Blöja på natten.
_02 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    Blöja på natten.

    Min son är 3,6 och har blöja nattetid. Han har varit torr dagtid sedan i höstas och det har funkat jättebra. Vi provade för en tid sedan att ta bort blöjan på natten, han kom med förslaget,vilket resulterade i flera \"olyckor\" och en gråtade son. Hade blöjuppbehåll i ca två veckor. I början vaknade han av att det kom kiss men till slut sov han natten igenom utan att ens märka att han kissat i sängen. Nu vill han inte lägga bort blöjan för han vet ju vad som händer då...Kan man lära barn att bli torra? Är han inte mogen än?
  2. 1
    Blöja på natten. Min son är 3,6 och har blöja nattetid. Han har varit torr dagtid sedan i höstas och det har funkat jättebra. Vi provade för en tid sedan att ta bort blöjan på natten, han kom med förslaget,vilket resulterade i flera \"olyckor\" och en gråtade son. Hade blöjuppbehåll i ca två veckor. I början vaknade han av att det kom kiss men till slut sov han natten igenom utan att ens märka att han kissat i sängen. Nu vill han inte lägga bort blöjan för han vet ju vad som händer då...Kan man lära barn att bli torra? Är han inte mogen än?
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2

    Tror

    det bästa är att låta honom ha blöja på natten och inte fundera så mycket på det ett tag. Det kan vara så att han helt enkelt inte är mogen för det än. Han blir nog stressad av att kissa i sängen på nätterna och att ni inte vill att han har blöjan, och då kan han inte hålla sig bara för det. Låt honom ha blöjan, och försök på nytt om ett par månader igen. Min son är 3 och ett halvt, o jag har inte funderat på att ta bort hans nattblöja än, även om den ganska ofta är torr på morgonen. Lycka till!
  4. 2
    Tror det bästa är att låta honom ha blöja på natten och inte fundera så mycket på det ett tag. Det kan vara så att han helt enkelt inte är mogen för det än. Han blir nog stressad av att kissa i sängen på nätterna och att ni inte vill att han har blöjan, och då kan han inte hålla sig bara för det. Låt honom ha blöjan, och försök på nytt om ett par månader igen. Min son är 3 och ett halvt, o jag har inte funderat på att ta bort hans nattblöja än, även om den ganska ofta är torr på morgonen. Lycka till!
  5. Ann m I&E
    #3

    Min tjej har också blöja

    på natten. Hon är helt torr dagtid sen i höstas men just nattblöjan har det varit lite tufft med så jag har lagt ner allting och låter henne ta det i sin egen takt. Troligtvis blir det lättare i sommar här när det är dags för lillasyster att bli blöjfri också.
  6. 3
    Min tjej har också blöja på natten. Hon är helt torr dagtid sen i höstas men just nattblöjan har det varit lite tufft med så jag har lagt ner allting och låter henne ta det i sin egen takt. Troligtvis blir det lättare i sommar här när det är dags för lillasyster att bli blöjfri också.
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4

    nattblöja

    sofia har nattblöja fortfarande,men är torr på dagen.
    Nattblöjan börjar bli mer och mer torr.Men många nätter kommer det kiss i blöjan,så jag vågar inte sluta med det än.Hon blir 4 år i september.
  8. 4
    nattblöja sofia har nattblöja fortfarande,men är torr på dagen.
    Nattblöjan börjar bli mer och mer torr.Men många nätter kommer det kiss i blöjan,så jag vågar inte sluta med det än.Hon blir 4 år i september.
  9. Kattis med Emma&Emil
    #5

    Min dotter (3 1/2 år)

    har nyligen slutat med nattblöja. Vi har inte haft bråttom med att sluta med det och hon själv sade en kväll att hon vill inte ha en blöja.
    När hon haft blöja så har det alltid kommit kiss i den. Men nu vaknar hon av att hon är kissnödig och det har inte hänt olyckor sedan vi slutat med nattblöjan*peppar peppar*:)
    Hon har varit blöjfri på dagarna ett år nu.
  10. 5
    Min dotter (3 1/2 år) har nyligen slutat med nattblöja. Vi har inte haft bråttom med att sluta med det och hon själv sade en kväll att hon vill inte ha en blöja.
    När hon haft blöja så har det alltid kommit kiss i den. Men nu vaknar hon av att hon är kissnödig och det har inte hänt olyckor sedan vi slutat med nattblöjan*peppar peppar*:)
    Hon har varit blöjfri på dagarna ett år nu.
  11. mija
    #6

    Oj vad olika

    det kan vara, min älsta född i augusti blen torr på natten när hon var 20 mån och torr på dagen vid 26 mån.
    den yngsta är nu torr på¨natten hon är 25 mån, det har gått av sig självt utan tjafs.
    jag bara har frågt dom om dom vill gå på toa och vill dom så vill dom.
    Jag har aldrig använt potta utan har en toa sits (baby björn)
  12. 6
    Oj vad olika det kan vara, min älsta född i augusti blen torr på natten när hon var 20 mån och torr på dagen vid 26 mån.
    den yngsta är nu torr på¨natten hon är 25 mån, det har gått av sig självt utan tjafs.
    jag bara har frågt dom om dom vill gå på toa och vill dom så vill dom.
    Jag har aldrig använt potta utan har en toa sits (baby björn)

Liknande trådar

  1. 4 år och blöja på natten!?
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 03:39
  2. Blöja på natten??
    By cecilianig in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 16:28
  3. 4,5 år och blöja på natten!!
    By malin-m-2 in forum Föräldraskap
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 19:29
  4. Blöja på natten...
    By jenka in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-14, 19:16
  5. Blöja på natten
    By Mamman in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 00:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar