de ater riktig mat o dricker valling innan laggdags o amningen ar avklarad. Kanske ar det inte lika kul att vakna nar man inte kan snutta, jag vet ej!

    Men trott blir man o ibland irriterad, ibland forsoker jag att nonchalera honom men da stokar han annu mer i sin sang o jag maste ta upp o amma.
  8. 4
    jobbigt Jag blev mkt bortskammd av min dotter, nu 2 1/1 ar, som var sa latt. Hon somnade kl 20 o sov t 07.30 utan att ata fran fodseln o framat. Min lillkille, 4 1/2 manad vaknar allt mellan 1-3 ggr per natt. Jag lagger honom vid 19 o han vill ga upp 06-07.

    Jag forsoker tanka att det blir battre nar de ater riktig mat o dricker valling innan laggdags o amningen ar avklarad. Kanske ar det inte lika kul att vakna nar man inte kan snutta, jag vet ej!

    Men trott blir man o ibland irriterad, ibland forsoker jag att nonchalera honom men da stokar han annu mer i sin sang o jag maste ta upp o amma.

Liknande trådar

  1. Vakna mitt i natten
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-11, 08:34
  2. Vakna mitt i natten
    By Pyset in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 11:36
  3. Vakna på natten NU?!
    By Maria med Ellen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 09:25
  4. Ni som är vakna på natten? även dec
    By Elin, Vilme & Eira in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 17:18
  5. Vakna på natten-fundering
    By Maria med AH-04 in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 22:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar